Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رجب فلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ از شناسایی و صدور اخطار برای جلوگیری از ۱۴ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

او افزود: در طرح ویژه گشت حفظ اراضی زراعی و باغی در شهرستان سیمرغ در ۶ ماه امسال، ۱۴ مورد تغییر کاربری زراعی و باغی شامل ۷ مورد بنا و ۷ مورد دیوارکشی غیر مجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و اخطار کتبی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ با تاکید بر تکلیف شرعی و قانونی نسبت به حفظ اراضی، گفت: تخریب و تغییرکاربری‌های غیرمجاز مواردی است که تامین امنیت غذایی مردم، سلامت جامعه را با تهدید‌های جدی مواجه کرده است.

فلاح  آموزش، اطلاع‌رسانی و ترویج در این حوزه را باعث کاهش تخلف‌ها دانست و افزود: در این راستا آموزش‌های لازم از طریق کلاس‌های آموزشی به بهره برداران این شهرستان ارائه شد.

بازگشت ۲۴ هزار مترمربع زمین کشاورزی محمودآباد به چرخه تولید

احمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: برابر دستور دادستانی، با حضور نمایندگان دادستان، بنیاد مسکن و اکیپ گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، در زمین‌های کشاورزی روستا‌های عبداله آباد، معلم‌کلا و عزت آباد از توابع بخش سرخ رود این شهرستان تخریب شد.

او افزود: با اجرای این احکام، ۲۴ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

صادقی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با کسانی که امنیت غذایی مردم را تهدید کنند، هیچ تعارفی نداشته و با آنان برخورد قانونی خواهد شد، گفت: مالکان اراضی زراعی و باغی بایستی قبل از هرگونه تغییر کاربری زمین‌های خود، برای دریافت مشاوره و مجوز‌های قانونی لازم به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

جلوگیری از ۱۱۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در تنکابن

ابراهیم کاویانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن در ۶ ماه امسال نظارت در اجرای عملکرد موضوع تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی به تعداد ۳۵۶ مورد و نظارت در اجرای عملکرد موضوع تبصره ۴ ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی به تعداد ۱۶۴ مورد از سوی این مدیریت صورت گرفت.

او با اشاره توقف ۱۱۶ مورد عملیات تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، افزود: ۹ مورد معرفی افراد به محاکم قضایی برای تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، تشکیل ۴ مورد کمیسیون تقویم، هزار و ۳۳۴ مورد انتقال سند، ۳۶۴ مورد تثبیت مالکیت و صدور سند اراضی و ۱۹ موردشناسایی و تعیین و تکلیف اراضی بایر از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این مدیریت در ۶ ماه امسال در بخش امور زمین بوده است.

کاویانی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی برخورد قانونی می‌کند، گفت: تمامی مالکان زمین‌های کشاورزی قبل از هرگونه تغییرکاربری زمین خود برای دریافت مشاوره و مجوز‌های قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ساخت و ساز غیرمجاز به معنای انجام فعالیت‌های ساخت و ساز بدون رعایت قوانین، مقررات و مجوزهای لازم است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: ساخت و ساز در مناطق ممنوعه یعنی اراضی کشاورزی، تخطی از مقررات قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری است و موجب ایجاد خطرات جبران ناپذیر برای تأمین امنیت غذایی است.

مشایخی با تاکید بر جلوگیری از گرایش افراد به تغییر کاربری اراضی زراعی از طریق اطلاع رسانی‌های سودمند و هدفمند افزود: در جهت جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی با ساخت و سازهای بدون مجوز باید اطلاع رسانی‌هایی با هدف آگاهی سازی و ایجاد انگیزه برای کشاورزان و بهره برداران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: همراه بودن مردم با واحدهای گشت در جهت شناسایی و گزارش تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز کمک مؤثری در حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی دارد.

وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز توسط واحدهای گشت شهرستان‌های تابعه شناسایی و از ادامه عملیات جلوگیری شده است.

کد خبر 6087500

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان