Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه ملزم به ایستادن پشت چراغ قرمزهای اجتماعی هستند، گفت: متاسفانه امروز از مجلس گرفته تا تریبون‌های نماز جمعه عده‌ای مدعی دین‌داری و اخلاق‌مداری هستند اما در عمل و رفتار برخی از آنها نشانه‌ای از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی دیده نمی‌شود و در لحن آنها نیز توهین و تخریب شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله حاتمیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق و ادب سیاسی در بین فعالان سیاسی، بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم عده‌ای به نام دین، دین را سر بریده‌اند. زمانی که حضرت علی (ع) در محراب به شهادت رسیدند عده‌ای اظهار داشتند مگر حضرت علی (ع) نماز می‌خواند؟ همواره در طول تاریخ شاهد بوده‌ایم که افراد بی‌اخلاق خود مدعی اخلاق‌مداری و افراد بی‌دین مدعی دین‌داری و افراد ضد ولایت مدعی ولایتمداری، شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که عده‌ای در پشت تریبون سخن از اخلاق‌مداری می‌زنند که در شئونات و اخلاق خود آنها رفتار اسلامی دیده نمی‌شود. متاسفانه این افراد چهره ایران را نیز در جامعه بین الملل پرخاشگر نشان می‌دهند.

نماینده مردم درگز در مجلس تصریح کرد: ایران از اولین کشورهایی بود که در آن دانشگاه تاسیس شد و دارای تاریخی غنی از فرهنگ و اخلاق‌مداری است منتهی عده‌ای با بی‌اخلاقی پیشینه غنی فرهنگ ایرانی را نیز زیر سوال می‌برند. همه ما به ویژه مسئولان وظیفه داریم در فکر و در سخن و در عمل اخلاق‌مداری را نشان دهیم. نتیجه دین‌داری و اخلاق‌مداری تعامل خوب در بین مسئولان و حتی تعامل سازنده با جامعه بین الملل است.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه امروز از مجلس گرفته تا تریبون‌های نماز جمعه عده‌ای مدعی دین‌داری و اخلاق‌مداری هستند اما در عمل و رفتار آنها نشانه‌ای از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی دیده نمی‌شود و در لحن آنها نیز توهین و تخریب شنیده می‌شود. همه ما باید در زیر چتر قانون حرکت کنیم. اگر من نماینده یا رئیس جمهور نیز از چراغ قرمز عبور کردیم باید جریمه بپردازیم. همه باید ملزم به ایستادن پشت چراغ قرمزهای اجتماعی باشیم.

حاتمیان در ادامه با تاکید بر اینکه همه باید سلایق متفاوت را در جامعه تحمل کنیم، خاطر نشان کرد: ما حق نداریم به بهانه اسلام، اخلاق‌مداری را زیر پا گذاشته و حق و حقوق دیگران را پایمال کنیم چراکه این کار کاملا در تضاد با ارزش‌های اسلامی است. از نظر بنده انتقاد بدون پیشنهاد حرفی بی‌پایه است که راه به جایی نمی برد.

وی افزود: زمانی که قصد انتقاد داریم باید ابتدا به خودمان نگاه کنیم که چه اندازه در خصوص موضوعی که منتقد آن هستیم تخصص و آگاهی داریم و در گام بعدی پیشنهاد اصلاحی خودمان  را در کنار انتقاد مطرح کنیم.

وی در پایان گفت: از سوی دیگر نقد باید منصفانه باشد. اگر کاستی‌های یک بخش یا یک فرد را به میان می‌آوریم باید در کنار آن خدمات را نیز ببینیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخلاق سیاسی نقد منصفانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد

هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اختلال در خط ۵ مترو تهران طی روز گذشته اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو هنوز رفع نشده و تردد با قطارهای عادی در حال انجام است.

وی در مورد دلیل این اختلال اعلام کرد: برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده آتش به کابل های سیگنالینگ رسیده و موجب اختلال و قطعی آن شده است.

کد خبر 6092757 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد