Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@02:12:18 GMT

جشنواره رنگ‌ها در مازیچال و جهان نما

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۲۸۰۰

جشنواره رنگ‌ها در مازیچال و جهان نما

مازیچال ییلاقی در تصرف ابرها و درخت ها

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، این روستای ییلاقی از معدود روستاهای شمالی است که از نعمت برق، آب و در بیشتر مواقع چتر اینترنتی برخوردار نشده است. البته همین موضوع باعث شده که روستا تا حد زیادی دست نخورده و بکر باقی بماند .مازیچال روستایی بر فراز بلندی های مازندران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیکی این روستا با کلاردشت باعث شده است که به عنوان یکی از مقاصد هدف گردشگری کلاردشت و عباس آباد معرفی شود.

آن چه که در مازیچال در انتظارتان است

در مازیچال طبیعت برای تان آغوش باز می کند تا هر چه زیبایی است را به چشمان تان هدیه کند. از جنگل های انبوه بلوط بگیرید تا اقیانوس ابری که در پایین دست ده همیشه دامن گسترانیده است. چشم انداز بلندی های روستا که منظره ای 360 درجه ای از دریای خرز و دشت های رامسر را در برابر تان قرار می دهد نیز از دیگر جاذبه های این روستاست. در کنار این زیبایی ها هوا در نهایت لطافت و اعتدال و مردم خونگرم از جاذبه های دیگر این روستاست.

امکانات روستا

سکونت افراد محلی در این روستا تنها به فصل بهار و تابستان ختم می شود. اگر دست بجنبانید و اهالی تا پایان مهر ماه که هوا خیلی سرد و بارانی نشده است، در روستای شان می مانند. در این روستا همان طور که گفتم خبری از برق و آب لوله کشی و... نیست، پس باید خود را برای این شرایط آماده کنید. برای اقامت روی کلبه های کوچک اهالی حساب باز نکنید، آن ها تمایل زیادی به کرایه دادن خانه های شان ندارند. پس تنها راه اقامت در روستا کمپ در دشت های مسطح اما مرتفع روستاست، که لذت مازیچال نوردی را صد برابر می کند. متاسفانه در این روستا خبری از سرویس بهداشتی عمومی نیست. بنابراین سفر به مازیچال یک سفر ماجراجویانه تمام عیار خواهد بود.

اگر می خواهید زمان زیادی را در این روستا بگذرانید حتما مایحتاج خود از آب معدنی بگیرید تا حتی هیزم خشک را از کلاردشت خریداری کنید چرا که در روستا جز نان داغ تنوری و احیانا ماست محلی چیزی برای خرید وجود ندارد.

مسیر دسترسی به مازیچال

راه رسیدن به این روستا خودش به تنهایی می تواند یک مقصد گذری اما کم نظیر گردشگری باشد. مسیر رسیدن به مازیچال از بعد از خارج شدن از جاده عباس آباد جلوه ای دیگر اما بهشت گونه از طبیعت را به نمایش می گذارد. برای رفتن به مازیچال باید خودتان را به مرزن آباد در نزدیکی های جاده چالوس برسانید از آن جا به کلاردشت تغییر مسیر دهید. در کلاردشت بعد از خرید مایحتاج از میدان اصلی به طرف عباس آباد حرکت کنید و در کیلومتر هفت این جاده مسیر انحرافی مازیچال را انتخاب کنید. از این جای مسیر که حدود 17 کیلومتر تا روستا راه دارید، جاده کمی شیب دار و پر دست انداز می شود. پس اگر خیلی نگران جلوبندی خودروی تان هستید می توانید ابتدای جاده مازیچال منتظر نیسان های آبی شوید که در ابتدای روز دو مرتبه این راه را می روند و می آیند. هزینه نیسان سواری در فصل های پر تردد نفری هفت هزار تومان است اما همین مسیر در فصل های کم تردد نفری 10 هزار تومان است. با این توضیح که ممکن است بخت با شما برای آمدن نیسان ها یار نباشد. به هرحال هستند، گردشگرانی که ترجیح می دهند هفت کیلومتر انتهایی از این راه 17 کیلومتری را پیاده طی کنند تا هم خودروی شان جان سالم به در ببرد و هم خودشان حسابی حظ این طبیعت بکر را بکنند. انصافا جنگل های منتهی به مازیچال در این فصل سنگ تمام گذاشته اند از جشنواره رنگ های شان که بگذریم با ازگیل، زالزالک و بقیه نوبرانه های پاییزی از مردم پذیرایی می کنند. تنها نکته بسیار مهم درباره مازیچال گردی این است که حتما قبل از عزیمت به آن جا از وضعیت آب و هوایی روستا با خبر شوید و چنان چه پیش بینی بارش در آن جا شده بود قید مازیچال گردی را بزنید که مطمئنا در راه و در گِل خواهید ماند.

اقامت برای مازیچال گردی

تنها گزینه اقامت در روستا کمپ در فضای آزاد است که با توجه به رطوبت دایمی و سردی به ویژه در شب ها، برای گردشگران که خردسال به همراه دارند زیاد مناسب نیست. اما فاصله نزدیک این روستا با کلاردشت، امکان اقامت در کلاردشت برای مازیچال گردی را فراهم کرده است.  قیمت اقامت درهتل های کلاردشت چیزی بین 241 هزار تا 344 هزار تومان در می آید. اجاره ویلاهای شخصی در این شهر نسبت به بقیه شهرهای شمالی ارزان تر است و از شبی 200 تا 380 هزار تومان در نوسان است.

جهان نما

جهان نما روستایی با چشم اندازی جهانی

روستای جهان نما یکی دیگر از روستاهای ییلاقی و بکر استان های شمالی است. این روستا در استان گلستان قرار دارد و همین موضوع به این معناست که برای رسیدن به این روستا راه مان خیلی هم دور نیست هر چند مسیر دسترسی به روستا سخت و در جاهایی نیازمند خودروهای شاسی بلند است. این روستا در نزدیکی کردکوی قرار دارد، اما آن چه که این روستا را به مقصدی جالب برای سفر تبدیل کرده است، مجموعه ای بی نظیر از جنگل های حفاظت شده هیرکانی است که در این فصل زیبایی صد چندانی را به خود گرفته است.

دیدنی های جهان نما

شاید در اولین دیدارتان از جهان نما با سرعت برق و باد به دوران کودکی تان سفر کنید، جایی که لوسیمی و آنت در روستای دامنه های آلپ بازی می کردند! بله روستای جهان نما و خانه های شیروانی رنگارنگش به صورت باورنکردنی شبیه روستاهای دامنه آلپ است به همان سرسبزی و خرمی، اما زیبایی جهان نما تنها در روستایش خلاصه نمی شود اگر کمی از روستا فاصله بگیرید و به سمت جنگل های مرتفع بالا دست بروید در لحظه با جاذبه طبیعی غافلگیر می شوید. این غافلگیری در مسیر پیاده روی تان در دره ها نیز شما را به وجد می آورد. در جنگل های مرتفع انواعی از پوشش های گیاهی را شاهد هستید که در این فصل هر کدام رنگ تازه ای به خود گرفته اند، اما جنگل های هیرکانی جهان نما در این فصل پر از صدای تق تق خانه سازی دارکوب هاست که برای زمستان خودشان را آماده می کنند! در این جنگل ها گونه های وحشی تری مانند خرس قهوه ای، روباه و شوکا نیز وجود دارد که به این راحتی ها خودشان را نشان نمی دهند.

جنگل نوردی برای رسیدن به جهان نما

همان طور که گفتیم مسیر دسترسی به جهان نما مسیری سخت عبور برای خودروهای شاسی بلند است چه برسد به خودروهای معمولی، برای همین بعضی از طبیعت گردان حرفه ای که بیشتر همراه تورهای گردشگری همراه می شوند، ترجیح می دهند تا این مسیر را پیاده و از میان جنگل ها بپیمایند. برای رسیدن به جهان نما دو راه جنگلی وجود دارد یکی از آن ها از مسیر جنگل های شصت کلا می گذرد و با یک جنگل نوردی نسبتا سبک و بعد از طی چندین رودخانه و چشمه به کلبه مش صفر که الان فقط جان پناهی بیشتر نیست می رسد و مسیر دوم از انتهای جنگل های النگدره و روستای درازنو است که مسیری کمی سخت تر از راه دوم است اما به دلیل بکر بودن مسیر احتمال برخورد شما با گونه های نایاب جانوری بسیار بالاست. تنها نکته درباره جنگل نوردی این است که این مسیر را حتما با یک گروه بپیمایید که در میان اعضایش یک راه بلد وجود داشته باشد چرا که بیشتر این راه از آنتن های اینترنت برای مسیریابی خبری نیست.

امکانات روستای جهان نما

در این روستا نیز مانند مازیچال از برق، گاز و... خبری نیست و باید با دنیای بیرون هم خداحافظی کنید چرا که گوشی های همراه هم آنتن نمی دهند! آخرین مقصدی که آنتن مخابراتی دارد روستای درازنو است. قیمت کرایه این خانه ها که بیشتر یک اتاق مهمان خانه است از شبی 100 هزار تومان آغاز می شود. نا گفته نماند که این امکان اقامتی نیز تنها تا زمانی که اهالی به قشلاق پاییزی نرفته اند وجود دارد. اگر می خواهید کمپ کنید حتما چادرهای تان را در نزدیکی خانه اهالی برپا کنید تا خیال تان بابت حیوانات وحشی راحت تر باشد.

مسیر دسترسی به جهان نما

برای رسیدن به این روستای زیبا برای ما مشهدی ها که از خراسان رضوی حرکت می کنیم دو راه وجود دارد. راه اول از مسیر دامغان می گذرد. شما باید از دامغان مسیر 70 کیلومتری به ساری را پیش بگیرید تا به منطقه چشمه علی برسید. از چشمه علی به سمت باداب سورت بروید که بازدید از آن در این فصل تجربه بی نظیری دارد، از آن جا به سمت دیباج و سپس چمن ساور بروید و با دنبال کردن تابلوها به جهان نما می رسید. راه دوم از مسیر شمالی کردکوی می گذرد، تنها بهانه گردشگری این مسیر برج تاریخی به نام میل رادکان است که قدمتی حدود هزار سال دارد. از کردکوی به سمت پارک جنگلی کردکوی (امام رضا) حرکت کنید . بعد از رانندگی در جاده ای زیبا، کوهستانی و جنگلی به یک دو راهی می رسید که میل رادکان در آن جا نمایان است. مسیر روستای درازنو را پی بگیرید و دومین مقصد بعد از درازنو، جهان نماست.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گردشگری سفر مازیچال طبیعت بکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش ها در کرمانشاه

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : در پی سامانه قوی مستقر در استان، هشدار سطح نارنجی صادر شد.

وی با اشاره به شدت بارش در ثلاث باباجانی به آبگرفتگی پل‌های ارتباطی برخی از روستا‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: برخی از جاده آسفالت روستا‌ها هم تخریب شده که راهداری در جاده‌ها فعال و محور‌ها را باز می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، از رفع انسداد راه در جوانرود به علت ریزش کوه خبر داد و گفت: هم‌استانی تا روز یکشنبه از سفر‌های غیرضروری اجتناب و در صورت ضرورت وضعیت راه‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ راهداری جویا شوند.

براساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، امروز هم به تناوب شاهد بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق، رگبار و آبگرفتگی معابر و رواناب در سطح استان خواهیم بود در ادامه در روز یکشنبه از شدت بارش در استان کاسته و، اما در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه با عبور موج ناپایداری مجددا شاهد بارش‌های همراه با رعدوبرق در نیمه شمالی استان خواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • بازگشت سیلاب به «بهانگر» در داورزن و تخریب پل ارتباطی روستا
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • ادامه بارش ها در کرمانشاه
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت