Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: ۴ نفر در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌های قره‌داغ دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که پرونده این افراد در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ محمدرضا حسن‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهر اظهار داشت: بازرسان یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور بررسی راهکارهای پیشگیری از قطع، حمل و قاچاق درختان جنگلی از واحدهای صنایع چوبی و اماکن دپوی چوب در شهرستان‌های آذربایجان شرقی بازدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصمیم داریم صنوف مربوط به صنایع چوبی و حتی خودروهای باری آذربایجان شرقی را کنار همدیگر قرار دهیم، از این‌رو باز مرتبط سازی عوامل کنار یکدیگر، اجازه نخواهیم داد بارهای حامل درختان قطع شده بدون مجوز از استان خارج شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی از کشف و ضبط محموله‌های قاچاق درختان قطع شده طی هفته گذشته در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر خبر داد و گفت: با اتخاذ تصمیمات و عملی کردن برنامه‌های جدید، خروج بدون مجوز محموله‌های حامل درختان و قطع، حمل و قاچاق درختان جنگلی و مستثنیات باغی از استان آذربایجان شرقی ممنوع است.

حسن‌زاده ادامه داد: هر خودروی حامل درختان قطع شده که در جاده‌های آذربایجان شرقی تردد می‌کند اگر از منابع طبیعی و آبخیزداری مجوزهای لازم را اخذ نکرده باشد برابر با قوانین و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی تحویل و با فرد یا افراد متخلف برخورد می‌شود و حتی راننده خودرو نیز به عنوان مباشر در جرم بازداشت و تحویل مقامات قضایی خواهد شد.

بازداشت 3 نفر در ارتباط با آتش سوزی جنگل‎های ارسبارانآذربایجان شرقی| کانون اصلی آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ارسباران پس از 5 روز مهار شداداره‌کل بلاتکلیف مسئول حفاظت از ارسباران!/ «منابع طبیعی» قربانی آتش بی‌تدبیری «اداره‌کل منابع طبیعی»دستور وزیر دفاع برای اعزام بالگردهای آب‌پاش به منطقه ارسبارانانتقاد صریح نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از بی‌توجهی مسئولان ‌به آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های ارسباران‌

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌که ماجرای آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران(قره‌داغ) به کجا رسید؟ و این‌که به گفته رئیس کل دادگستری استان تعدادی نیز در همین رابطه بازداشت شده‌اند لطفاً در این مورد توضیح دهید؟ گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران همان‌طور که استحضار دارید از 27 مردادماه آغاز و با تلاش نیروهای مردمی، نظامی و دولتی سوم شهریورماه به طور کامل اطفاء حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: متاسفانه در روزهای نخست آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران به امکانات و تجهیزات مورد نیاز دسترسی نداشتیم و اطفاء حریق به طور معمول به لحاظ صعب‌العبور بودن منطقه بسیار سخت بود با این حال که تجهیزات رسید بر روند اطفاء حریق افزود که نهایتاً با گذشت چند روزی توانستیم حریق را اطفاء کنیم.

حسن‌زاده بابیان اینکه در جریان آتش‌سوزی جنگل‌های قره‌داغ، حدود 630 هکتار از مراتع و جنگل‌ها طعمه حریق شد، بیان داشت: از این میزان، 80 هکتار از جنگل‌های ارسباران طعمه حریق شد.

وی یادآور شد: 4 نفر در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌های قره‌داغ دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که پرونده این افراد در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آیا اتهامات این افراد دستگیر شده مشخص است و این‌که واقعاً در آتش‌سوزی جنگل‌های قره‌داغ دست داشته‌اند؟ گفت: البته به این سوال باید مقامات قضایی و امنیتی پاسخ دهند که واقعاً این افراد دستگیر شده در آتش‌سوزی جنگل‌ها دست داشته‌اند یا خیر! مطمئناً وقتی پرونده‌ای از سوی ناجا تشکیل و به مراجع قضایی تحویل می‌شود یقیناً به نتیجه‌ای رسیده‌اند که پرونده هم تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد

رئیس کل دادگستری استان کردستان، گفت: در فروردین‌ماه ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف و به بیت‌المال بازگشت. - اخبار استانها -

‌حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از رفع تصرف 75 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: از این میزان قریب به 22 هکتار مربوط به شهرستان سنندج، 15 هکتار مربوط به شهرستان بیجار ، 10هکتار مربوط به شهرستان سقز و مابقی مربوط به سایر شهرستانهای استان است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر بر اموال عمومی را یکی از اصلی‌ترین مصادیق حقوق عامه دانست و تصریح کرد: دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد و زمین‌خواری عزمی راسخ دارد و بدون هیچ گونه اغماض با متخلفان در این زمینه با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی گفت: مبارزه بی‌امان با فساد جزو برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی در استان است.

حسینی با هشدار به متصرفان اراضی ملی و دولتی، یادآور شد: هر گونه تصرف این اراضی و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و منابع‌طبیعی خلاف قانون است و با مرتکبان آن وفق مواد قانونی برخورد خواهد شد. 

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • باند اشاعه فحشا‌‌ در شیراز دستگیر شدند
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد