Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@03:46:37 GMT

ماه عسل مالیاتی شرکت های کاغذی پایان یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۸۰۴۹

ماه عسل مالیاتی شرکت های کاغذی پایان یافت

ساعت24 -معافیت 15 ساله فعالان اقتصادی از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی، تاکنون منشأ فسادی برای ثبت شرکت های صوری شده، با این حال اکنون مدیر امور حقوقی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از لغو امتیاز 12 هزار شرکت صوری در این مناطق خبر داده است.

معافیت 15 ساله فعالان اقتصادی از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی، تاکنون منشأ فسادی برای ثبت شرکت های صوری شده، با این حال اکنون مدیر امور حقوقی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از لغو امتیاز 12 هزار شرکت صوری در این مناطق خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خراسان، ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشورمان، تصریح کرده: «اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه به انواع فعالیت های اقتصادی اشتغال دارند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از‌تاریخ بهره‌برداری مندرج در مجوز به مدت 15 سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات های مستقیم معاف خواهند بود... » این موضوع در سال های گذشته به همراه وام های کلانی که در این مناطق به فعالان اقتصادی داده می شود، باب تاسیس شرکت های صوری زیادی را در این مناطق گشود. زیرا با توجه به ثبت دستی و سنتی اطلاعات شرکت ها، امکان ثبت چندین شرکت با یک کد پستی فراهم می شد. با این حال، به نظر می رسد بساط این موضوع با ایجاد پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، برچیده شده است. به گزارش فارس به نقل از مدیر امور حقوقی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اکنون برای ثبت شرکت، اطلاعات هویتی و مجوز فعالیت شرکت‌ها به همراه نشانی و کدپستی دریافت و پس از آ‌ن شناسه ملی برای فعالیت آن ها صادر می‌شود.
گفته های پور احمدی، حاکی از این است که اجرای این رویه جدید، پالایش شرکت ها در این مناطق را در پی داشته است. به طوری که در خردادماه امسال تعداد زیادی از شرکت ها برای ثبت اطلاعات فعالیت خود مراجعه کردند. با این حال و به عنوان مثال در منطقه آزاد کیش، معلوم شد بیش از 12 هزار شرکت ثبت شده که بیش از 6 هزار مورد آن ها صوری بوده است. از این تعداد در نهایت 5 هزار شرکت غیرفعال باقی مانده اند که عملاً نمی‌توانند فعالیتی در مناطق آزاد و سرزمین اصلی داشته باشند.
البته تکلیف قانون از سال 94 برای ارائه اظهارنامه مالیاتی شرکت های فعال در این مناطق نیز عامل موثر دیگری بر پالایش شرکت ها در این مناطق و جلوگیری از فرار مالیاتی آن هایی بوده است که در سرزمین اصلی نیز فعالیت می کنند. به طوری که اکنون سازمان مالیاتی این شرکت ها را رصد کرده و اظهارنامه آن ها صحت سنجی می شود.
پوراحمدی آمار قابل تاملی از تعلیق و لغو امتیاز شرکت های صوری ارائه داد و گفت: تا 31 شهریور حدود 12هزار و 111 شرکت در مناطق 7 گانه آزاد لغو امتیاز و تعلیق شدند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اقتصاد مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل با معرفی نفرات برتر

در روز دوم و پایانی مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل به میزبانی نجف آباد اصفهان، ورزشکاران شاخه اسپیداسلالوم و بتل برای کسب ۳ رده برتر تلاش کردند.

در رده سنی بالای ۱۹ سال شاخه اسپید اسلالوم رضا لسانی دارنده مدال طلای قهرمانی جهان پس از امیرمحمد سواری و سبحان خسروانی بر سکوی سوم ایستاد تا مهم‌ترین اتفاق و حادثه این دوره از مسابقات رقم بخورد.

همچنین در رده سنی زیر ۱۹ سال متین نجفیان و علی پناهی برگزار کننده دیدار نهایی بودند که در نهایت عنوان نخست از آن نجفیان شد و پناهی به جایگاه دومی قناعت کرد. پس از این ۲ نفر، مقام سومی به حسین علی عظیما رسید.

در شاخه بتل رده سنی بالای ۱۹ و زیر ۱۹ سال ورزشکاران رودرروی یکدیگر قرار گرفتند تا نفرات برتر این رویداد مشخص شوند.

امیر محمد طبرسی، محمد جواد وکیل الرعایا و سید محمد معین حسینی توانستند ۳ سکوی برتر این مسابقه را در رده سنی بالای ۱۹ سال به خود اختصاص بدهند.

همچنین در رده سنی زیر ۱۹ سال در رقابتی مهیج و دیدنی سه نفر برتر این مسابقه را کوروش مصطفوی، پارسا سیاری ارانی و محمد رسا کشاورزی تشکیل دادند.

گفتنی است روز گذشته (پنجشنبه) مسابقات در بخش بانوان برگزار و در مهمترین اتفاق ترانه احمدی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو دست به کار بزرگی زد و ضمن کسب جایگاه نخست رکورد ملی ایران را که پیش‌تر در اختیار خودش بود ارتقا داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل با معرفی نفرات برتر
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است