Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@15:12:10 GMT

۴۰ وکیل در ۴۰ مسجد به مردم خدمات ارائه می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۳۷۷۶

۴۰ وکیل در ۴۰ مسجد به مردم خدمات ارائه می‌کنند

عبادی گفت: به همت بسیج حقوقدانان در ۴۰ مسجد ۴۰ وکیل برای عموم مردم خدمات رایگان حقوقی و قضائی ارائه می‌کنند که قصد توسعه این فعالیت‌ها را داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان: عبادی درحاشیه همایش ملی نقش حقوقدانان و وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در مجموعه وکلای قوه قضائیه در استان اردبیل همراه با مجموعه قضایی سعی داریم تا با توجه به اهمیت و جایگاه شغل وکالت به وظیفه خطیر خود با وجود سختی کار عمل کنیم به طوری که هم اکنون در 64 رده شغلی 420 نفر از وکلا ارائه خدمات می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حوزه وکلای معاضدتی ما به صورت رایگان و در شیفت‌های مختلف خدمات حقوقی و قضایی را به مردم اردبیل ارائه می‌کنیم به طوری که 18 نفر در این کشیک روزانه در خدمت مردم هستند تا پاسخگوی سوالات و خواسته‌های آنها باشند.

 

وی تاکید رئیس قوه قضائیه را بر ورود بسیج حقوقدانان برای ارائه خدمات رایگان به مردم با محوریت مساجد یادآور شد و تصریح کرد: در حال حاضر 40 وکیل در 40 مسجد استان اردبیل این خدمات را ارائه می‌کنند و قطعا با برنامه‌هایی که مرکز مشاوران قوه قضائیه آغاز کرده است این برنامه‌ها توسعه خواهد یافت.

 

عبادی افزود: دانش‌آموختگان رشته حقوق در طرحی جالب زیر نظر وکلا به عنوان کارآموز فعالیت می‌کنند که قرار شده بیمه بازنشستگی و از کار افتادگی وکلا نیز به جد پیگیری و زمینه برقراری این بیمه فراهم آید.

 

وی با حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی و تقویت کارگروه‌های تخصصی در مباحث حقوقی و وکالت گفت: سعی داریم تا به سمتی حرکت کنیم تا شهروندان به راحتی خدمات تخصصی دریافت کرده و آگاهی آنها نیز افزایش یابد.

 

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل نیز با حمایت از اقدامات اخیر دستگاه قضا در افزایش آگاهی مردم در حوزه حقوقی بیان کرد: این همایش نیز با همین نیت و با همراهی مجموعه‌های استان برگزار می‌شود که انتظار می‌رود با تبیین و روشنگری در بخش‌های مختلف کاهش دعاوی و به تبع آن کم شدن ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی را شاهد باشیم.

 

رشیدمردان تصریح کرد: 300 نفر کارشناس رسمی دادگستری در استان اردبیل در بیش از 32 رشته آماده ارائه خدمات هستند و ما انتظار داریم در تقسیم ترکه و اموال و املاک و تشخیص حدود ثبتی افراد مجموعه ما را امین تشخیص داده و از ظرفیت کارشناسان رسمی دادگستری استفاده کنند.

 

وی گفت: براساس ماده 18 قانون حمایت از کارشناسان رسمی دادگستری این کارشناسان امین مردم در رفع اختلافات هستند و انتظار می‌رود مجموعه قضائی بخشی از پرونده‌های دعاوی را در اختیار این کانون کارشناسان قرار دهد تا به سرعت پرونده‌ها به نتیجه برسد.

 

منبع: ایسنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی روزنامه هفته نیروی انتظامی اصفهان موکب اربعین طرح هر مسجد یک حقوقدان حقوقدان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد

محسن میرزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • واکنش محمد مهاجری به زندانی شدن یک وکیل دادگستری /یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف!
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم