Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:49:24 GMT

بورس هنگ کنگ، قربانی نا آرامی ها

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۳۴۸۸

بورس هنگ کنگ، قربانی نا آرامی ها

در شرایطی که اعتراضات همچنان ادامه دارد و شورشیان از هر فرصتی برای بی ثبات کردن این شهر استفاده می کنند، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی سقوط سهام بسیار شدید بوده است، آمارهای رسمی نشان می دهد که شاخص بورس «هانگ سینگ» در هنگ کنگ ۸.۶ درصد سقوط کرده و این بدترین وضعیت یک بازار سهام و اوراق بهادار در دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس در حال بررسی شرایط منطقه است و می گوید که سهامداران و سرمایه گذاران هر روز با نگرانی بیشتری شرایط را دنبال می کنند این در حالی است که معترضان بی توجه به هشدارها باعث شده اند گردشگران خارجی و چینی از سفر به این منطقه حتی در ایام تعطیلات روز ملی چین خودداری کنند به طوری که ۸۰ درصد اتاق های هتل های هنگ کنگ خالی است و برخی از هتل ها اعلام کرده اند حاضر هستند با نرخ فقط ۹ دلار در شب، اتاق را در اختیار مسافران قرار دهند.

«هونگ هایو» از موسسه سهامی بوکوم می گوید که نگرانی ها بسیار است چشم اندازی برای شرایط خوب دیده نمی شود معترضان اعتراض می کنند و شورش ها ادامه دارد.

او می افزاید سرمایه گذاران و سهامداران و بورس صبوری خود را از دست داده اند این آخر خط نیست اما سقوط ها ادامه دارد.

از ماه اوت تا پایان سپتامبر میزان سقوط ۸.۶ درصد بوده که در میان بورس های دنیا بدترین است.

اعتراضات در منطقه از ژوئن و زمانی شروع شد که دولت هنگ کنگ لایحه استرداد را مطرح کرد اما پس از مدتی اعلام کرد لایحه مرده است و سپس خانم کری لام رییس اجرایی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ از مردم عذرخواهی کرد و اعلام نمود دیگر لایحه ای در کار نیست اما باز هم این اظهارات نتوانست خشم شورشیان را پایان دهد.

دولت چین اعلام کرده است اقدامات شورشیان در برخی از موارد مانند تروریست هاست آنها به گردشگران حمله می کنند و فرودگاه را می بندند جاده های شهر را مسدود می کنند و به ایستگاه های راه آهن، مترو و فروشگاه یورش می برند و آنها را به آتش می کشند و به سمت نیروهای پلیس بمب های آتش زا پرتاب می کنند.

«دای مینگ» از مرکز مدیریتی شانگهای می گوید مسایل سیاسی بیشتر از هر موضوعی باعث سقوط سهام در این شهر بندری و جنوبی چین شده است که دارای خودمختاری عالی است.

وی می افزاید: تا زمانی که نتوان راهی برای پایان دادن به بحران پیدا کرد، سقوط سهام ادامه خواهد یافت و فراز و نشیب های شدیدی به ثبت خواهد رسید.

نرخ ورودی گردشگران به هنگ کنگ تنها در ماه اوت امسال تا بیش از ۴۰ درصد کاهش یافت و اکنون وضعیت بدتر هم شده است و هتل ها امتیازات زیاد و مشوق های فراوانی برای جذب گردشگر می دهند.

پلیس تاکنون نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ نفر از شورشیان و فرصت طلبان را دستگیر کرده و به دیگر معترضان هشدار داده است به دنبال چالش دربرابر صلح و ثبات نباشند دولت محلی هنگ کنگ همچنین قرار است از امروز پوشیدن ماسک را ممنوع کند.

معترضان هنگ کنگی با هدف اینکه برای نیروهای امنیتی و پلیس شناسایی نشوند اقدام به استفاده از ماسک‌های مختلف در تجمعات می‌کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین تحولات هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا پای قربانی در روسیه سفت شد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر روسیه، تیم فوتبال روستوف در غیاب محمد محبی در فهرست نفراتش به دلیل آسیب دیدگی، از ساعت 20:15 امشب (به وقت ایران) در ورزشگاه روستوف آرنا به مصاف تیم اورنبورگ خواهد رفت که محمد قربانی را در لیست دارد.

محمد قربانی که در دیدار هفته گذشته لیگ برتر روسیه مقابل دینامو مسکو 80 دقیقه در زمین بود، امشب هم یکی از 11 نفر اصلی تیمش در مسابقه خارج از خانه برابر روستوف است و برای اولین بار در این فصل در دو بازی پیاپی لیگ در ترکیب دیده می‌شود.

هافبک ایرانی اورنبورگ در 6 مسابقه این فصل لیگ برتر روسیه فقط یکبار در ترکیب قرار گرفته بود که امشب هم برابر دینامو مسکو این شرایط برای او به وود آمده است.

تیم فوتبال اورنبورگ 26 امتیازی است و در رده چهاردهم جدول لیگ برتر روسیه قرار گرفته که سعی در کسب پیروزی برابر روستوفِ رده هشتمی و فرار از منطقه سقوط دارد.

دیگر خبرها

  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • جا پای قربانی در روسیه سفت شد(عکس)
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت
  • استقلال سرنوشت قهرمانی و سقوط را مشخص می‌کند!
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران
  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی