Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:43:42 GMT

لیزر، جایگزین متادون برای معتادان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۰۱۱۳

لیزر، جایگزین متادون برای معتادان می‌شود

دانشمندان دانشگاه شهید بهشتی برای نخستین بار راهکاری با استفاده از لیزر کشف کردند که می‌تواند جایگزین متادون برای معتادان شود. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ اجتماعی آسیب های اجتماعی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محققان پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی با کمک متخصصان عصب‌شناسی توانستند با استفاده از لیزر عوارض ناشی از اعتیاد و استفاده از متادون را رفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از راه‌های درمان اعتیاد استفاده از داروی متادون است که مصرف این دارو خود عوارضی جانبی دارد و خود تبدیل به یک داروی اعتیاد آور می‌شود. در این میان فناوری لیزر می‌تواند با سیستم‌های زیستی به عنوان یک محرک خارجی عمل کرده و سیستم عصبی بیمار را تحریک کند. در واقع این تحریک با استفاده از لیزر که منشا آن خارج از بدن بیمار است می‌تواند جایگزین تحریک داخلی با استفاده از داروی شیمیایی مانند متادون یا آمفتامین‌ها شود.

محققان پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی در همکاری با متخصصان عصب‌شناسی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فناوری مذکور را به شکلی طراحی کرده‌اند که فرد بیمار در صورت احساس نیاز به مواد مخدر ، با روشن کردن نور لیزر و تاباندن آن به ناحیه مغزی درگیر با بیماری می تواند این احساس نیاز خود را تعدیل کند. این فناوری قابلیت طراحی به شکل هدفون یا کلاه را دارد تا روی سر بیمار قرار بگیرد و با استفاده از تلفن همراه فرمان‌های لازم را روی سر بیمار اعمال کند. این پژوهش در حال انجام مطالعات حیوانی است که در صورت موفقیت وارد مرحله آزمایش انسانی می‌شود.

ورود شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به اصلاح کمپ‌های ترک اعتیاد‌ ‌قممحکومیت 9 میلیارد ریالی یک موسسه ترک اعتیاد در استان البرز

انتهای پیام/

R1356/P1014142/S2,24,1313,1417/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه شهید بهشتی شرکت های دانش بنیان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه شهید بهشتی شرکت های دانش بنیان دانشگاه شهید بهشتی شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر

 به گزارش تابناک، علی مطهری در خصوص جایگزین شدن دف زن در مراسم سالگرد شهید آیت الله مرتضی مطهری توضیحاتی ارائه داد.
 

علی مطهری در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

در برنامه بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری در خانه موزه آن شهید، مدیریت این خانه‌موزه برای خواندن شعری از حافظ که مورد توجه استاد شهید بوده یک برنامه دف و نی‌زنی تدارک دیده بود که دف‌زن یک خانم و نی‌زن یک آقا بود. وقتی این دو در جای خود قرار گرفتند چند تن از خانم‌ها نسبت به لاک غلیظ ناخن‌های کاشته آن خانم اعتراض داشتند. مدیر خانه‌موزه بدون آن که با من مشورت کند، آقایی را که همکار و استاد خانم دف‌زن بود، جایگزین وی کرد و طبعاً خوشایند آن خانم نبود.

سپس آن خانم‌های معترض از او دلجویی و عذرخواهی کردند. من هم در پایان برنامه از وی عذرخواهی کردم و رفع کدورت شد و با لبخند و مزاح خداحافظی کردیم و احساس من این بود که دیگر دلگیر نیست.

معلوم نیست افرادی که از واقعیت ماجرا خبر ندارند چرا قضاوت‌های نادرست می‌کنند و به این بهانه به اسلام و انقلاب و روحانیت می‌تازند. قرآن می‌فرماید: «لاتقف ما لیس لک به علم» درباره چیزی که به آن علم نداری قضاوت نکن.

دیگر خبرها

  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول