Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ هاشم اسماعیلی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در خصوص  دوره ی توانمندسازی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار که به میزبانی گیلان برگزار می شود در گفتگو با برنا  گفت :  دوره ی توانمند سازی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار ویژه ی معاونین امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان کشور به میزبانی گیلان از تاریخ 15 لغایت 18 مهرماه جاری در گیلان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : اداره کل ورزش و جوانان به عنوان دبیرخانه ی کارآفرینی جوانان کشور دوره هایی را با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه ی کارآفرینی و جوانان کارآفرین برگزار کرد و در این مباحث یکی از دغدغه های مقوله ی کار آفرینی این بود که برخی معضلات در این خصوص وجود داشت و ما بر آن شدیم که معاونت های جوانان را که محل مراجعه جوانان برای کسب اطلاع از مقوله های کارآفرینی است را با ادبیات کسب و کار و کارآفرینی آشنا شوند و معاونت های جوانان به عنوان راهنما این بخش را هدایت کنند.

اسماعیلی در زمینه ی این دوره خاطر نشان کرد : دوره توانمند سازی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار شامل 6 کارگاه آموزشی و دو پنل تخصصی است که مربوط به اداره کل مشارکت های اجتماعی با حضور مدیر کل محترم مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان و مدیر  دفتر نظارت بر امور جوانان می باشد و انجام آن برنامه ریزی شده است.

وی افزود :همچنین استان گیلان به عنوان میزبان نخستین مجمع استانی و انتخابات  سازمانهای مردم نهاد حوزه جوانان انتخاب شده است که با حضور معاون محترم امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، جناب آقای مهندس تندگویان افنتاحیه ی انتخابات این مجمع در استان برگزار می شود .

اسماعیلی یادآور شد : در سال گذشته در استان کرمان  اولین مجمع عمومی سازمانهای مردم نهاد حوزه جوانان مصوب شد و اولین هیات رییسه انتخاب گردید و برای این دوره از انتخابات برنامه ریزی شد و اساسنامه ی آن تدوین گردید که سازمانهای مردم نهاد در انتخابات شرکت می کنند و با توجه به حجم تعداد سمن های حوزه ی جوانان گیلان که 72 سمن است ، ترکیب مجمع شامل 9 نفر اصلی و 4 نفر علی البدل مشود و دو سال به عنوان مجمع سمن های مردم نهاد گیلان انتخاب می شوند.

اسماعیلی در خصوص برنامه های معاون امور جوانان وزارت ورزش در گیلان گفت : نشست با معاونین جوانان استانها ،بازدید از منطقه ی آزاد انزلی و فرصت های کارآفرینی و اشتغال در منطقه ، شرکت در افتتاحیه انتخابات در سالن خانه جوان  ، نشست صمیمی جناب آقای مهندس تندگویان با سازمانهای مردم نهاد و جوانان و جلسه ی ستاد ساماندهی به ریاست استاندار گیلان و با حضور مدیران کل و اعضای ستاد در استانداری گیلان از اهم برنامه های ایشان خواهد بود .

وی در پایان گفت : همچنین افتتاحیه ی یک مرکز ازدواج ، بازدید از طرحهای کارآفرینی و اشتغالزا که از تسهیلات پرداختی توسط وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی  ایجاد شده اند از دیگر برنامه های حضور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گیلان خواهد بود.

 

خبرنگار: طاهره ریحانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان انتخابات کسب و کار برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال

مطابق آمارهای سازمان فنی و حرفه ای در فروردین ماه ۱۴۰۳, حدود ۲هزار و۱۹۸ نفر مهارت دیدند و حدود ۱هزار و ۱۹۲نفر واحد پذیرنده در این طرح شرکت کرده اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیاست‌های بازار کار بیانگر خط‌مشی و تصمیم‌گیری‌های دولت در استقرار و استمرار فرآیندهای توسعه بازار کار است. این تصمیم گیری ها از طریق ایجاد زیرساخت­ ها و بهبود عملکرد وظایف حاکمیتی دولت در بازار کار و اقدامات حمایتی برای بهبود فضای کسب ‌و ‌کار و همچنین تقویت و نهادینه‌سازی فـرآیند پایداری و توسعـه اشتغـال انجام می شود.

وزارت کار، برای تحرک بخشی به بازارکار و ایجاد فرصت­ های شغلی به ­ویژه برای جوانان و فارغ ­التحصـیلان دانشگاهی، زنان و خـانواده‌های کم درآمد در طول اجرای برنامه ششم، اقدامات و برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که ضمن حفظ اشتغال موجود و صیانت از مشاغل آسیب پذیر از طریق توانمند­سازی و ارائه آموزش­ های شغلی و مهارتی، کمک‌های بلاعوض و استفاده از منابع و هزینه­‌های جاری و سرمایه در گردش؛ به توسعه اشتغال جدید و پایدار کمک کرده است. یکی از این طرح‌ها و برنامه‌ها، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است.

مطابق آمارهای سازمان فنی و حرفه ای  از آمار محیط واقعی کار بیانگر این است که تعداد شاغلین بنگاه های اقتصادی در دولت سیزدهم  در بازه زمانی 30ماهه حدود 340هزار و 199 نفر دوره یا به عبارتی 45میلیون و126هزار و 845 نفر ساعت است که نسبت به دوره قبلی یعنی در دولت دوازدهم حدود 85درصد رشد داشته است. در دولت دوازدهم حدود 183هزار و 547 نفر دوره در بازه زمانی 30ماهه آموزش دیده اند.

در فروردین ماه 1403 در سراسر کشور حدود 2هزار و198 نفر مهارت دیدند و حدود 1هزار و 192نفر واحد پذیرنده در این طرح شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم