Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@23:34:09 GMT

اعزام تیم پزشکی سیار رضوی به کربلای معلی

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۹۴۲۳

اعزام تیم پزشکی سیار رضوی به کربلای معلی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا سعیدی مدیرعامل بیمارستان رضوی، روز گذشته 13 مهرماه در نشست خبری سومین کنگره جهانی قلب رضوی که در بیمارستان رضوی برگزارشد، اظهار کرد: برای سومین بار کنگره جهانی قلب و عروق در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود. در این کنگره حدود ۴۵نفر مهمان خواهیم داشت که از ۱۸کشور مختلف شامل انگلستان، آمریکا، ایتالیا، آلمان، سوئیس، یونان، ترکیه، مصر، ترکمنستان، صربستان، مالزی، لهستان، آذربایجان، هندوستان، ویتنام، تایلند، افغانستان و لبنان شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این کنگره میزگردهای تخصصی در چهار سالن مجزا و به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد. همچنین جراحی‌ها در اتاق عمل‌ به صورت زنده بخش می‌شود. 19شرکت تجهیزاتی- ملزوماتی اسپانسر این همایش هستند و هزینه را تامین می‌کنند. آستان قدس رضوی، دانشگاه‌ها، شهر مشهد در این زمینه حمایت‌های خود را اعلام کردندو امیدواریم همایش امسال نسبت به سال گذشته با شکوه‌تر برگزار شود.

اولین علت مرگ و‌میر در جهان بیماری‌های قلبی است
مدیرعامل بیمارستان رضوی بیان کرد: اولین علت مرگ و ‌میر در جهان بیماری‌های قلبی است و در سال 2016 طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت حدود 18 میلیون نفر بر اثر بیماری قلبی- عروقی فوت می‌کنند،که این معادل 31درصد کل مرگ‌ها است، یعنی از هر سه نفر یک نفر بر اثر بیماری قلبی فوت می‌کند.

سعیدی ادامه داد: آمار مرگ‌و میر ناشی از بیماری‌های قلبی- عروقی در ایران بیشتر است و این آمار تا 46 در صد نیز پیش رفته است و تقریبا از هردو ایرانی یک نفر بر اثر بیماری قلبی فوت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت معتقد است که مرگ افراد زیر هفتاد سال مرگ زودرس است و در ایران نیمی از کسانی که فوت می‌شوند، زیر هفتاد سال سن دارند و عمدتا به دلایل بیماری قلبی است.

مدیرعامل بیمارستان رضوی تاکید کرد: طبق آمارها ارائه شده بیماری‌های قلبی تنها مختص بزرگسالان نیست، بلکه شامل حال نوزادان نیز می‌شود و براین اساس از هر صد نوزاد یک نوزاد دچار ناهنجاری مادرزادی قلبی است، همچنین در گذشته برای این‌گونه بیماری‌ها درمانی وجود نداشت، اما اکنون بیمارستان‌های مشهد چندین فوق تخصص و جراح قلب کودک دارد.

سعیدی افزود: با افزایش سن افراد، بیمارهای قلبی نیز افزایش می‌یابد. 11درصد افراد در سن بیست تا چهل سالگی دچارمشکلات قلبی هستند و با نزدیک شدن به سن 80 سالگی، 85درصد مشکلات قلبی آنان افزایش می‌یابد.

وی در ادامه این نشست خبری در خصوص سامانه سیار رضوی ادامه داد: افتتاح بیمارستان سیار رضوی از افتخارات ما محسوب می‌شود. این سامانه در حدود دو یا سه سال است که توسط دکتر شبستری و بنیاد سلامت راه‌اندازی شده است. اتوبوس‌هایی از سمت آستان قدس‌رضوی تهیه و در اختیار بنیاد قرار گرفته و در این راستا قراردادهایی بسته شده است.

مدیر عامل بیمارستان رضوی عنوان کرد: سامانه اتوبوس‌های سیار از چهار اتوبوس تشکیل شده که چهار تخت دارد و شامل اتاق عمل، سونوگرافی، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق‌ویزیت و سه یونیت دندان‌پزشکی است. تیم۱۲۰نفره از پزشکان، پرستاران، ماما، تکنسین و نیروهای پشتیبان است که به کربلا اعزام خواهند شد.

سعیدی ادامه داد: هم‌چنین مقداری دارو و لوازم مصرفی مورد نیاز همراه این اتوبوس‌های سیار فرستاده می‌شود. برای این سامانه حدود 12میلیارد تومان هزینه داشته است. سی نفر پزشک در رشته‌های مختلف پزشکی با ما همراه هستند. بیمارستان سیار رضوی در تاریخ نوزدهم مهرماه در کربلا مستقر می‌شود و تا بیست و هشتم مهر که تقریبا حدود ده روز است، در آن‌جا مستقر خواهند بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی اجتماعی کنگره قلب رضوی بیمارستان سیار رضوی کربلای معلی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است

آفتاب‌‌نیوز :

محققان اظهار کردند که افزایش آگاهی از کیفیت و کمّیت خواب می‌تواند به کیفیت خواب کمک کند و به‌طور بالقوه خطر بیماری قلبی و عروقی را کاهش دهد.

طبق گزارش انجمن خواب آمریکا، ۵۰ تا ۷۰ میلیون بزرگسال در ایالات‌متحده دارای اختلال خواب و از این تعداد، ۲۵ میلیون نفر مبتلا به آپنه انسدادی خواب هستند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که آپنه انسدادی خواب با چندین بیماری قلبی و عروقی مرتبط است. نتایج تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که الگو‌های خواب سالم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد حتی در میان افرادی که خطر ژنتیکی بالایی دارند.

اکثر مطالعاتی که ارتباط بین کیفیت خواب و خطر بیماری قلبی و عروقی را بررسی می‌کنند بر یک بّعد خواب یعنی مدت زمان خواب یا آپنه خواب متمرکز شده‌اند بنابراین، اثر ترکیبی چند بّعد خواب بر سلامت قلب و عروق مورد مطالعه قرار نگرفته است.

اخیراً محققان موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه در پاریس، تاثیر مشترک عادات خواب چندگانه را بر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی بررسی کردند؛ آنان دریافتند که نمره خواب سالم‌تر با خطر کمتر بیماری قلبی و عروقی و سکته مغزی مرتبط است.

برای این مطالعه، محققان داده‌های جمع‌آوری شده بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ از ۷۲۰۳ مرد و زن ۵۰ تا ۷۵ ساله را تجزیه‌وتحلیل کردند. همه در ابتدای مطالعه مبتلا به بیماری قلبی نبودند.

هر شرکت‌کننده تحت معاینه فیزیکی و آزمایش‌های مختلف بیولوژیکی قرار گرفت. آنان همچنین اطلاعات مربوط به سبک زندگی و سابقه پزشکی خود را ارائه کردند و محققان عادات خواب شرکت‌کنندگان را از طریق پرسشنامه ارزیابی کردند.

محققان دریافتند که هر یک امتیاز افزایش در نمره خواب سالم با کاهش ۲۲ درصدی خطر بیماری قلبی و عروقی مطابقت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • عوامل ساده‌ای که به بیماری قلبی ختم می‌شود
  • آب سیب زمینی و این همه خاصیت
  • راه اندازی کلینیک سیار نورآوران سلامت در جیرنده عمارلو
  • تاثیر منفی صدای ترافیک بر سلامتی بدن
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال