Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@02:30:35 GMT

برگزاری نخستین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۳۸۴۸

نخستین همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری آذر ماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدمصطفی قاضی‌زاده هاشمی در تشریح برگزاری نخستین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری گفت: در حال حاضر شهرها و شهرداری ها با چالش‌های مختلفی مواجه هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حمل و نقل و ترافیک، آسیب‌های اجتماعی و مدیریت پسماند و انواع آلودگی‌ها همانند آلودگی هوا در بخش درون شهری و تورم نیروی انسانی، عدم چابک‌سازی سازمان، نبود نیروی متخصص و مدیریت هزینه‌ها و درآمد پایدار در بخش درون‌سازمانی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر به روند حرکت شهرداری توجه کنیم در سال‌های دور شهرداری‌ها عمدتا اقدام به ساخت پل، توسعه کالبد شهری و اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس کرده‌اند اما چرا هنوز شهروندان این شهر در حوزه مدیریت ترافیک، زیبایی ظاهری و آلودگی هوا رضایت ندارند و رنج می‌برند؟ پاسخ در مبحث بهره‌وری نهفته است. اگر لباس بهره‌وری نپوشیم در عریانی فقر و مشکلات ازبین خواهیم رفت.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: جایگاه مدیریت شهری به تبع از کل کشور از نظر بهره‌وری وضعیت مناسبی ندارد. لذا باید مبحث بهره‌وری را به‌صورت مصداقی در تک تک حوزه‌های مدیریت شهری مورد گفت وگو و بحث قرار دهیم و در مورد اینکه چطور شاخص اثربخشی و کارایی در خدماتی که به شهروندان ارائه می کنیم را افزایش دهیم، به این نتیجه رسیدیم که از صاحبنظران، اساتید و جامعه متخصص مدیریت شهری و سیاستگذاران دعوت به عمل بیاوریم که در همایشی این مباحث را به گفت وگو و بحث بگذاریم.

وی تاکید کرد: بر همین اساس اولین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری تعریف شد که شورای سیاستگذاری آن متشکل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شورای عالی استان‌ها، دبیرخانه کلانشهرها، سازمان ملی بهره‌وری و شرکت خدمات اداری شهر به عنوان مجری تشکیل شد.

دبیر نخستین همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری ادامه داد: در حقیقت با توجه به جایگاه بهره‌وری در مدیریت شهری برگزاری همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری می‌تواند اولین گام در این مسیر طولانی محسوب شود. ما به دنبال آن هستیم که در وهله نخست با برگزاری این همایش ملی توجه جامعه مدیریت شهری را بیش از پیش به این موضوع جلب کنیم. در این گردهمایی می‌خواهیم با برگزاری پنل‌های تخصصی تبادل تجربه و تضارب افکار، مشارکت متخصصان و اساتید دانشگاهی در حوزه مدیریت منابع انسانی و اقتصاد شهری راه‌حل‌هایی برای افزایش بهره‌وری در مدیریت شهری ارائه دهیم.

وی در تشریح محورهای این همایش گفت: بهره‌وری در اقتصاد شهری و روستایی با سرفصل‌های مدیریت تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها، مدیریت درآمدهای پایدار، مدیریت هزینه‌ها، هوشمندسازی شهری و روستایی و بهره‌وری در مدیریت منابع انسانی با سرفصل‌های مدیریت شیشه‌ای و سلامت سازمان، مدیریت منابع انسانی هوشمند، مدیریت منابع انسانی سبز، توانمندسازی و توسعه منابع انسانی دو محور اصلی این همایش هستند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: این همایش در دو پنل تخصصی مدیریت منابع انسانی و اقتصاد شهری برگزار خواهد شد و در آن رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، رییس شورای عالی استان‌ها و شهردار تهران سخنرانان ویژه آن خواهند بود همچنین پنل تخصصی ویژه کلانشهرها با مشارکت شهرهای تهران، مشهد، اهواز، کرمانشاه، اصفهان، تبریز، همدان، شیراز و کرج برگزار خواهد شد و در آن مشکلات کلانشهرها و راه‌های افزایش بهره‌وری در آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان در راستای محورهای این همایش می‌توانند تا پایان مهرماه سال جاری آثار، مقالات و تجارب برتر خود را از طریق وب سایت شرکت خدمات اداری شهر به ادرس www.casc.tehran.ir  برای دبیرخانه این همایش ارسال کنند. این همایش شش آذرماه سال جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح وظایف و اهداف شرکت خدمات اداری شهر گفت: این شرکت در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد و از جمله شرکت‌های تابعه شهرداری تهران محسوب می‌شود که به جامعه شهری کل کشور در حدود ربع قرن است خدماتی را ارائه می‌کند.

وی افزود: شرکت خدمات اداری شهر در چهار دسته تامین نیروی انسانی، آموزش و توانمندسازی، مشاوره و پژوهش با ارائه سرویس‌های متنوع و خدمات ویژه برگزاری کنفرانس‌ها، جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف و پرورش ایده‌های خلاق ارائه می‌شود. ظرف ۲۸ سالی که شرکت خدمات اداری شهر به مدیریت شهری کشور خدمات ارائه می‌کند بیش از ۳۰۰ هزار نفر سال نیرو برای مدیریت شهری سراسر کشور تامین کرده است؛ نیروهایی متخصص که با پروتکل مشخصی برای خدمت‌رسانی در شهرداری تهران و سایر شهرهای کشور در سه سطح مدیران ارشد، میانی و سطح اجرایی و عملیاتی جذب شده‌اند.

هاشمی ادامه داد: درحقیقت شرکت خدمات اداری شهر به مدیریت شهری سراسر کشور خدمات ارائه می‌کند. آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی ویژه کارشناسان، مدیران میانی و ارشد سازمان توسط این شرکت ارائه می‌شود. در این مسیر دوره‌های مختلف و متنوعی طراحی و حین خدمت ارائه می‌شود. در حقیقت آموزش‌های ضمن خدمت و بدو خدمت برای شهرهای مختلف کشور ارائه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: بخش علمی و دانشگاهی کشور معمولا مباحث علمی و آکادمیک کشور را دنبال می‌کند و بخش اجرایی وظیفه فعالیت و خدمات شهر برعهده دارد و همیشه فاصله ای میان این دو بخش بوده است. لذا ما واسط بین این دو بخش کشور شدیم و با تشکیل بانک خبرگان و نخبگان پیوند بین این دو بخش ایجاد کنیم؛ بانکی که از اساتید دانشگاه، صاحبنظران شهر، مدیران بازنشسته و با تجربه و صاحبنظر تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر با اشاره به معضلات ترافیکی، آسیب‌های اجتماعی، آلودگی هوا و محیط زیست و عدم توسعه بخشی به عنوان مهم‌ترین معضلات شهرهای کشور گفت: در سازمان شهرداری‌ها نیز مشکلاتی همچون تورم نیروی سازمانی، کمبود نیروی متخصص، نبود درآمد پایدار در شهرها و افزایش هزینه‌ها و عدم مدیریت صحیح در کاهش هزینه‌ها وجود دارد. در حقیقت بخشی از مشکلات مربوط به شهرداری و بخشی مشکلات درون شهری است که شرکت برای این مشکلات بر اساس برنامه استراتژیک و سند راهبردی راه حل ارائه کرده است.

وی ارایه خدمات مشاوره مدیریتی در حوزه بحث تدوین و تهیه برنامه استراتژیک شهرها و همچنین تهیه و تدوین طرح تجاری شرکت ها و سازمانها را یکی دیگر از فعالیتهای شرکت خدمات اداری شهر بیان کرد. و گفت: مشکلات زیادی در سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران به‌ویژه در حوزه درآمدزایی داریم که نیازمند بازنگری مجدد آن‌ها است؛ موضوعی که مورد تاکید شورای شهر تهران نیز است و مبحث چابک سازی باید برای شرکت‌ها و سازمان‌ها در اولویت قرار بگیرد. بیش از ۶۵ درصد نیروی انسانی و بودجه شهرداری تهران متعلق به این شرکت‌ها و سازمان‌ها است. لذا باید بر اساس برنامه‌ای جامع و طرح تجاری مشخص این شرکت‌ها و سازمانها اداره شوند.

وی بااشاره به برگزاری کانون‌های ارزیابی ویژه انتصاب پست‌های مدیریتی در مدیریت شهری در حوزه شایسته سالاری و شایسته گزینی ادامه داد: ما بر اساس مدل های مشخص متناسب با مدیریت شهری شاخص‌هایی را احصا کردیم تا شهرداری‌ها متناسب با این شاخص‌ها مدیران خود را انتخاب کنند؛ این خدمت را برای شهر تهران انجام دادیم تا در تک تک سطوح شهرداری حتی تا مدیران محلات بهترین افراد را داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مديريت شهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند

رئیس شورای اسلامی شهر تیران گفت: امور مالی شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران توسط شرکت‌های پیمانکاری نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، عبدالله امینی امروز -جمعه– چهاردهم اردیبهشت_ در گردهمایی تجلیل از کارگران فضای سبز و خدمات شهرداری تیران با اشاره به فعالیت‌های این قشر در شهر، اظهار کرد: بخش عمده نظافت، زیبایی منظر شهری و حفظ فضای سبز بر عهده کارگران و شرکت‌های خدماتی قرار دارد و باید از این فعالیت‌ها قدرشناسی کرد.

وی افزود: پرداخت به موقع حقوق کارگران از مهمترین اقدامات در قدرشناسی از فعالیت‌های این قشر بوده و مدیریت شهری باید به این موضوع توجه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران بر لزوم اولویت بخشی در پرداخت حقوق کارگران تاکید کرد و اذعان داشت: پیش از کارمندان حقوق و دستمزد کارگران پرداخت شود تا در این شرایط سخت معیشتی از آنان حمایت شده باشد.

امینی ادامه داد: در بسیاری از مواقع اعتبار مالی در حساب شهرداری و یا شرکت وجود داشته اما حقوق کارگران و کارکنان با تأخیر پرداخته شده است که این موضوع غیرقابل گذشت بوده و در صورت تکرار این اتفاق، مدیران شهری باید نسبت به آن به شورای شهر پاسخ بدهند.

وی به جایگاه و شأن کارگران اشاره کرد و یاد آورشد: باید شأن و منزلت این قشر حفظ شود و نسبت به نیازها و دغدغه‌های آنان مطابق با قانون رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با اشاره به انتصاب سرپرست شهرداری تیران گفت: اعضای شورای اسلامی با دیدگاه انتخاب نیروی بومی، جوان و کارآمد در اداره شهر این تصمیم را گرفته و برای پیشرفت کار نیاز به همدلی بین پرسنل شهرداری با سرپرست است.

امینی با بیان اینکه وفاق و همدلی برای خدمت به شهروندان لازم است، تصریح کرد: سرپرست شهرداری تلاش خود را برای حفظ وحدت، همدلی و همکاری‌های مشترک با پرسنل مدیریت شهری و دیگر دستگا ه های اداری متمرکز کند.

سرپرست شهرداری تیران در بخشی از این گردهمایی با اشاره به بیش از ۲۷ هکتار فضای سبز این شهر گفت: نگهداری این محیط و زیبایی شهر با تلاش جامعه کارگری انجام می‌شود که کمتر این نقش دیده می‌شود.

محسن دلکرمی ادامه داد: جمع آوری روزانه بیش از ۱۰ تن زباله در شهر یکی از ارکان زیبایی و تمیزی بوده که نیروهای خدماتی شبانه روز برای این حوزه کار می‌کنند.

وی ادامه داد: توجه به شأن و جایگاه کارگران و بهره گیری از روش‌های نوین در حفظ زیبایی شهر و خدمت رسانی در حوزه خدماتی حائز اهمیت بوده که شرکت‌های پیمانکار به این سمت حرکت کنند.

کد خبر 750343

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند