Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون انتخابات افغانستان آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به رسانه ها ارائه کرد.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که از میان 13 نامزد انتخابات ریاست جمهوری، تاکنون تنها 6 نامرذ گزارش مالی پیکارهای انتخاباتی خود را به کمیسیون ارائه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیما سروش، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: گزارش مالی کارزار انتخاباتی اشرف غنی، عبدالله عبدالله و عنایت الله حفیظ ناقص هستند. وی افزود که به این نامزدها گفته شده که باید هرچه زودتر گزارش خود را تکمیل کرده و بار دیگر ارسال کنند.

بر اساس قانون انتخابات افغانستان، هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری حق دارد تا سقف 442 میلیون افغانی در پیکارهای انتخاباتی هزینه کند. کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده است که اگر نامزدی بیش از این مبلغ مصرف کند جریمه خواهد شد.

مسئولین کمیسیون انتخابات افغانستان همچنین اعلام کرده اند که مواد حساس انتخاباتی 27 ولایت به کمیسیون مستقل انتخابات رسیده است.

مولانا عبدالله، عضو کمیسیون انتخابات افغانستان روند کار کمیسیون انتخابات را نرمال و طبق برنامه توصیف کرد و افزود: تاکنون اطلاعات 21 هزار محل رای‌گیری به این کمیسیون رسیده و آرای شش هزار محل اسکن شده است.

وی با تاکید بر اینکه که تنها آرای بایومتریک شده اعتبار دارداظهار داشت: در کابل و شمار دیگری از ولایت‌های کشور چند دستگاه بایومتریک ناپدید و حافظه چند دستگاه دیگر نابود شده‌اند. به گفته وی، حدود 7 دستگاه بایومتریک در کابل ناپدید شده و افراد زورمند کارت‌های حافظه 22 دستگاه دیگر را از دستگاه‌ها بیرون کرده‌اند.

گفتنی است که انتخابات ریاسا جمهوری افغانستان در تاریخ 6 میزان/ مهر برگزار شد. بر اساس تقویم انتخاباتی قرار است نتایج ابتدایی این انتخابات در تاریخ 27 میزان/ مهر و نتایج نهایی آن در تاریخ 15 عقرب/  آبان سال جاری اعلام شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افغانستان انتخابات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساسیت دور دوم انتخابات /بر مدار قانون و بی طرفی حرکت می کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی یعقوبی صبح چهارشنبه در ششمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خراسان جنوبی اظهار کرد: مجموعه گزارش‌هایی که در مرحله اول انتخابات مجلس در خراسان جنوبی واصل و مورد پیگیری قرار گرفت هیچ تأثیری در نتیجه انتخابات نداشت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی گفت: از این جهت صحت نتیجه انتخابات در هر چهار دوره انتخابات توسط شورای نگهبان تأیید شد.

یعقوبی با اشاره به اینکه امیدواریم در مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف نیز کار انتخابات طبق روال قانونی و با انصاف و بی طرفی کامل به سامان برسد، ادامه داد: در راستا پیشگیری از هرگونه تخلفی را مد نظر قرار داریم.

وی ادامه داد: از آنجایی که مرحله دوم انتخابات رقابت بین دو نفر است حساسیت‌ها به اوج رسیده و فضا در مواردی دو قطبی شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: ۴۸ ساعت مانده تا انتخابات و روز و شب انتخابات از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و شاید کوچک‌ترین تخلفی دستاویزی برای بهانه گیری های بعد از انتخابات شود.

یعقوبی با تأکید بر اینکه هر دو نامزد انتخاباتی حوزه انتخاباتی بیرجند، درمیان و خوسف آشنا به قانون هستند، یادآور شد: درخواست ما نیز بر این است که در مسیر قانون فعالیت داشته باشند.

کد خبر 6100291

دیگر خبرها

  • چرخش ۱۸۰ درجه‌ای یک کاندیدا در زنجان؛ یکباره اصلاح‌طلب شد!
  • ضرب الاجل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای دستگاه‌های کم‌کار در ارائه اطلاعات به سامانه اعتبارسنجی
  • حساسیت دور دوم انتخابات /بر مدار قانون و بی طرفی حرکت می کنیم
  • ساعت ۸ صبح پنجشنبه (فردا)، پایان زمان تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی
  • تبلیغات صوتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در نرم افزار ایران صدا فراهم شد
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند