Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:20:11 GMT

احیای جهاد سازندگی، گره‌گشای مشکلات روستا است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۶۵۶۰

احیای جهاد سازندگی، گره‌گشای مشکلات روستا است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی عصر شنبه در آیین آغاز به کار مجمع گروه ها و تشکل های جهادی خراسان شمالی، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا جهاد سازندگی اوایل انقلاب را زنده کنیم و این مهم را با رهبر معظم انقلاب نیز در میان گذاشته ایم و بنا خواست معظم له طرحی را نوشته و تقدیم کرده ایم.

وی افزود: این طرح اکنون در دست بررسی است که اگر بتوانیم جهاد سازندگی را دوباره زنده کنیم، بسیاری از مشکلات نواحی روستایی برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، رفع بیکاری در روستاها و ایجاد اشتغال را در گرو کار جهادی دانست و اظهار داشت: جهاد سازندگی تلاش خواهد کرد تا در محور اشتغال و تولید فعالیت داشته باشد.

حجت الاسلام تقوی افزود: با ایجاد جهاد سازندگی، شور و نشاطی ایجاد خواهد شد و باید تلاش کنیم فقر و نیازمندی ها از زندگی مردم رخت بربندد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات، با بیان اینکه نهادهای انقلابی سپاه و جهاد ۲ بال پرواز انقلاب بودند، افزود: پس از تبدیل وضعیت جهاد سازندگی، حتی می خواستند سپاه پاسداران را نیز با تغییراتی هضم کنند اما خوشبختانه این امر محقق نشد.

تقوی افزود: هم اکنون سپاه به نماد اقتدار ایران اسلامی تبدیل شده و علاوه بر امنیت، بانی خدمت در حوزه های مختلف است و هر جایی که کاری بر زمین بماند، سپاه وارد عرصه می شود.

وی اظهار داشت: حتی اکنون بخشی از خلاء نبود جهاد سازندگی، در حوزه روستایی و کمک به کشاورزان، را سپاه پر کرده که با تشکیل گروه های جهادی، یاری رسان مردم محروم و نیازمند شده است.

۱۲ هزار گروه جهادی در کشور فعالند 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون ۱۲ هزار گروه جهادی در کشور فعال هستند که البته به صورت جزیره ای عمل می کنند که اگر با هم، هماهنگ و منسجم کار کنند، کارهای بسیار بزرگی انجام خواهند داد.

تقوی افزود: گروه ها باید با هم تبادل نظر داشته و از تجربیات و امکانات هم استفاده کنند که این امر می طلبد از هم باخبر باشند و ایجاد یک انجمن در جهاد کشاورزی در این خصوص الزامی است.

وی بر ایجاد اشتغال خانگی و کسب و کارهای کوچک تاکید کرد و افزود: امروز بسیاری از کشورها از راه اندازی کارهای کوچک در خانه به اشتغال پایدار رسیده اند و همچنین طرح های موفقی نیز در این رابطه در برخی از استان ها وجود دارد.

رئیس شورای عالی زکات، بر مهارت‌آموزی به اقشار نیازمند جامعه تاکید کرد و افزود: اگر این مهم خوب اتفاق بیفتد نیازی به فعالیت دستگاه های حمایتی و جمع آوری زکات نیز نخواهد بود.

رئیس تشکل های جهادی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این آیین بر فعال کردن این تشکل ها تاکید کرد و گفت: در بستر تشکل های جهادی، می توان جهاد سازندگی را دوباره احیا کرد.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا طباطبایی، هدف از ایجاد مجمع گروه ها و تشکل های جهادی استانی را همکاری، همسویی تشکل ها و جلوگیری از پراکنده کاری برشمرد و افزود: گروه های جهادی باید با هم تعامل داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود که فقرزدایی و کمک به اقشار نیازمند است، برسیم.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی خراسان شمالی گروه های جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان

محمود علیخانی امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی ۳۰ ویژه برنامه تدارک دیده شده است.

او افزود: افتتاح ۸ منزل مسکونی، مرمت و رنگ آمیزی پنج مدرسه، افتتاح صندوق قرض‌الحسنه، توزیع هزار بسته معیشتی، همایش تقدیر و تکریم از جهادگران برتر و برگزاری نمایشگاه پوشک ایرانی اسلامی از جمله برنامه‌های این هفته است.

علیخانی ادامه داد: در شهرستان گرگان ۶۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس ثبت شده اند و آماده خدمات رسانی هستند.

او افزود: در سال گذشته به همت بسیج سازندگی ساخت ۲۰ منزل مسکونی، توزیع ۶۰ هزار بسته معیشتی، ارائه خدمات پزشکی به ارزش ۸ میلیارد تومان، هزار ساعت مشاوره آموزشی رایگان، توزیع ۲۰ هزار بسته لوازم تحریر و ... در سطح شهرستان گرگان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی