Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:19:28 GMT

واکنش نیروهای دموکراتیک سوریه به اظهارات اردوغان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۰۴۸۹

واکنش نیروهای دموکراتیک سوریه به اظهارات اردوغان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نیروهای دموکراتیک سوریه امروز شنبه هشدار دادند هرگونه اقدام تحریک‌آمیز ترکیه را به جنگی تمام‌عیار بدل خواهند کرد.

گفتنی است رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز اعلام کرد: برای برقراری صلح در شرق فرات در سوریه عملیات هوایی و زمینی در این منطقه انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب افزود: ما برای انجام این عملیات از آمادگی برخوردار هستیم و طرح عملیات نظامی در شرق فرات را کامل کرده ایم.

پنجشنبه  گذشته نیز مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفته بود گمان نمی‌کند تلاش‌ها با آمریکا در راستای ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه راه به جایی ببرد و کشورش برای رسیدن به خواسته مطلوب خود، آماده حمله نظامی است.

گفتنی است آمریکا و ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن به عمق ۳۰ کیلومتر در خاک سوریه که عاری از یگان‌های کرد مدافع خلق باشد؛ توافق کرده‌اند.

آنکارا به این یگان‌ها به چشم شاخه‌ای از پ ک ک نگاه کرده و آنها را تروریستی می‌داند حال آنکه واشنگتن با آنها شراکت راهبردی دارد.

ادعاها مبنی بر مرزبندی یا عملیات نظامی در خاک سوریه در حالی مطرح می‌شود که ترکیه و آمریکا هیچ یک برای حضور در این کشور، از دولت دمشق کسب تکلیف نکرده‌اند!

کد خبر 4737425 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروهای دموکراتیک سوریه یگان های مدافع خلق ترکیه منطقه شرق فرات ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عراق عربستان سعودی ایران سوریه رژیم صهیونیستی فلسطین ترکیه روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین