Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی جعفر‌زاده‌ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخی مباحث درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات مجلس گفت: ابتدا باید تعریف مشخصی برای پول کثیف تعیین کرد، زیرا احزابی در کشور وجود ندارد و باید نحوه و میزان کمک افراد به کاندیدا‌های انتخابات کاملا مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شخصا گاهی بعد از انتخابات و یا حتی ماه‌ها بعد متوجه می‌شوم که یک شخص یا اشخاصی بدون اطلاع من و به صورت خودجوش اقداماتی را در زمان انتخابات انجام داده‌اند، حتی برخی از افراد در زمان برگزاری انتخابات کار‌های عجیب و غریبی برای رای آوردن کاندیدای مورد نظر خود انجام می‌دهند؛ که باید برای آن فکر اساسی کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر دستگاه‌های نظارتی باید برای پولی که به صورت مشروط از سوی پیمانکاران برای دریافت امتیاز در آینده به یک کاندیدا در زمان انتخابات پرداخت می‌شود، ورود کنند.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با بیان اینکه مکانیزم شناسایی پول کثیف کاملا باید تعریف و تعیین شود، گفت: در یک حوزه انتخابیه بسیار بزرگ نمی‌توان همه مردم را کنترل کرد گاهی در برخی روستا‌ها تیم‌های هواداری تشکیل می‌شود و میان خودشان برای رای آوردن یک کاندیدا کَل کَل به راه می‌اندازند و در این میان دعوا و زد و خورد‌هایی هم حتی بر سر صندوق‌ها انجام می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس بیان کرد: بحثی درباره ورود و برخورد با پول‌های کثیف در زمان انتخابات مجلس وجود ندارد به ویژه پول‌هایی که از ابتدا با شروطی به کاندیدا‌ها پرداخت می‌شود، اما اینکه هر شخصی در یک حوزه انتخابیه کاری را انجام دهد و به پای آن کاندید یا نماینده بنویسند هم درست نیست گاهی برخی می‌خواهند یک نماینده و کاندید را به این بهانه خراب کنند، لذا باید با حساسیت بیشتری به موضوع پول‌های کثیف در انتخابات ورود و بررسی انجام داد.

او با بیان اینکه تا زمانی که احزاب در کشور تشکیل و حساب‌ها شفاف نشود این مسائل وجود دارد، اظهار کرد: گاهی موضوع ورود پول‌های کثیف به انتخابات به یک بهانه‌ای هم برای انتقام‌گیری و حذف رقیب تبدیل می‌شود و به نوعی جریان حاکم در یک حوزه انتخابیه رقیب را با این بهانه حذف می‌کند و در این موضوع باید رعایت عقلانیت و عدالت انجام شود و به صورت احساسی به این موضوع ورود نکرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار

رییس پلیس فتای استان البرز از دستگیری فردی که خود را مدیر شرکت‌های مختلف معرفی و در سایت دیوار کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش مهر، رئیس پلیس فتای استان البرز مطرح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم ابتدا با استفاده از سایت دیوار فروشندگان سکه و طلا را شناسایی می‌کرده و سپس قربانیان بعدی خود را از طریق خیابان گردی و عکس برداری از شرکت‌ها و مغازه‌هایی که بر روی تابلو آن‌ها شماره تلفن ثبت بود شناسایی کرده است.

وی افزود: این کلاهبردار با تماس با نمایندگان آن‌ها در شهرستانها، خود را جای مدیر بالا دستی یا دست اندر کار معرفی و عنوان می‌کرده که یکی از اقوام به شهر شما در ایام نوروز سفر کرده و دچار تصادف شده و در بیمارستان منتظر عمل جراحی است و سقف انتقال من پر شده، فقط شما را به عنوان نمایندگی در آن شهر داشتیم که کمک کنید.

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: قربانیان نیز فریب خورده و مبالغی که متهم عنوان می‌کرده را به حساب اعلامی به ظاهر همراه شخص حادثه دیده فرضی واریز می‌کرده‌اند و پس از آن اقدام به بلاک کردن (قطع ارتباط) آن‌ها و سپس اقدام به خرید سکه و طلا از سایت دیوار می‌کرده است.

 

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل مخفیگاه و مسیر‌های تردد متهم در کرج شناسایی و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی وی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی از وی دو دستگاه گوشی تلفن همراه و لوازم ارتکاب جرم از جمله گوشی و سیم کارت‌های فعال کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز بیان کرد: تحقیقات لازم توسط کارشناسان این پلیس انجام شد و متهم در ابتدا به بزه ارتکابی خود اقرار و اعلام کرد که تعداد افرادی که با آن‌ها تماس گرفته و موفق به کلاهبرداری از آن‌ها شده ۱۰۰ نفر از سراسر کشور است.

دیگر خبرها

  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • اسلامی: تمام مولفه‌های انتخابات دور دوم با دقت انجام می‌شود
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر