Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت:بنا بر برنامه ریزی‌های وزارت نفت در جهش سوم و تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ظرفیت محصولات پتروشیمی به ۱۲۰ میلیون تن برسد. تاریخ انتشار: 04:23 - 14 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۱۶۳

احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار  گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با اشاره به تحریم‌های بین المللی صنعت پتروشیمی اظهار کرد: دور گذشته تحریم‌های های اقتصادی در سال ۹۰ میزان صادرات صنایع پتروشیمی نزدیک به ۱۲ میلیون تن بود که این رقم در حال حاضر از ۲۰ میلیون تن نیز عبور کرده است، این رقم نشان می‌دهد که صنعت پتروشیمی علارغم محدودیت‌های بین المللی به رشد و توسعه خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به کیفیت مواد پتروشیمی در کشور تصریح کرد:بنا بر برنامه ریزی‌های وزارت نفت در جهش سوم و تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ظرفیت محصولات پتروشیمی به ۱۲۰ میلیون تن برسد، اقداماتی خوبی در صنایع بالادستی صورت گرفته و نیاز است دولت برای توسعه این صنعت با حمایت از صنایع پایین دستی زنجیره آن را کامل کند.

وی با اشاره به بازگشت ارز نیمایی حاصل از پتروشیمی‌ها به کشور بیان کرد: ارز حاصل از صادرات پتروشیمی با وجود محدودیت‌های بین المللی به کشور باز می‌گردد، اما به دلیل نگرانی از ایجاد موانع در کانال‌های ارتباطی نمی‌توان رقم دقیقی را اعلام کرد.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی نیازمند حمایت دولت از صنایع پایین دستی است، دولت می‌تواند با فروش خوراک به صورت پرداخت مدت دار، مشکل نقدینگی صنایع پایین دستی را برطرف کرد.

مهدوی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: شرکت دانش بنیان و استارت آپ‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه بازاریابی در صنایع پایین دستی دارد و باید ظرفیت این حوزه را توسعه داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت پتروشیمی خام فروشی صنایع بالادستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

به گزارش تابناک به نقل از مس‌پرس، متن پیام مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران به مناسبت هفته کار وکارگر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می شوند و جیب و دست کارگر پر می شود.»

فرارسیدن هفته کار و کارگر، یادآور تلاش‌ بی‌وقفه و تعهد ارزشمند کارگران ساعی و خدوم در بخش های مختلف و فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ این قشر زحمتکش و تاکید بر نقش بی بدیل آنان در رونق تولید و اعتلای صنعت ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کارگری و تبریک این ایام فرخنده، به پاس خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه و به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص)، زحمات بی‌بدیل کارگران سخت کوش و جهادگر شرکت ملی صنایع مس ایران را ارج می نهم.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، برای تحقق آن باید با هم افزایی و تلاش روز افزون و با تکیه بر همت بلند و اراده استوار کارگران خدوم، زمینه رشد تولید فراهم و بار دیگر پرچم صنعت مس ایران بر بلندای اقتصاد کشور عزیزمان برافراشته شود.

امید است با اتکا به همدلی و پشتکار ستودنی سربازان جهادگر عرصه تولید، هر چه زودتر شاهد بهر‌ برداری از طرح‌های توسعه‌ای و شکوفایی فزاینده صنعت مس در سایه‌سار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای تمامی کارگران عزیز

حسین مدرس خیابانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دیگر خبرها

  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد