Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سپنتا نیکنام در نود و هشتمین جلسه کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری گفت: شهرداری برای کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به ویژه سگ‌های بدون صاحب کارهایی انجام داده، اما رضایت عمومی در این خصوص کسب نشده است.

سپنتا نیکنام با بیان اینکه در کشورهای مختلف، روش‌های زیادی برای کنترل جمعیت این حیوان وجود دارد که با ارزش‌های دینی و فرهنگی ما همخوانی ندارد اظهارداشت: با ایجاد مکان ویژه، روش‌های سابق متوقف و پیش‌بینی‌های لازم برای تیم‌های زنده‌گیری این حیوان درنظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات کمیسیون و استفاده از تجربه شهرداری سایر شهرها به ویژه مشهد تصریح کرد: روش جدید قرنطینه‌سازی و تفکیک گونه‌های مرغوب و سالم از بیمار و ناکارآمد پیشنهاد شده است.

نیکنام افزود: در این روش امکان واگذاری گونه‌های سالم و مرغوب و تعیین تکلیف گونه‌های بیمار و غیرقابل نگهداری به سادگی مقدور است و خواسته‌ نهادهای مرتبط به ویژه محیط زیست، بهداشت و انجمن‌های حامی حیوانات تامین خواهد شد.

رئیس شورای شهرستان یزد و عضو کمیسیون خدمات هم با اشاره به اینکه این موضوع بارها در شورای شهرستان با حضور روسای شوراهای شهرستان و فرماندار مورد بررسی قرار گرفته گفت: شهر یزد به تنهایی نمی تواند در این عرصه به جلو حرکت کند و نیاز است که تمامی شهرستان های همجوار در این طرح مشارکت نمایند و این موضوع در شورای تامین استان تصمیم گیری و اجرا شود.

حمیدرضا قمی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از ورود سگ های ولگرد از شهرها و استان های همجوار نداشتیم و طبق گزارش های ارائه شده، با کامیون سگ هایی را در اطراف شهر یزد رها می کنند.

وی با انتقاد از برخورد و واکنش محیط زیست در این رابطه عنوان کرد: بارها در شورای شهرستان از محیط زیست دعوت شد تا در جلسات شرکت کرده و محل هایی را در اختیار قرار دهد در حالیکه اصلا در جلسات شرکت نمی کنند.

قمی اظهار داشت: باید همه دستگاه ها کمک کنند که در غیر این صورت با روند موجود، شاهد رشد چند برابری آمار سگ های ولگرد خواهیم بود.حضور سگ‌های بدون صاحب در مناطق مختلف شهر مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده و مردم خواهان چاره اندیشی هستند.

به گزارش ایلنا، کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد مقرر کرد که شهرداری مرکز استان ظرف یکماه محلی را برای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب ایجاد کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: یزد سگ ولگرد شورای ایرانیان خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد

محمدرضا بسملی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سبزوار از این متخلف محیط زیست یک قبضه سلاح غیرمجاز ساچمه زنی و پنج عدد فشنگ چهارپاره مخصوص شکار چهارپا، هفت عدد فشنگ ساچمه ریز مخصوص شکار پرنده و یک قبضه چاقو کشف و ضبط کردند.

رییس اداره محیط زیست سبزوار گفت: شهروندان وظیفه شناس و دوستداران محیط زیست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید، مورد را به یگان حفاظت محیط زیست سبزوار به شماره تماس۴۴۴۴۹۳۰۳ یا پاسگاه های انتظامی محل گزارش کنند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و "کمرقلعه" با گستره ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پلنگ، قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده "ریوند، پروند و شیراحمد" شهرستان سبزوار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • عوارض آلایندگی کارخانه سیمان پردیس به مردم برسد
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب