Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به افزایش نظارت‌ها بر انبارها و مراکز نگهداری کالا گفت: از یکی از انبارهای نگهداری کالای قاچاق در حاشیه گرگان بیش از ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف شد. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، علی‌اصغر اصغری اظهارداشت: در پی گزارش‌های تعدادی از شهروندان به ستاد خبری این سازمان مبنی بر وجود انبار نگهداری کالای قاچاق در حاشیه شهرستان گرگان، بازرسی از این واحد در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گشت مشترکی با حضور بازرسان سازمان و دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شد.

وی افزود: در این بازرسی‌ها مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی، لوازم التحریر، محصولات دخانی و غیره به ارزش 400 میلیون ریال از انبار مورد نظر کشف و ضبط شده است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: کالاهای مکشوفه عمدتاً وارداتی بوده که فاکتور معتبری نیز برای خرید آنها از سوی صاحبان کالا ارائه نشده است. همچنین این اقلام به دلیل عدم رعایت استاندارهای بهداشتی و مشخص نبودن منشاً و ماهیت اصلی کالا و عدم داشتن برچسب سلامت و اصالت کالا بر اساس قانون، قاچاق محسوب شده و عرضه آن در بازارهای داخلی غیرمجاز و تخلف است.

‌رئیس قوه قضائیه: کف خیابان و بازار ‌پُر از کالای قاچاق است / وضع موجود مطلوب نیستکشف کالای قاچاق در استان سمنان 355 درصد افزایش یافتکشف 2 هزار ‌میلیارد ‌ریال انواع کالای قاچاق در استان البرز

این مقام مسئول اضافه کرد: در میان این اقلام تعدادی کالای تولید داخل نیز به چشم می‌خورد که به دلیل رعایت نکردن ضوابط اختصاصی کالاهای بهداشتی مشمول موضوع کالای قاچاق قرار گرفته و توسط بازرسان این سازمان ضبط شد.

اصغری بیان داشت: بازرسان این سازمان با بررسی دقیق ارزش کالاهای مکشوفه تا کنون پرونده تخلف قاچاق کالاهای مورد استفاده را  به ارزش 132 میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

وی همچنین با توجه به حساسیت شرایط کنونی کشور و برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر اهمیت رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی تأکید و هرگونه عدم اجرای تعهدات و رفتار مغایر با قوانین را تخلف دانسته و بر برخورد جدی و قاطع با متخلفان تأکید کرد.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به کشف مقادیر چشمگیر کالای قاچاق در نوار مرزی استان گفت: مرزداران استان با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، در عملیاتی دقیق و منسجم موفق شدند تعداد چهار هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو  و چندین قلم کالای قاچاق دیگر  به ارزش 17 میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کنند.

سردارمحمد احمدی افزود: مرزداران استان در این عملیات سه نفر متهم را دستگیر و دو دستگاه خودرو را توقیف کردند و متهمان را پس از تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع دادند.

 

 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!