Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه شیراز گفت: شبکه SUN با هدف توسعه روابط علمی و فرهنگی کشور‌های درمسیر جاده ابریشم، تحکیم صلح و دوستی و احیاء سنت‌های مشترک ملت‌ها در دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک (شهر سئول) کره جنوبی و با حضور بیش از ۸۰ دانشگاه از کشور‌های مختلف در مسیر جاده ابریشم تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد صابر خاقانی نژاد افزود: این مجمع دارای چهار موسسه شامل شبکه اتحادیه روسای دانشگاه‌های راه ابریشم، انجمن بین المللی راه ابریشم، شبکه اتحادیه دانشجویان دانشگاه‌های راه ابریشم و ارکستر سمفونی است.

او ادامه داد: در چارچوب این شبکه دانشجویان دانشگاه‌های عضو می‌توانند در رقابت‌های بین المللی نگارشی WRICOS و عکاسی PHOCOS شرکت کنند که جوایز ارزنده‌ای برای نفرات برتر در نظر گرفته می‌شود.

خاقانی نژاد، فعالیت‌های علمی این شبکه را حمایت از فعالیت‌های پژوهشی مانند برگزاری همایش ها، انجام پژوهش‌های مشترک، تبادل اساتید و دانشجویان، برگزاری فستیوال‌های دانشجویی و ... برشمرد.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه شیراز بیان کرد: با توجه به تحولات علمی و اقتصادی در شرق، اهمیت جاده ابریشم در تحول اقتصادی کشور‌های آسیایی و عضویت دانشگاه‌های برجسته کشور‌های اروپایی همچون ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، یونان و روسیه در شبکه دانشگاه‌های راه ابریشم، عضویت در این شبکه گام موثری در همکاری‌های علمی و گسترش مبادلات فرهنگی و اقتصادی بین ایران و دیگر کشور‌ها در مسیر تاریخی جاده ابریشم به شمار می‌رود.

خاقانی نژاد اظهار داشت: تنها ۵ دانشگاه از هر کشور در مسیر جاده ابریشم می‌توانند به عضویت این شبکه درآیند و دانشگاه شیراز به عنوان آخرین دانشگاه ایرانی و در رقابت با سایر دانشگاه‌های کشور موفق شد این عضویت را کسب کند.

دانشگاه‌های علامه طباطبایی (تهران)، اصفهان، بین المللی امام خمینی (قزوین) و دانشگاه گیلان هم در شبکه دانشگاه‌های راه ابریشم عضویت دارند.

قرارداد‌های جدید در عرصه بین الملل

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز از دانشگاه‌هایی است که رویکرد‌های آن استفاده از ظرفیت‌های علمی بین المللی است و به تازگی با دانشگاه‌های معتبر خارجی تفاهم نامه همکاری علمی - پژوهشی مشترک امضا کرده است.

خاقانی نژاد افزود: قرارداد جدید اراسموس پلاس (+Erasmus) برای تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه سایولیای (Šiauliai University) لیتوانی در اروپا (با پیگیری دکتر محمدجواد عابدینی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی) و تفاهم نامه جدید همکاری با دانشگاه‌های Sassari ایتالیا و GLA هندوستان (با پیگیری دکتر عبدالله درخشنده عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی) از جمله اقدامات بین المللی دانشگاه شیراز است.

او ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه‌ها و با هدف ارتقای توان علمی و آموزشی؛ تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی، دوره‌های کوتاه مدت، آموزش مجازی (الکترونیکی) و فعالیت‌های پژوهشی مشترک انجام می‌شود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه شیراز گفت: برنامه اراسموس پلاس (+Erasmus) برنامه‌ای آموزشی و پژوهشی تحت حمایت اتحادیه اروپاست که طی آن، دانشگاه‌های اروپایی از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان امور بین الملل دانشگاه‌های طرف قرارداد خارج از اتحادیه اروپا، میزبانی می‌کنند.

تشکیل اتحادیه تفتاش برای هم افزایی فعالیت‌های علمی بین المللی

خاقانی نژاد اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات موثر دانشگاه شیراز برای گسترش و تعمیق فعالیت‌های بین المللی عضویت در اتحادیه دانشگاه‌های جامع برتر کشور با نام ''تفتاش'' می‌باشد که این کلمه مخفف اسم دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز است.

او گفت: به زودی اتحادیه تفتاش سامانه‌ای را راه اندازی می‌کند تا دانشگاه‌های عضو فعالیت‌ها و ارتباطات بین المللی را به صورت مشترک دنبال کنند.

خاقانی نژاد افزود: هر پنج دانشگاه عضو گروه تفتاش مرکز رسمی آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان دارند و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده برای فارسی آموزان به صورت گردشی دوره‌های یک تا ۲ ماهه طراحی شده است.

او ادامه داد: در سایر زمینه‌ها نیز با همکاری ۵ دانشگاه بزرگ عضو تفتاش، هم افزایی صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه شیراز همچنین به اقدامات دانشگاه شیراز برای پذیرش دانشجویان غیرایرانی اشاره کرد و گفت: از یک سو با عضویت در تفتاش این بستر فراهم شده که حداکثر پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه شیراز انجام شود و از سوی دیگر زیرساخت‌های مناسب همچون بهسازی خوابگاه‌های بین الملل و سامانه پذیرش دانشجویان بین المللی طراحی و راه اندازی شده است.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد

سیروس اجنوردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فاطمه عروجی با کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات کاراته ازبکستان و درخشش در مسابقات بین المللی برای اولین بار در عرصه ورزش غرب خراسان تاریخ ساز شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوشاب با بیان اینکه در این مسابقات سه نوجوان ورزشکار دختر از شهرستان خوشاب به عنوان نماینده تیم ملی کاراته ایران از خراسان رضوی در مسابقات ازبکستان شرکت داشتند، گفت: حضور نوجوانان ورزشکار خوشابی در مسابقات آسیایی تیم ملی و کسب مقام دومی در مسابقات کاراته افتخار بزرگی برای شهرستانی است که از نظر امکانات ورزشی محروم‌است و برای ۳۵ هزار نفر یک سالن ورزشی دارد.

وی با تاکید بر حمایت مسؤولان ورزشی و ادارات دولتی از هویت سازی دختران خوشابی در عرصه‌های فرهنگی برای ادامه راه این ورزشکاران ودرخشش آنها در عرصه‌های ورزشی افزود: مسابقات بعدی در کشور عمان برگزار می‌شود که امیدواریم مسؤولان با حمایت‌های خودشان از حضور این قهرمان خوشابی در عرصه‌های بین المللی و آسیایی حمایت و کمک‌های لازم انجام دهند.

اجنوردی با بیان اینکه درخشش ورزشکاران خوشابی در عرصه بین المللی باعث شده است که ورزشکاران دیگر با انگیزه بیشتری برای فتح قله‌های بزرگ اقدام کنند، افزود: کسب مقام نایب قهرمانی توسط دختر نوجوان ایرانی از شهرستان خوشاب در حالی رخ داده است که برخی از شهرستان‌های بزرگی که مدعی ورزش هستند نتوانستند مقامی در عرصه‌های بین المللی کسب کنند.

کد خبر 6097982

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز