Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:20:37 GMT

ثبت‌نام ۴۵ هزار لرستانی در سامانه سماح

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۷۱۵۷

ثبت‌نام ۴۵ هزار لرستانی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: تاکنون حدود ۴۵ هزار زائر از استان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و باید برنامه‌ریزی سفرشان را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، محمد خسروی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۵ هزار زائر لرستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و باید برنامه‌ریزی سفرشان را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده خدمات‌دهی مواکب اربعین حسینی از ۱۵ مهرماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: زائران برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنند تا از خدمات این موکب‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروی عنوان کرد: زائران می‌توانستند از اول شهریورماه سفر خود را آغاز کنند اما تأکید داریم که سفر خود را مدیریت کنند تا صاحبان موکب‌ها و موکب‌داران به زائران خدمت اساسی داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با بیان اینکه به زائران استان تأکید می‌کنم به مرز خسروی، چذابه یا شلمچه مراجعه نکنند بلکه به مرز مهران مراجعه کنند؛ چراکه مهم‌ترین ویژگی آن نزدیکی به شهرهای نجف و کربلاست، تصریح کرد: در بحث ساماندهی اعزام نیز تمام دفاتر زیارتی ما با هماهنگی تعاونی‌های مسافربری برنامه‌ریزی کرده‌اند و هر شب برای اعزام به نقطه مرزی مهران اتوبوس وجود دارد؛ بنابراین کسانی‌که نمی‌خواهند از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند، این شرایط برایشان مهیا است.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در زمان بازگشت زائران از مرز مهران، افزود: امسال برنامه‌ریزی انجام شده تا تمامی زائران در هر نقطه از کشور که هستند و از مرز مهران خارج شده‌اند، در زمان بازگشت از طریق اتوبوس به کرمانشاه یا اندیمشک جابه‌جا شوند، سپس زائران از آن‌جا از طریق اتوبوس‌هایی که فراهم شده به شهر خود بروند که با این‌کار از ازدحام در مرز جلوگیری می‌شود.

خسروی با اشاره به افزایش تقاضا برای صدور گذرنامه و اعزام به پیاده‌روی اربعین حسینی، بیان کرد: با توجه به اینکه در این چند روز اخیر تقاضاهای بسیاری برای گذرنامه داشتیم و ازدحام بیش‌ از حد بود، نیروی انتظامی تشخیص داد که به‌جای گذرنامه برگه تردد به زائران بدهد که این برگه حکم گذرنامه را دارد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان اضافه کرد: چون مُهر خروج روی این برگه‌های تردد زده می‌شود و با پلیس و وزارت خارجه عراق هماهنگ شده است این برگه‌ها مورد تأیید است و زائران می‌توانند برگه تردد را بگیرند و اعزام شوند و نگرانی نداشته باشند، به همین خاطر پیش‌بینی ما بر این است که آمار زائران لرستانی به نزدیک ۷۰ هزار نفر برسد.

وی تاکید کرد: زائران به‌طور حتم در سامانه سماح ثبت‌نام کنند چون دو مورد حادثه برای زائران لرستانی در عراق اتفاق افتاده بود و متأسفانه هر دو مورد در سامانه ثبت‌نام نکرده بودند و با مشکلاتی مواجه شدند؛ بنابراین زائران حتماً در این سامانه ثبت‌نام و هزینه ۲۲ هزار تومانی بیمه خدمات درمانی و خدمات هلال‌احمر را پرداخت کنند.

خسروی گفت: زائران از ۵۰ کیلومتر قبل از مرز تا موقعی‌که می‌روند و برمی‌گردند هر حادثه‌ای برایشان پیش بیاید تحت پوشش بیمه هستند و مراکز بیمه در تمام شهرهای مقدسه به‌علاوه در تمام مرزها وجود دارد. زائران حتماً به‌صورت گروهی یا خانوادگی به این سفر بروند یا به شکلی بروند که کسی از آن‌ها خبر داشته باشد و در داخل عراق نیز از یکدیگر اطلاع داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پياده روي اربعين سازمان حج و زیارت سامانه سماح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مساله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

علم الهدی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا (ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهد الرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 6090361

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد