Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@22:09:14 GMT

بوستان ولایت میزبان تنهاتر از مسیح

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۹۴۹۱

بوستان ولایت میزبان تنهاتر از مسیح

اجرای نمایش میدانی "تنهاتر از مسیح" ویژه ایام اربعین حسینی و ماه صفر از چهارشنبه هفدهم مهرماه در بوستان ولایت آغاز می‌شود. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، سال گذشته بوستان ولایت میزبان نمایشی مذهبی با ساختار ابداعی بهزاد بهزادپور بود. نام نمایش «تنهاتر از مسیح» بود که به واسطه شکل اجرا و شباهتش به «شب آفتابی» میزبان جمعیت زیادی از مخاطبان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اسماعیلی مجری و تهیه‌کننده این اثر است که تصمیم بر اجرای مجدد آن در ایام ماه صفر دارد.

این نمایش با محوریت مصائب خاندان عصمت و طهارت در واقعه عاشورا اجرا می‌شود. بوستان ولایت فضایی بالغ بر 20 هزار مترمربع را به این اجرا اختصاص داده است.

این نمایش کاری از مؤسسه هنری رسانه‌ای سیمای ققنوس و به سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. مؤسسه اوج پیشتر حامی نمایش «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی بود و اخیراً نسخه عربی «خورشید کاروان» به کارگردانی کوروش زارعی را در بغداد روی صحنه برده است. این نمایش با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهرداری تهران اجرا می‌شود.

کارگردانی  «تنهاتر از مسیح» نیز برعهده حسن برزا است.

به گفته گروه در این نمایش بیش از 150 هنرور و بازیگر تئاتر فعالند و قرار است هر شب در ساعت‌های 19 و 21 در دو سانس پذیرای هزاران نفر از تماشاگران مردمی در بوستان ولایت (تهران) باشد.

سایر عوامل اصلی نمایش عبارتند از: طراح صحنه و دکور: آنه محمد ایری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان، مدیر تولید: نادر قنبری، مجری صدا: علی بیرنگ، مدیر اجرایی: امیرحسین طهرانی.

«تنهاتر از مسیح» از تاریخ 17 مهرماه لغایت 6 آبان‌ماه هر شب در بوستان ولایت شهر تهران روی صحنه می‌رود.

نمایش‌های میدانی با مضامین مذهبی در چند سال اخیر به شکل گسترده‌ای در سراسر کشور اجرا می‌شود؛ اما مبدع این گونه نمایشی، بهزاد بهزادپور طی چند سال گذشته، اوقات خود را در خانه‌نشینی و سکوت سپری کرده است.

انتهای پیام/

R1369/P/S4,34,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اوج تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوج تئاتر اوج تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد

علیرضا ابویی مدیر منطقه دو شهرداری یزد با بیان این که بوستان بزرگ شهر با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در مجاورت بلوار مدرس قرار دارد، اظهار داشت: در دو سال اخیر شاهد اقدامات خوبی در این بوستان بوده ایم به طوری که با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های عمرانی، پنج هکتار به سطح بهره برداری این مجموعه افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه این بوستان دارای طرح مصوب بالادستی است، افزود: امیدواریم در سال جاری بتوانیم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه بوستان به ویژه در حوزه بازپیرایی قسمت قدیمی آن فعالیت‌های عمرانی خوبی را انجام دهیم و شاهد مراحل نهایی اقدامات عمرانی در بوستان بزرگ شهر باشیم.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد، توجه به ورزش‌های همگانی در مجموعه بوستان بزرگ شهر را از نکات مهم و موثر در طرح توسعه این بوستان دانست و تصریح کرد: در این مجموعه، شاهد یکی از بزرگترین پیست‌های دوچرخه سواری در سطح بوستان‌های شهر یزد هستیم و همچنین در طراحی، به بحث ورزش‌های همگانی از جمله فوتبال ساحلی توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان این که بوستان بزرگ شهر یکی از محل‌های اسکان موقت مسافرین و مهمانان نوروزی است، گفت: آلاچیق‌هایی در سطح زیربنای ۲ هزار مترمربع احداث شده است به طوری که در ایام نوروز، هر روزه شاهد استقرار تعداد زیادی از مسافرین در این آلاچیق‌ها بودیم.

ابویی با اشاره به رضایت بالای مسافرین از اسکان در این بوستان، افزود: ان شاء الله در آینده بتوانیم به سطح بهره برداری اسکان مسافرین در سطح این مجموعه بیافزاییم.

وی جمع هزینه‌های عملیات عمرانی بوستان بزرگ شهر در دو سال اخیر و سال جاری را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه دو عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • جواد خیابانی: المپیک باستان حدود 776 سال قبل از میلاد مسیح بوده است / فیلم
  • جلوگیری از هدررفت آب در بوستان‌ها
  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • افلاطون در آخرین ساعات عمرش چه می‌کرد؟
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت