Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حسینی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا که در محل بنیاد مسکن استان برگزار شده بود، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی ۴۸۶ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد بر اساس آخرین سرشماری، ۱۵۱ هزار واحد مقاوم اعلام شده‌ و ۳۳۵ هزار واحد غیر مقاوم هستند؛ یعنی تنها ۳۲ درصد از واحدهای مسکونی، مقاومت کافی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت در سال ۹۴ طرح بهسازی واحدهای روستایی را تصویب کرد که سهم استان خراسان رضوی ۱۵ هزار واحد در سال بوده است. در سال ۹۸ نیز سهمیه استان از محل تسهیلات مسکن روستایی ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که هشت هزار واحد تا به حال به استان ابلاغ شده است و دو هزار و ۳۵۵ نفر موفق به دریافت تسهیلات از بانک‌ها شدند. در همین جهت ۴۰ میلیون وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد برای بازسازی خانه‌ها در نظر گرفته و اهدا می‌شود.

حسینی تصریح کرد: بنیاد مسکن برای کسانی که نه تحت پوشش سازمان بهزیستی و نه کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و به خاطر مشکلات مالی نتوانستند منازل خود را تکمیل کنند، تا سقف هشت میلیون تومان وام بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی در نظر گرفته است، که طی یک سال و نیم گذشته، ۱۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به این افراد داده شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی، به افرادی که دو عضو خانواده‌شان معلول هستند، ۱۸ میلیون وام بلاعوض پرداخت خواهد شد، لذا در این طرح سهم استان ۵۳۳ نفر بود که تاکنون ۴۸۸ نفر موفق عقد قرار با بانک‌ها شدند که ۳۵۰ نفر از آنان پایان کار گرفته‌اند. در مجموع حدود هفت میلیارد وام بلاعوض به این خانوارها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن وظیفه‌ بازسازی منازل را نیز در دستور کار خود دارد، ابراز کرد: از اول فروردین‌ماه سال جاری چند بارندگی شدید و سیل داشتیم که طی آن پنج هزار و ۷۳۵ واحد خسارت دیدند که نیاز به احداث مجدد داشتند، هزار و ۹۰۶ واحد نیز نیاز به تعمیر داشته است.

حسینی ادامه داد: طی فاز اول، ابلاغیه هزار و ۸۷۰  واحد احداثی و ۵۰۰ واحد نیز برای تعمیر به بنیاد مسکن استان داده شد و برای فاز دوم که از ابتدای مهرماه شروع شده، دستور ساخت دو هزار و ۱۰۰ واحد احداثی، ۵۰۰ واحد تعمیری و ۵۰۰ واحد معیشتی به بنیاد مسکن استان ابلاغ شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: برای روستاها ۴۰‌ میلیون تومان وام و ۱۰‌ میلیون تومان وام بلاعوض و شش میلیون تومان وام اسکان موقت و هشت تن سیمان رایگان شامل ۱۶۰ پاکت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای شهرها نیز، ۵۰ میلیون تومان وام، ۱۲ میلیون تومان وام بلاعوض، ۱۲ میلیون تومان بابت اسکان موقت و ۱۶۰ پاکت سیمان در نظر گرفته شده است.

حسینی همچنین گفت: برای واحدهای تعمیری، ۱۵ میلیون تومان وام و پنج میلیون تومان وام بلاعوض، برای افرادی که به معیشتشان آسیب رسیده، ۱۶ میلیون تومان وام و پنج میلیون بلاعوض در نظر گرفته شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سهم استان از سیمان هشت هزار تن بوده است، اظهار کرد: شش هزار و۵۰۰ تن تحویل داده شده است.

وی در انتها اظهار کرد: اگر سطح حادثه در کشور زیاد باشد، از طرف بنیاد مسکن استان‌های مختلف در آنجا ستاد ایجاد می‌شود؛ به عنوان مثال ما در کرمانشاه ستاد داشتیم که در بازه یک سال و ۴ ماه، سه هزار و ۲۰۰واحد احداث و تحویل خسارت‌دیده‌ها شد. در گنبد کاووس که یکی از معین‌ها استان خراسان رضوی است حدود چهار هزار و ۴۸ واحد تعمیری و هزار و ۳۴۸ واحد احداثی بود که تقریبا ۶۰ درصد آن انجام شده است.

کد خبر 4737619

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حسن حسینی مشهد واحد مسکونی مقاوم سازی مسکن روستایی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین هفته دفاع مقدس گردشگری شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه مرز مهران اجلاس جاده ابریشم ایلام شهرکرد آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد

به گزارش قدس خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری ۳۳۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح که از این تعداد، ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهم نامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، طی دو سال تعداد ۶۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می‌شود.

سلم آبادی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹۰۰ واحد مسکن مددجویی و امروز ۲۱۰۵ واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شود، گفت: تلاش می‌شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است