Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@21:57:49 GMT

حمله به آرامکو کار خود را کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۹۰۰۷

ضربات کاری انصارالله به اقتصاد و حیثیت سعودی که با حمله به آرامکو و عملیات نجران به اوج رسید، باعث شده آل‌سعود در برابر انصارالله عقب‌نشینی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمله انصارالله یمن به آرامکوی عربستان و دیگر مواضع این کشور باعث شده تا در سه حوزه امنیتی-نظامی، اقتصادی و سیاسی، آل‌سعود با تهدیدات جدی‌ای مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت حتی باعث شده تا نگاه بسیاری از شاهزاده‌های سعودی نسبت به «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به شدت تغییر کرده و وی را عامل تهدید بقای خاندان سعودی بدانند. در چنین شرایطی برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که عربستان به طرح صلح انصارالله چراغ سبز نشان داده است. به گزارش فارس، یک رسانه انگلیسی جمعه اعلام کرده عربستان در حال بررسی طرحی از سوی نیروهای انصارالله یمن است که در صورت توافق به برقراری «نوعی آتش‌بس» در یمن منجر شده و تلاش‌های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در این کشور را تقویت خواهد کرد.

توصیه مهم انصارالله به عربستان   خبرگزاری رویترز نوشته انصارالله یمن دو هفته پیش پیشنهاد داد در صورتی که ائتلاف سعودی حملات خودش را متوقف کند این گروه هم حاضر است حملات پهپادی و موشکی به عربستان را متوقف کند. عربستان در آن زمان این پیشنهاد را فوراً رد یا قبول نکرد، اما سه منبع دیپلماتیک و دو منبع دیگر به رویترز گفتند که ریاض از این طرح استقبال کرده و برای کاستن از تنش‌ها، به طور جدی برقراری نوعی آتش‌بس را بررسی می‌کند. دو منبع آگاه مدعی شدند حملات هوایی عربستان به مناطق تحت کنترل انصارالله کاهش یافته است و می‌توان خوش‌بین بود که نوعی توافق به زودی حاصل خواهد شد.     خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشته بود که پیشنهاد حوثی‌ها را «مثبت» می‌داند. یک منبع ارشد نظامی که از اعضای انصارالله یمن است نیز گفته، سعودی‌ها از طریق یک طرف سوم یک «کانال ارتباطی» با رئیس‌دفتر سیاسی انصارالله، «مهدی المشاط»، گشوده‌اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. این منبع حتی اضافه کرده که این طرح برقراری آتش‌بس در برخی مناطق را شامل می‌شود. دو منبع دیپلماتیک و یک منبع دیگر نیز به رویترز گفته‌اند برقراری آتش‌بس پیشنهادی است که روی میز است.     بن سلمان به دنبال خروج از یمن است   طبق گزارش این خبرگزاری انگلیسی، یک دیپلمات اروپایی هم تاکید کرده که: «محمد بن سلمان می‌خواهد از یمن خارج شود و ما باید برای او راهی آبرومندانه جهت خروج از یمن پیدا کنیم.» یک دیپلمات دیگر نیز تاکید کرده، با توجه به اینکه عربستان قابلیت‌های زمینی گسترده‌ای ندارد، موافقت این کشور با توقف حملات هوایی عملاً به معنای پایان جنگ است. هشت کشور، از جمله پنج عضو دائم شورای امنیت هفته گذشته در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کرده و گفتند طرح انصارالله برای صلح گام مهمی برای تنش‌زدایی محسوب می‌شود. البته مقام‌های انصارالله گفته‌اند توافق غیرکامل را قبول ندارند. وزیر اطلاع‌رسانی انصارالله گفته: «آنچه مورد نیاز است، توقف کامل حملات هوایی در تمام منطق یمن و پایان محاصره علیه مردم یمن است».     روزنامه رای الیوم نیز در مورد چراغ سبز عربستان برای تعامل با انصارالله اعلام کرده برخی منابع دیپلماتیک اعلام کرده‌اند ‏ریاض رویکرد بسیار جدی در قبال طرح جنبش انصارالله برای متوقف کردن جنگ در یمن اتخاذ کرده ‏است. آخرین داده‌ها نیز حاکی از آن است که عربستان به همه طرف‌های تأثیرگذار درباره یمن از جمله طرف‌های اروپایی و عربی اعلام کرده قصد دارد طرح انصارالله ‏را بررسی کرده و با رویکرد مثبت با آن تعامل کند. ‏   منبع: کیهان

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!

به گزارش همشهری آنلاین تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان)، به نقل از یک منبع آگاه از خاندان پادشاهی عربستان سعودی مدعی شد که ریاض به تل‌آویو هشدار داده، هرگونه حمله نظامی به رفح، «عادی‌سازی روابط» با عربستان سعودی را «دور می‌کند»، امری که تل‌آویو را مقابل یک «گزینه دشوار» قرار داده است.
کان گزارش داد که ریاض از طریق آمریکایی‌ها به تل‌آویو هشدار داده که حمله زمینی به رفح «خطای بزرگی» است که عادی‌سازی روابط را دور می‌کند، زیرا «در این صورت، ریاض به مانند یک دولت خائن دیده خواهد شد».
این منبع سعودی افزود که عربستان تا زمانی که یک کشور فلسطینی تشکیل نشود، نمی‌تواند با اسرائیل عادی‌سازی داشته باشد. ریاض به حکم جایگاهش در میان کشورهای اسلامی «نمی‌تواند این کارت خود را از دست بدهد».
روزنامه معاریو چندی پیش طی گزارشی نوشت که آمریکا در علن و رسانه‌ها به اسرائیل توصیه می‌کند که قبل از چاره‌اندیشی برای آوارگان رفح، به آن حمله نکند اما در جلسات خصوصی با قاطعیت بیشتر به اسرائیلی‌ها می‌گوید «اصلا وارد رفح نشوید».
یکی از مسئولان بلندپایه آمریکایی به خبرنگار روزنامه معاریو گفته «ما از اسرائیل نمی‌خواهیم که حماس را به حال خود رها کند بلکه می‌گوییم بدون نابود کردن رفح، راه‌های دیگری هم برای تحت پیگرد قرار دادن سران حماس وجود دارد».
«توماس فریدمن» ستون‌نویس مشهور «نیویورک تایمز» نیز نوشت که آمریکا در مدت اخیر سیاست حمایت از عادی‌سازی با ریاض را به عنوان یک «دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ غزه» در پیش گرفته است و به همین دلیل نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو باید بین حمله به رفح و یا مسیر نزدیکی به ریاض یکی را انتخاب کند.

کد خبر 848922 برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل عربستان

دیگر خبرها

  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...
  • تصاویر حمله پهپادی انصارالله یمن به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ + فیلم
  • مقام انصارالله خطاب به متجاوزان به یمن: با آتش بازی نکنید
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟