Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تغییر سبک زندگی با تغییر رژیم غذایی مناسب و شیوه زندگی فعال می‌تواند در پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها از جمله سرطان نقش مثبت و تأثیرگذاری داشته باشد.

هدف از تحقیق حاضر بررسی اثر هشت هفته تمرین هوازی همراه با مصرف عصاره چای سبز بر غلظت عامل هسته‌ای کاپا B، پروتئین توموری p 53 و سیکلواکسیژناز-۲ در بافت پروستات موش‌های صحرایی مبتلا به سرطان پروستات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین منظور ۹۰ سر موش صحرایی نر به‌طور تصادفی در ۹ گروه تقسیم شدند.

به گفته صابر ساعد موچشی، دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزش دانشگاه بیرجند در این پژوهش برای القای سرطان، از تزریق سه ماده سیپروترون استات، تستوسترون پروپیونات و ان‌نیتروزوان‌متیل اوره استفاده شد.

در ادامه تمرین هوازی روی نوارگردان، با سرعت ۱۰-۳ متر بر دقیقه (برای موش‌های سرطانی معادل ۶۰ درصد VO 2 max و برای موش‌های سالم معادل ۳۰ درصد VO 2 max) در سه نوبت ۱۵ دقیقه‌ای در هر جلسه، با تناوب استراحتی دو دقیقه‌ای، پنج روز در هفته به مدت هشت هفته انجام شد.

عصاره چای سبز روزانه با مقدار ۱.۳ میلی‌لیتر از محلولی با غلظت ۱۰ میلی‌گرم در ۱۰۰ میلی‌لیتر (سه جلسه در هفته) گاواژ شد. این نتایج پیشنهاد می‌دهد که تمرینات طولانی مدت همراه با مصرف عصاره چای سبز می‌تواند سطوح NF-κB و p 53 را در موش‌های مبتلا به سرطان پروستات کاهش دهد. با توجه به اهمیت شناخت درمان‌های تکمیلی در این زمینه، مطالعات آینده ضروری است.

نتایج این رساله دکتری به صورت مقاله‌ای با عنوان "Aerobic Training and Green Tea Extract Protect against NMU-induced Prostate Cancer" در ژورنال آمریکایی Medicine and Science in Sports and Exercise با ضریب تاثیر ۴.۴۸ IF= و رتبه Q ۱ به چاپ رسیده است. این نشریه تخصصی دارای رتبه ششم از بین ۸۳ ژورنال JCR حوزه علوم ورزشی است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار آزمون چند دقیقه مقابل یوونتوس بازی کرد؟

 در آخرین بازی شب سوم از هفته سی‌و‌پنجم سری A ایتالیا، شب گذشته (یکشنبه) از ساعت ۲۲:۱۵ به وقت تهران، در ورزشگاه المپیکو تیم‌های فوتبال رم و یوونتوس برابر یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید.

در این بازی که سردار آزمون در دقیقه ۶۸ آن به جای توماسو بالدانزی در ترکیب رم قرار گرفت، تیم میزبان توسط لوکاکو در دقیقه ۱۵ از یوونتوس پیش افتاد، اما برتری‌اش تنها تا دقیقه ۳۱ دوام داشت چرا که گلیسون برمر مدافع پیش‌تاخته بانوی پیر با ضربه سر از روی ارسال فدریکو کیه‌زا گل تساوی را به ثمر رساند تا تیمش بازنده به رختکن برنگردد.

در نیمه دوم یوونتوس عملکرد بهتری نسبت به نیمه دوم ارائه کرد و موقعیت‌های بیشتری روی دروازه حریف به وجود آورد، اما با درخشش دروازه‌بان رم هیچ یک از این حملات به جایی نرسید.

در نهایت در هفته‌ای که اکثر تیم‌های بالای جدول ناکام ماندند، یوونتوس و میلان هم به تقسیم امتیازات بسنده کردند. با این نتیجه یوونتوس رده سومی ۶۶ امتیازی شد، اما نتوانست فاصله پنج امتیازی خود را با میلان رده دومی کاهش دهد. رم هم ۶۰ امتیازی شد و جایگاهش را در رده پنجم جدول تثبیت کرد.

در آخر روز از هفته سی‌و‌پنجم سری A امروز سالرنیتانا میزبان آتالانتا خواهد بود (۱۹:۳۰) و ادوینزه از ناپولی پذیرایی خواهد کرد (۲۲:۱۵).

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی الهلال و الاهلی + فیلم
  • ۲ بازیکن استقلال بازی با فولاد را از دست دادند
  • دو بازیکن استقلال محروم شدند
  • سردار آزمون چند دقیقه مقابل یوونتوس بازی کرد؟
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • پیروزی پورتو در شب گلزنی طارمی