Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کافور موجود در غذا‌های سلف دانشگاهی اظهارکرد: از سال ۶۲ تا امسال، ۳۶ سال می‌گذرد که در دانشگاه حضور دارم و از آن زمان مسئله وجود کافور در غذای سلف دانشگاهی مطرح بوده است، اما در واقع صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به صحت‌سنجی کافور در غذا‌های سلف افزود: اصحاب رسانه یا دانشجویان می‌توانند با هماهنگی معاونت دانشگاه یک پرس غذا را به صورت رندمی برای آزمایشگاه ببرند تا ببینند که چنین مسئله‌ای صحت ندارد.

مطیعی گفت: ما هم دانشجو بودیم و این صحبت‌ها در آن زمان بود و همه آن‌ها حدس وگمان‌های ما دانشجویان بود.

او ادامه داد: راستی‌آزمایی تنها با تایید شورای صنفی امکانپذیر است تا ببینید در آن کافور است یا خیر؟

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: غذا‌های سلف دانشگاهی یک مورد کلی است و معاون دانشجویی بر کیفیت، هزینه و... نظارت می‌کند و هر زمان که پیمانکار و کارگری کوتاهی کرده باشد باید آن‌ها را جریمه و توبیخ کند.

او ابراز کرد: دانشگاه‌ها در پی کسب رضایت دانشجویان هستند و انتخاب پیمانکار براساس تشریفات آئین‌نامه مالی مقرر شده است و آن‌ها موظفند پیمانکارانی را که قیمت پرت، خیلی ارزان یا خیلی گران می‌گویند که مشخص است موضوع کار را نمی‌شناسند و تنها دنبال پایین آوردن کیفیت هستند شناسایی کنند.

مطیعی ادامه داد: معاونت دانشجویی باید پیمانکار غذا‌های سلف را براساس سوابق، قیمت متعارف آن و... انتخاب کنند تاپیمانکار مورد اطمینان دانشگاه باشد.

او گفت: کیفیت غذایی که مادر خانواده می‌پزد صد درصد با غذای سلف دانشگاه متفاوت است چراکه در ابتدا در خانواده ۴ فرزندی غذای بیشتری میل می‌کند و در ثانی تعداد افراد کمتری در خانواده حضور دارند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی ابراز کرد: مجموعه رستوران‌های اصلی یا مکمل تنها برای جلب رضایت دانشجویان هستند، اما غذا‌های سلف از جمله تسهیلاتی است که به دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه داده می‌شود.

او گفت: بودجه غذایی سلف دانشگاه‌ها در مجلس تحت عنوان بودجه غذای دانشجو تامین و سعی می‌شود که برای تامین غذای سلف دانشگاهی در سال جاری از ۱۰۰ درصد قیمت تمام شده غذای دانشجویان تنها ۱۶ درصد و ۸۴ درصد مابقی آن را دولت و دانشگاه‌ها به پیمانکار طی جلسات متعدد می‌پردازند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است

به گزارش خبرآنلاین از فارس، صدها دانشجوی آمریکایی در پی اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بازداشت و از دانشگاه اخراج یا تعلیق شدند، معاون وزیر علوم کشورمان از پذیرش دانشجویان آمریکایی اخراجی در دانشگاه‌های ایران خبر می‌دهد.

پلیس آمریکا در روزهای گذشته، صدها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرد، روسای دانشگاه هاروارد، ام. آی. تی، پنسیلوانیا و ماساچوست هم به خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان دانشجویان از فلسطین حمایت کردند دادگاهی و عده‌ای از دانشجویان و اساتید اخراج شدند.

دانشگاهیان ایران اعم از دانشجویان، اساتید و مسؤولان در حمایت از هدف دانشجویان آمریکایی در پشتیبانی از مردم غزه و اعتراض به استکبار در تجمعاتی شرکت کردند.

رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز ضمن حمایت از دانشگاهیان معترض آمریکایی، برای پذیرش اخراجی‌ها اعلام آمادگی کردند که این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می‌کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار می‌دهند.

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی به معنای واقعی به محیط علم و عالم اهمیت می‌دهد و حرف‌های ما شعار نیست، می‌گوید که در سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌های ما دچار بحران شد ولی هیچ نیروی نظامی داخل دانشگاه نشد و هیچ دانشجویی آسیب ندید اما ببینید در آمریکا چه خبر است.

وی عنوان می‌کند که درب دانشگاه‌های ایرانی به روی تمام افرادی که در دانشگاه‌های آمریکا محروم از تحصیل یا تعلیق شدند، باز است و هزینه تحصیل این دانشجویان رایگان است.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902393

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد
  • چگونه «وعده صادق» جَو اعتراضات دانشگاهی آمریکا برای غزه را تغییر داد؟
  • پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه
  • دانشگاهی‌ها و نمایندگان درباره جنبش دانشجویی آمریکا چه گفتند؟