Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین کاروان زائر اربعین اباعبدالله الحسین (ع) لحظاتی پیش از کشور روسیه وارد پایانه مرز زمینی آستارا شد.

به گزارش ایسنا، در آستانه برگزاری اجتماع جهانی اربعین سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی، نخستین گروه از زائران روسیه از مرز زمینی آستارا وارد کشور شدند.

ولادیمیر راخوف، سرپرست این کاروان 20 نفره در بدو ورود به کشور، اظهار کرد: عشق به امام حسین (ع) هر روز در کشور روسیه گسترده تر می شود و عاشقان آن حضرت بیش از پیش با پریایی آیین های ویژه، ارادت خود را به ایشان و اهل بیت نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کاروان پیاده برای نخستین بار اقدام به شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین کرده است، ادامه داد: تا ساعاتی دیگر، کاروانی دیگر متشکل از 50 زائر زن و مرد روس با یک دستگاه اتوبوس از مرز زمینی آستارا عبور کرده و رهسپار کشور عراق می شود.

راخوف با اشاره به اینکه زائران کاروان 20 نفره از شهرهای دربند و آستراخان هستند، تصریح کرد: ما سه سال پیش، تشکیل هیئت و برپایی مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را با راهنمایی و کمک یک تاجر ایرانی آغاز کردیم و هم اکنون هیئت ما یکی از مراکز حضور سیل عاشقان آن حضرت است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم پیش از عزیمت به عراق، بارگاه خانم معصومه (س) در شهر قم و امام رضا (ع) را در مشهد زیارت کنیم، خاطرنشان کرد: ما راه طولانی را سپری کرده ایم و این سفر 20 روزه خود را پس از زیارت اربعین، خاتمه می دهیم.

گفتنی است، زائران روسیه پس از انجام تشریفات گمرکی، برای زیارت رهسپار حرم مطهر امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) شدند که در 10 کیلومتری پایانه مرزی آستارا واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین ۹۸ بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: این پرواز شامل ۳ کاروان ۸۵ نفره زائرانی از استان‌های فارس، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر بود که از فرودگاه شهید دستغیب شیراز عازم مدینه شد.

به گفته کشاورز: پرواز برگشت این زائران ۲۲ اردیبهشت از جده به فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز انجام می‌شود.

مدیر حج و زیارت فارس گفت: اعزام زائران عمره مفرده کاروان‌های حج تمتع امسال تحت عنوان "کاروان‌های حرم تا حرم همراه با شهدا "به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

زینلی افزود: اعزام‌های بعدی حج عمره بعد از برگزاری حج تمتع صورت می‌گیرد.

مدیر حج و زیارت فارس همچنین از اعزام نخستین کاروان حج تمتع از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز از نیمه اول خرداد خبر داد.

به گفته او، حج تمتع امسال ۲۴ کاروان با ظرفیت ۳ هزار و ۲۵۰ نفر از استان فارس و یک کاروان ۱۲۰ نفره از کهگیلویه و بویراحمد از فرودگاه دستغیب عازم سرزمین وحی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند/ میانگین سنی ۵۶ سال
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • چند نفر از تهران به حج می‌روند؟
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند