Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@00:24:16 GMT

‌نگاه خراسان جنوبی تنها به فراه نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۶۲۳۴

‌نگاه خراسان جنوبی تنها به فراه نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید مراودات بیشتری با استان‌های همجوار افغانستان داشته باشیم گفت: نگاه خراسان جنوبی تنها به استان فراه افغانستان نبوده و نخواهد بود. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مشیرالحق عابدی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی اظهار داشت: سفارت ایران در افغانستان قدرت توسعه تجارت و افزایش صادرات را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به تعطیلی یکطرفه بازارچه و مرز نیز ما می‌‌توانیم برای مرز ماهیرود جایگزین در نظر بگیریم و بسیاری از تنش‌های بداهه را پشت سر بگذاریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: ارتباطات دو سویه با ولایت‌های همسایه هرات و فراه باید شکل گیرد و کشور افغانستان مکانی مهم برای توسعه صادرات مهم است.

عابدی تصریح کرد: در دانشگاه بیرجند تحت عنوان واحد افغانستان شناسی گروه بزرگی داریم و تحت عنوان سند آمایش استان و مرز مشترک نیز بسیاری از موضوعات در رابطه با کشور همسایه رقم زدیم.

وی با بیان اینکه باید مراودات بیشتری با استان‌های همجوار افغانستان داشته باشیم ادامه داد: نگاه خراسان جنوبی تنها به استان فراه افغانستان نبوده و نخواهد بود و برخی از مباحث و بخش‌نامه‌ها باید بومی سازی شود.

«عیار 15»|هشدار درباره کاهش صادرات به افغانستان/ صادرات به ترکیه 3.5برابر شدافزایش حجم صادرات به افغانستان با ارتقای زیرساختها ممکن می‌شودآمارهای صادرات به افغانستان غیرواقعی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این نیز باید با حضور سفیران کشورها و استان‌های مرتبط به تعامل گذاشته شود و استان فراه می‌تواند به عنوان عاملی برای صادرات با سایر نقاط افغانستان موثر باشد.

عابدی اظهار کرد: برای ایجاد نمایشگاه اختصاصی ایران در مزار شریف اقدامات خوبی شده و بسیاری از صنایع اعلام آمادگی کردند و از استان‌های دیگر نیز در آن حضور خواهند داشت.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه نیز جلب خریداران افغانستان و معرفی تولیدات ایران به خصوص استان خراسان جنوبی است و باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها به دنبال واردات نیز باشیم.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، با توجه به بارندگی های شدید شب گذشته  و جاری شدن رودخانه های فصلی ، جاده خوسف به معدن قلعه زری مسدود شد. 

به گفته هلال احمر خراسان جنوبی هم استانی ها از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • خراسان جنوبی، عزادار شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • فیلم| طغیان رودخانه فصلی در قائنات خراسان جنوبی
  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری