Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@11:40:24 GMT

خلف وعده دولت مرکل درفروش سلاح به امارات

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۶۷۶۴

به گزارش فارس، دولت فدرال آلمان برخلاف وعده‌های قبلی با فروش تجهیزات نظامی به امارات متحده عربی موافقت کرد.

به نوشته شماره شنبه وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» صدور مجوز صادرات تجهیزات نظامی از سوی آلمان به امارات بحث برانگیز است، زیرا این کشور درگیر جنگ یمن است. دولت آلمان در حالی با صادرات جدید نظامی به امارات متحده عربی موافقت کرده که پیشتر قرار بود  تجهیزات نظامی به کشورهایی که به طور مستقیم درگیر جنگ در یمن هستند، صادر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق نامه‌ای که «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان به نمایندگان مجلس این کشور داده است، شورای امنیت فدرال آلمان به ریاست «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور فروش ژنراتورها برای سامانه پدافند هوایی امارات را تصویب کرد.

امارات، شریک اصلی عربستان است که علیه یمن می‌جنگد. آمار رسمی در مورد تعداد نظامیان اماراتی در یمن وجود ندارد، با این حال همراهی این کشور با عربستان موجب ویرانی یمن و کشته شدن ده‌ها هزار نفر شده که بسیاری از آن‌ها در حملات هوایی ائتلاف سعودی کشته شدند. (جزئیات بیشتر)

آلمان از سال 2004 به این سو یک توافقنامه همکاری راهبردی با امارات متحده عربی داشته و هرگز صادرات خود به این کشور را جز در موارد معدودی، به طور کامل متوقف نکرده است.

مداخله نظامی در یمن در ۶ فروردین ۱۳۹۴ با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به این کشور و با نام عملیات «طوفان قاطعیت» با هدف آنچه بازگرداندن مشروعیت دولت «منصور هادی» خوانده شد، آغاز شد. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت الاسلام والمسلمین علیداد ی سلیمانی در این دیدار  گفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با ولایت مداری  و تکیه بر توان و اقتدار نظامی؛ محبوبیت زیادی  بین مردم ایران اسلامی و سایر  ملتهای  جهان دارد . 
همچنین در نشست فرماندهان سپاه ثارالله استان و قرارگاه منطقه جنوب شرق ارتش اعلام شد هدف نیروهای مسلح حفاظت از نظام، آرمانهای انقلاب و خدمت به مردم است.
در این نشست سردار نظری گفت عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور ما است.
امیر غلامعلیان هم گفت نیروهای مسلح با اتحاد و فرماندهی حکیمانه رهبر معظم انقلاب به درجه بالایی از بازدارندگی رسیده اند .

دیگر خبرها

  • حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم