Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایمان محمدی نرگسی، رئیس مجمع جوانان استان خوزستان، در رابطه با انتخابات استانی سمن‌ها با اشاره به اینکه یکی از رکن‌های قانون اساسی واگذاری امور به بخش‌های خصوصی است، گفت: دادن اختیارات به سمن ها جزئی از این واگذاری ها بوده که آن ها را درگیر بروکراسی اداری نمی کند و سبب می شود تا در حوزه های تخصصی خود نقش موثری را ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اولین انتخابات استانی حدودا 4 سال گذشته شکل گرفت و اکنون در دومین گام انتخاباتی آن هستیم. در واقع انتخابات استانی انتخاب فرد یا افرادی است که به نحوی نماینده حوزه جوانان بوده و اغلب از نخبگان اجتماعی جامعه به شمار می روند.

محمدی نرگسی با تاکید بر اینکه هویت بخشی به مجمع سازمان‌های مردم نهاد و انتخابات حوزه جوان در واقع نقشه دادن به سمن‌ها برای مدیریت بخش‌هایی است که دغدغه جوانان کشور است، عنوان کرد: حوزه‌هایی مانند ازدواج، اشتغال، تحصیل و مسکن از جمله دغدغه‌های جوامع امروز است که نقش سمن‌ها در این رابطه می‌تواند در تسریع امور موثر باشد.

رئیس مجمع جوانان استان خوزستان افزود: در واقع با حضور سمن‌ها و هویت بخشی به فعالیت‌شان، مدیریت حوزه جوانان را به دست فعالین حوزه‌های تخصصی قشر جوان سپرده ایم.

او آسیب های اجتماعی در حیطه جوانان را نگران کننده دانست و توضیح داد: در حوزه آسیب هایی که جوانان را در جامعه تهدید می کند، سمن ها نقش اساسی داشته و انتخابات سمن‌ها با بخشیدن شخصیت حقوقی به آن‌ها سبب می شود تا تشکیلات به صورت منظم، آسیب های اجتماعی حوزه جوانان را رصد کنند.

محمدی نرگسی اضافه کرد: حوزه دیگری که انتخابات سمن‌ها می توانند تاثیرگذار باشند، نقش ساماندهی و اعتماد بخشی به آن هاست چراکه اکنون سمن های بسیاری در نقاط مختلف کشور حضور دارند که محرومیت زدایی کرده و حوزه های آسیب را شناسایی می کنند.

رئیس مجمع جوانان استان خوزستان با اشاره به اینکه در بحث مطالبه‌گری، مقام معظم رهبری مکرر می‌فرمایند: «جوانان خواسته‌های خود را در چارچوب قانون و شرع به مسئولین گوشزد کنند»،گفت: مسلما حضور سمن‌ها در یک تشکیلات واحد که اکنون تحت عنوان «مجمع سازمان های مردم نهاد کشور» معرفی می‌شود، می تواند نقش اصلی را در بیان مطالباتِ جوانان داشته باشد و خواسته های آن ها را علاوه بر مطرح شدن در دستگاه های اجرایی تا رسیدن به نتیجه پیگیری کند.

او ادامه داد: به عنوان مثال در دوره قبل شاهد بودیم که بخش اعظمی از مشکلات جوانان با وجود همین مجامع بررسی و حل شد. به این ترتیب می‌توان گفت هویت بخشی به سمن‌ها جایگاه واقعی آن‌ها در جامعه را تثبیت می کند.

محمدی نرگسی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که نباید از آن غافل شد این است که دستگاه‌های دولتی، رسمیت بخشیدن به مجامع را در دستور کار خود قرار دهند چراکه سمن‌ها مانند تمامی تشکیلات، مطالبه‌گر بخش تخصصی خود یعنی همان جوانان هستند.

خبرنگار: ناهید سمیعی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خوزستان دستگاه های اجرایی دولت شرکت در انتخابات مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد