Web Analytics Made Easy - Statcounter

تخریب باغات تهران موضوع تازه‌ای نیست و بسیاری از باغ‌های بزرگ این شهر به دلیل زیاده‌خواهی برخی افراد و مالکان تخریب و تبدیل به مراکز خرید و یا برج شده‌اند. اتفاقی که باعث شده تا بخش بزرگی از فضای سبز شهر تهران از بین برود. هرچند شورای پنجم شهر تهران تلاش‌هایی برای جلوگیری از این تخریب‌ها انجام داده است، اما بازهم شاهد بروز چنین اتفاق‌هایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باغ چیذر جدیدترین نمونه از تخریب باغات تهران است. موضوعی که برای اولین بار طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کرد.

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون امید در رابطه با تخریب یک باغ در محدوده چیذر تهران که در تملک ستاد اجرایی فرمان امام است نوشته بود: «پیرو تذکر کتبی تعدادی از نمایندگان محترم تهران در مجلس شورای اسلامی، به وزیر محترم کشور و وزیر محترم دادگستری، در خصوص ممانعت جدی از خشکاندن درختان باغ قدیمی (ادونتیست) در مساحت تقریبی ۲۰ هزار مترمربع، برخلاف سفارش‌ها مؤکد مقام معظم رهبری، در منطقه چیذر تهران، جهت رفع سوءبرداشت احتمالی و پاسخگویی مرجع مسئول در این رابطه، مراتبی را جهت استحضار بیان می‌دارم: ازآنجاکه درختان باغ در ملکی محصور واقع گردیده است که طی چند سال گذشته تحت تملک ستاد اجرای فرمان امام (ره) بوده است و مالک بدون توجه به اخطار‌های صادره از سوی شهرداری مبنی بر حفظ و صیانت درختان باغ، اقدام شایسته‌ای ننموده است و شاهد از بین رفتن بیش از یک‌صد اصله درخت در این منطقه با توجه به حداقلی بودن سرانه فضای سبز محله چیذر بوده‌ایم.

نخست تقاضای پاسخگویی ستاد اجرای فرمان امام (ره) به‌عنوان مالک باغ و در تعاقب امر، هماهنگی مشارالیه با شهرداری جهت تغییر کاربری پلاک مذکور به فضای سبز و پارک عمومی جهت حفظ و ارتقای سرانه فضای سبز محله، درخواست نمودیم.»

حالا رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به ورود این شورا به پرنده تخریب باغ چیذر از برخورد قاطع این شورا با قانون خبر می‌دهد. او همچنین با اشاره به تغییر در مصوبه برج باغ که در شورای چهارم شهر تهران به تصویب رسیده بود اعلام کرده که دیگر مجوز ساخت برج در باغات تهران به افراد داده نمی‌شود.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران در گفتگو با پارسینه، درباره خشک شدن تعمدی باغ قدیمی (ادونتیست) در محله چیذر تهران گفت: پرونده این باغ را به کمیِته مربوطه ارجاع داده‌ایم تا نماینده‌های مردم در شورای شهر آن را بررسی کنند. بدون تردید اگر چنین اتفاقی رخ‌داده باشد شورای شهر حتماً برخورد خواهد کرد. این‌گونه باغات برای شهری مثل تهران ارزش اکولوژیکی مهمی دارند و شهرداری و شورای شهر تهران هم تلاش می‌کنند تا این باغات را حفظ کنند.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: متأسفانه این باغات به دلیل تغییر کاربری و ساخت‌وساز خشک می‌شوند. شورای پنجم با لغو مصوبه برج باغ تلاش کرد تا اجازه ساخت‌وساز در باغات تهران را از افراد سودجو بگیرد. بر اساس مصوبه جدید شورا، حداکثر ساخت‌وساز در باغات تهران ۲ تا سه‌طبقه است و مالکان و سازندگان نمی‌توانند بیشتر از این مقدار تراکم ایجاد کنند. خوشبختانه این مصوبه باعث شده تا از تخریب باغات تهران جلوگیری شود.

او در ادامه با اشاره به قوانین وضع‌شده در شورای شهر تهران در رابطه با قطع درختان و تخریب باغات تهران گفت: شورای شهر با چنین پرونده‌هایی برخورد خواهد کرد و با اعمال ماده چهار و تبصره یک ماده شش، بیش‌ترین محدودیت‌ها را برای افراد سودجو اعمال می‌کند.

صدراعظم نوری در ادامه با اشاره به گستردگی شهر تهران و کمبود امکانات شهرداری و شورای شهر تهران گفت: شهر بزرگی، چون تهران با مساحتی نزدیک به ۷۰۵ کیلومترمربع و جمعیتی بالغ‌بر ۱۲ میلیون نفر در روز و ۸ میلیون نفر در شب طبیعتاً درگیر اتفاقات مختلفی است. مدیریت شهری هم نمی‌تواند نظارت لحظه‌به‌لحظه بر روی شهر داشته باشد. هرچند تقسیم‌بندی‌هایی صورت گرفته و رسیدگی و نظارت روی مسائل شهری انجام می‌گیرد. اما بدون تردید بهترین ناظران در سطح شهر تهران، خود مردم هستند. آن‌ها می‌توانند به اعضای شورای شهر کمک کنند و هرجایی که موردی دیده می‌شود به شورای شهر اطلاع‌رسانی کنند. در موردبحث باغات و صیانت از فضای سبز شهر تهران، مردم همکاری خوبی با شهرداری و شورای شهر دارند. من ازاین‌جهت از همه شهروندان ممنون هستم. بدون تردید ما هم در شورای شهر تهران آن را پیگیری می‌کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زهرا صدراعظم نوری شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری تهران از آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن چاله‌ها در منطقه ۱۸ بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تقدیر از مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی این پروژه‌ها قرار گرفت.

پروژه‌های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت ها است و در همین راستا باغ راه راه حضرت فاطمه زهرا بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه آهن تهران تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه‌های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

کد خبر 6088684

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد