Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزهای آغازین سال 98 بود که دو سامانه بارشی قوی تمامی هموطنانمان را غافلگیر کرد، مسافرانی که بی خبر از همه جا در تعطیلات عید گرفتار سیلی شدند که در چند سال اخیر بی‌سابقه بود. باران در بسیاری از استان‌ها شدت گرفت؛ اما لرستان، خوزستان و گلستان از جمله استان‌هایی بودند که وقوع سیل در آن‌ها شدید‌تر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی عزیزشان را از دست دادند، برخی هم تمام دار و ندارشان را.

در جریان این سیل بسیاری از خانه‌ها، مدارس، راه‌های ارتباطی و زمین‌های کشاورزی دچار تخریب شد، تحصیل برخی از دانش‌آموزان به تعویق افتاد و برخی نیز مجبور شدند در محل اسکان خانواده‌های خود به ادامه تحصیل بپردازند.

تخریب 24 مدرسه در جریان سیل استان گلستان

سید محمد بطحائی وزیر سابق آموزش و پرورش 29 فروردین ماه در دومین برنامه سفر به استان فارس، تعداد مدارسی که بین 20 تا 70 درصد دچار آسیب شده بودند را یک هزار و 500 مدرسه اعلام کرد و گفت: 80 مدرسه تخریب شده و قابل استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تامین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد.

در این میان قول‌های بسیاری برای نوسازی و بازسازی مدارس از سوی مسئولان آموزش و پرورش صورت گرفت. اکنون که چند روزی از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد با هدف اینکه بدانیم تا چه حدی این وعده‌ها عملی شده است، به سراغ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌های مناطق سیل‌زده رفتیم. یاسر لیوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه 326 مدرسه و 2 هزار و 144 کلاس درس در جریان سیل استان گلستان دچار آسیب شدند، اظهار کرد: 24 مدرسه و 134 کلاس درس به طور کامل تخریب شد. به تشخیص کارشناسان 302 مدرسه در کنار 2 هزار و 10 کلاس درس باید تعمیر شوند.

وی هزینه‌های ساخت و بازسازی این مدارس را 105 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد 24 مدرسه در جریان سیل استان گلستان به طور کامل تخریب شده بود، در حال حاضر عملیات اجرایی 17 مدرسه صورت گرفته و برای باقی مدارس نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. باقی مدارس نیز در آینده‌ای نه چندان دور تاسیس می‌شوند.

310 مدرسه آسیب‌دیده در جریان سیل لرستان بازسازی شد

یکی‌دیگر از استان‌هایی که در جریان سیل دچار آسیب شد، استان لرستان بود. محمدرضا حیدری مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز با اشاره به اینکه 310 مدرسه و یک هزار و 756 کلاس در سیل استان لرستان دچار آسیب شد، اظهار کرد: 113 مدرسه و 413 کلاس درس نیز در جریان این سیل تخریب شد که نیازمند بازسازی هستند.

وی افزود: خوشبختانه تا ابتدای سال تحصیلی توانسته‌ایم تعمیر و مرمت 310 مدرسه را به اتمام برسانیم. همچنین قرار است ساخت مدارس یک تا سه کلاسه تا پایان مهرماه به پایان برسد، انشالله ساخت مدارسی با حداکثر 6 کلاس نیز پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

ساخت 18 مدرسه با تکیه بر تکنولوژی lsf در خوزستان

سیل 98 نیز به خوزستان کشیده شد و بسیاری از بنا‌های مسکونی و مدارس این شهر نیز دچار آسیب شد. علی قربانی مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان با اشاره به اینکه 113 مدرسه در جریان سیل خوزستان دچار آسیب شد، اظهار کرد: از 113 مدرسه، 78 مدرسه باید تعمیر می‌شد، همچنین 35 مدرسه نیز به تشخیص کارشناسان نیازمند تخریب و بازسازی بود.

وی افزود: در ابتدای سال تحصیلی مهرماه امسال 254 پروژه با 870 کلاس درس در استان خوزستان تاسیس شد. در حال حاضر 18 مدرسه در این استاد با تکیه بر تکنولوژی lsf ( سازه‌های پیش ساخته فلزی) به صورت صنعتی در حال ساخت است. همچنین 20 مدرسه نیز در این استان با قطعات بتنی پیش ساخته در دست اجرا است.

انتهای پیام/

31 / 320 سیل استان مدرسه بازسازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سیل استان مدرسه بازسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رمضان پروانه اظهار کرد: خانم محدثه شعبانی معلم پایه اول مدرسه شهید غلامپور زاوین زمانیکه متوجه می شود دانش آموز کلاس اش به خاطر عمل جراحی نمی تواند چند روزی در کلاس درس حاضر شود منزل دانش آموز را به کلاس تبدیل کرده است.

وی افزود: خانم شعبانی با هدف عیادت و روحیه دهی به دانش آموز بیمار کلاس های درس را به منزل دانش آموز برده است.

پروانه تاکید کرد: این حرکت خانم معلم همدلی، مهربانی، مسئولیت پذیری، نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی را درقبال همنوعشان به تصویر کشیده است.

این ابتکار خانم شعبانی بازتاب وسیعی در منطقه داشته است.
زاوین در ۴۵ کیلومتری غرب کلات واقع است.

کد خبر 847206 منبع: فارس برچسب‌ها معلمان خبر مهم مدرسه و مدارس

دیگر خبرها

  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس