Web Analytics Made Easy - Statcounter

«داوود سرمدی» عصر شنبه به مناسبت روز دامپزشکی در گفت‌وگو با ایرنا افزود:  چهار میلیون و ۱۵۶ هزار قطعه طیور به وزن ۱۲  هزار کیلوگرم در این مدت زیر نظر کارشناسان بهداشت و ناظران شرعی دامپزشکی ساوه کشتار شده است.
وی ادامه داد:  ۱۳ هزار و ۱۵۴ راس دام سبک و سنگین نیز به وزن ۸۴۵ هزار و ۱۴۱ کیلوگرم امسال در این شهرستان کشتار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرمدی تصریح کرد: ۱۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این مدت علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند و یک‌هزار و ۴۰۰ قلاده سگ نیز با هدف از بین بردن خطر انتقال بیماری هاری واکسیناسیون شد.
وی عنوان کرد: ۳۶ هزار کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف نیز در یک‌سال اخیر از سطح شهرستان ساوه کشف و معدوم شد.
رئیس شبکه دامپزشکی ساوه یادآور شد: هفت هزار و ۱۵۶ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی این شهرستان انجام شده که در جریان این بازدیدها به ۳۹۵ متخلف عرضه فرآورده خام دامی تذکر داده شد و ۹۰ متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
شهرستان ساوه ۲۸۵ هزار راس دام سبک و سنگین در قالب پنج واحد دامداری صنعتی و نیز واحدهای روستایی و بومی دارد .

/6013/۹۹۲۱/۶۵۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه دامپزشکی طیور جوجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند

سرهنگ مجتبی جمالی فرمانده انتظامی ساوه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر حضور ۲ فرد ناشناس، در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان ساوه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از کسب اطمینان از صحت موضوع اعلامی و حضور این افراد به منظور حفاری و کشف اشیاء عتیقه، ماموران ۲ نفر را حین حفاری مشاهده و دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به یگان انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه از این متهمان یک دستگاه گنج یاب و مقادیری اشیاء تاریخی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد خاطرنشان کرد: این افراد با مشاهده مستندات و مدارک پلیسی در بازجویی‌های تخصصی ماموران انتظامی ساوه، به ناچار لب به اعتراف گشوده و بیان داشتند که قصد حفاری و کشف اشیاء گران قیمت باستانی و عتیقه را در روستای مورد نظر داشته اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در پایان با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با افراد سودجو و قانون گریز به منظور پیشگیری از سرقت آثار تاریخی و فرهنگی کشور افزود: ۲ متهم دستگیر شده در این عملیات پلیسی، پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت