Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رحمانی صبح شنبه در دیدار با مسئولان مواکب گیلانی مراسم پیاده‌روی اربعین با محوریت بررسی راهکارهای انتشار فعالیت این موکب‌ها در ایام اربعین با با بیان اینکه مباحث فرهنگی نقش بازوی فعالیت‌های رسانه‌ای را ایفا می‌کند، افزود: ما باید ایده و مفاهیم فرهنگی داشته باشیم تا بتوانیم موضوع را تبدیل به خبر کرده و به شیوه اقناعی در حوزه اربعین عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با بیان اینکه نیازمندی زائران بعد از مراسم پیاده‌روی بیشتر است، اظهار کرد: رئیس مواکب عراق خطاب به مسئولان موکب‌های ایرانی گفته بود ما قبل از مراسم اربعین نیازی به فعالیت موکب‌های ایرانی در عراق نداریم و مردم ما همه امور را خودشان انجام می‌دهند اما بعد از مراسم که موکب‌های عراقی جمع‌آوری می‌شود ما نیازمند فعالیت موکب‌های ایرانی می‌شویم و تقاضا داریم فعالیت موکب‌های ایرانی در این زمان آغاز شود اما متأسفانه به این درخواست توجه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هفتمین دوره سوگواره فرهنگی قافله عاشقی برگزار می‌شود، ادامه داد: عکس‌ها و فیلم‌های با موضوع اربعین حسینی جمع آوری و در اختیار مردم و صدا و سیما قرار می گیرد و در صورت قابلیت انتشار در رسانه ملی نیز منتشر خواهد شد.

رحمانی همچنین در ادامه به «پویش نائب شهید» اشاره و بیان اینکه زائران گیلانی به نیابت از یکی از شهدای استان زیارت می کنند، تصریح کرد: پویش پاک‌ترین مسیر برای جمع‌آوری زباله‌های مسیر، اجتماعات بزرگ گیلانی‌ها در نجف و کربلا، دسته بزرگ عزاداری گیلانی‌ها در شام اربعین از جمله برنامه‌های پیش بینی شده توسط قافله عاشقی در ایام اربعین امسال است.

آمادگی موکب خدام العتره شهرداری رشت برای ارائه خدمات با زائران گیلانی

در ادامه مسئول روابط عمومی شهرداری رشت با اشاره به برپایی موکب خدام العتره شهرداری در کربلا، اظهار کرد: این موکب وظیفه رفت‌ و روب بخشی از مسیر زائران را بر عهده دارد.

علیرضا قانع گفت: فعالیت رسانه‌ای شهرداری رشت درباره فعالیت موکب خادم العتره از اول محرم آغاز شده و همه افرادی که در سال گذشته از سوی شهرداری به مراسم اربعین رفته‌اند خود به عنوان یک رسانه عمل می کنند.

قانع با اشاره به فعالیت‌های موکب خدام العتره افزود: با توجه به امکانات موجود در این موکب، این موکب آمادگی دارد که خدمات مورد نیاز موکب‌های گیلانی حاضر در شهر کربلا همچون خدمات نظافت و خدمات تامینی در حوزه آتش نشانی را ارائه دهد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش زائرین اربعین حسینی در تلاشیم خدمات خود اعم از تعداد غذا و ارائه خدمات نظافتی  را افزایش دهیم.

کد خبر 4737304

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید رحمانی اربعین حسینی رشت اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین هفته دفاع مقدس گردشگری شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه مرز مهران اجلاس جاده ابریشم ایلام شهرکرد آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران

به گزارش «نماینده»، مهدی اقراریان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات متنوعی در حوزه اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته اما بر اساس مسئولیت نظارتی شورا باید نکاتی را مطرح کنم، گفت: گزارش ارائه شده در خصوص اقدامات مناسبتی بود که خوشبختانه متنوع بود اما نمی توانیم فرهنگ را به یک سری اقدامات فرهنگی تقلیل دهیم.

وی ادامه داد: نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در فرهنگ‌سازی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی چه نقشی دارد سوالات و ابهاماتی دارد و این نگرانی برای ما ایجاد می شود که در مدیریت منابع دچار مواردی شویم که نشان دهنده فعالیت های هم افزا نباشد. سوال ما این است که سازمان فرهنگی و هنری چه اقداماتی انجام داده است؟

اقراریان با بیان اینکه تنوع مخاطب در اجرای برنامه ها بسیار اهمیت دارد، یادآور شد: تهران بیش از ۹ میلیون جمعیت دارد و باید تنوع مخاطبان در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار بگیرد. یکی از جمعیت های مورد نظر باید پرسنل شهرداری و مجموعه های تابعه آن باشند و پرسش ما این است که چه برنامه هایی برای پرسنل در نظر گرفته شده بود؟

رییس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه انطباق با اسناد بالادستی از دیگر موارد مورد نظر است، تصریح کرد: پیوست نگاری فرهنگی فعالیت های شهرداری تهران نیز مورد اهمیت است.

وی تأکید کرد: غصه‌ای از ابتدای دوره برای ما وجود دارد. تابلوی کوچه ها مزین به تصاویر شهداست. ما به شهردار تذکر می دهیم و ناراحت می شود و به هم می ریزد اما به نظر می رسد این تذکر خوبی است. تابلوهای مزین به تصاویر شهدا شرایط خوبی ندارد و با این حجم از هزینه‌های گسترده در بخش های مختلف، شاید تغییر این تابلوها هزینه چندانی نداشته باشد. یادمان شهدا در مناطق نیز وضعیت مناسبی ندارد و وقتی شهردار تهران خود را داعیه دار فرهنگ شهادت می‌داند نباید توجه به شهدا و یادمان آنها مورد غفلت قرار بگیرد. امیدواریم پیام فرهنگی شهرداری این باشد که این مجموعه به تمام شهروندان توجه دارد نه یک جریان خاص.

دیگر خبرها

  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران