Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از اقدامات شایسته رئیس قوه قضائیه گفت: تحولات اخیر قوه قضائیه مطلوب بوده و با حضور ‌رئیسی در قوه قضائیه تحولی به وجود آمده‌ است. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشت: کار کردن درست در این دنیا سبب آسایش اخروی انسان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت کار قضاوت تصریح کرد: در کار خود مراقب باشید تا حق کسی پایمال نشود چون کار شما از قبیل کلی ذات تشکیک است، زمینه‌ساز و مقدمه برای حکم قاضی هستید بنابراین باید دقت زیادی در کار خود به خرج بدهید.

مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از اقدامات شایسته رئیس قوه قضائیه بیان کرد: تحولات اخیر قوه قضائیه مطلوب است و با حضور آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه تحولی به وجود آمده که خود شما آگاهی بهتری از این موضوع دارید و وضعیت بهتری بر قوه قضائیه حاکم شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از اهل‌بیت(ع)عنوان کرد:این روایت سه‌طبقه از چهار طبقه قضات را در جهنم می‌داند،این روایت خیلی عجیب است که می‌گوید نه‌تنها قاضی که حکم به خلاف حق می‌دهد جهنمی است بلکه حتی قاضی که به‌حق قضاوت می‌کند ولی حکم او از روی شانس و اقبال و نه از روی علم مطابق حق درمی‌آید در جهنم است.

آیت‌الله علوی گرگانی:ذهنیت جامعه جهانی را نسبت به اسلام اصلاح کنیمآیت‌الله علوی گرگانی: قدرت سپاه همچون پتک بر سر دشمنان استآیت‌الله علوی گرگانی: عدم آرامش و خودخوری مهم‌ترین تبعات "حسادت" است

آیت‌الله علوی گرگانی ادا کردن حق مردم توسط قوه قضائیه را موضوع مهمی دانست و تصریح کرد: همیشه به داوطلبان مناصب قضایی سفارش می‌کنم هیچ‌گاه تنها تصمیم‌گیری نکنید و برای خودتان حتماً مشاور داشته باشید چون ممکن است در قضاوت مسئله کوچکی باشد که مورد غفلت قرار می‌گیرد ولی در تصمیم‌گیری نهایی مؤثر است.

وی ادامه داد: همیشه به رؤسای قوه قضائیه سفارش دارم که حقوق‌ها را افزایش دهند و قضات به‌نوعی اشباع شوند تا از رشوه و مسائل مالی حرام در امان باشند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در میان منابع دینی در هیچ جا به‌اندازه منصب قضا سفارش نشده که پول و هدیه‌ای داده نشود، حتی گفته‌شده بعد از انجام عمل نیز هدیه‌ای نگیرید یعنی نه‌تنها قبل از حکم قاضی بلکه حتی بعد عمل او هم پولی به‌عنوان هدیه ندهید، چون دارای کراهت است بنابراین کار کردن در منصب قضاوت بسیار مهم است.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز یکشنبه همزمان با سفر به پاریس گفت که روابط چین و فرانسه نشان دهنده الگوی همزیستی مسالمت آمیز است.

براساس گزارش آناتولی، او افزود: در طول ۶۰ سال گذشته، روابط چین و فرانسه در خط مقدم روابط پکن با کشور‌های بزرگ غربی باقی مانده است و از این رو الگوی خوبی برای جامعه بین المللی در همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد بین کشور‌های دارای سیستم‌های مختلف ارائه شده است. 

سفر برنامه‌ریزی شده رئیس جمهوری چین به اروپا با مقصد اصلی پاریس، دستورکار متنوعی از مسائل اقتصادی، نظامی، امنیتی و سیاسی را در خود جای داده است. این سفر در میانه اختلافات میان کشورهای اروپایی در مورد تجارت با چین و انگشت اتهامی که به سوی پکن در مورد حمایت از روسیه نشانه رفته است، گواهی بر سردرگمی اروپا در نبرد جدید ژئواستراتژیک است.

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر در مورد این سفر گفته بود، رهبران ۲ کشور (فرانسه و چین) تلاش خواهند کرد تا به صلح، ثبات، توسعه و پیشرفت جهانی کمک‌های جدیدی داشته باشند.

قرار است اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه به پاریس رفته و این دیدار را به نشست سه‌جانبه گفت‌وگو و رایزنی تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک ملیون شغل عمل کرده است
  • رئیس‌جمهور: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/حمله به سفارت ایران نشان دهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد
  • آغاز دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی آیت‌الله رئیسی با مردم
  • معلمان نمونه لرستان تجلیل شدند
  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس