Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان از خدمات‌دهی این استان به حدود ۵۰ هزار نفر در ابعین امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا-علیرضا آشناگر درجلسه ستاد اربعین این استان  اظهار کرد: استان سمنان قرار است امسال به ۴۹ هزار و ۵۰۰ زائر در اربعین امسال خدمت‌رسانی ‌کند.

وی با اشاره به آمار رسمی ثبت‌نام‌کنندگان این استان برای حضور در راهیمایی بزرگ اربعین افزود: تاکنون ازاستان ۱۷ هزار نفر  برای حضور درمراسم اربعین ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان با بیان اینکه هر ساله خیل عظیمی از ایرانیان با علاقه و اراده برای زیارت و حضور در مراسم اربعین راهی کربلا معلی می‌شوند ادامه داد: باتوجه به نقش و جایگاه راهپیمایی میلیونی اربعین، این زوار باید از هر نظر مورد حمایت قرار گیرند.

 وی بر لزوم تامین امنیت زوار تاکید و تصریح کرد: تامین ‌امنیت این زوار در مسیر تردد، مرزها و همچنین در کشور عراق و شهرهای نجف، کربلا و کاظمین باید تامین شود، تا دغدغه مسایل امنیتی برای زوار و موکب‌ها وجود نداشته باشد.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به وجود احتمالی برخی افراط‌گرایان در کشور عراق خاطرنشان کرد: باید رعایت اصول بهداشتی، تامین امنیت و سلامت زائران در عراق مورد توجه قرار گیرد، چرا که ممکن است ته‌مانده‌های برخی گروه‌های تکفیری در منطقه از این فضا سو استفاده کرده و بخواهند مشکلاتی را  برای زوار ایجاد کنند.

آشناگر با اشاره به فعالیت موکب جامعه پزشکی و پرستاران که تحت عنوان موکب سفید پوشان فعالیت خواهد کرد افزود: این موکب باید در امر سلامت و بهداشت نظارت جدی کرده و به زوار و مراجعین موکب‌ها فارغ از اینکه ایرانی یا غیرایرانی باشد خدمات باکیفیت و استاندارد ارائه دهد.

وی همچنین بر لزوم پیش‌بینی‌های لازم در خصوص اسکان زوار تاکید کرد و گفت: اسکان زوار باید به شکلی باشد که شانیت و شخصیت استان سمنان حفظ شود.

استاندار سمنان از اربعین حسینی به عنوان یک فرصت نام برد و اظهار کرد: راهپیمایی اربعین همچون نهضت عاشورا که نماد مبارزه با ظلم و ستم است امروز به نمادی از همبستگی و انسجام امت اسلامی بذل شده ولذا باید از این فرصت به‌دست آمده نهایت استفاده صورت گیرد.

 آشناگر از ایجاد تفرقه‌های مذهبی به عنوان یکی از برنامه‌های دشمنان اسلام در منطقه خاورمیانه نام برد و گفت: برخی از کشورهای منطقه تحت تاثیر گروه‌های تکفیری قرار داشته و هدف‌شان از حضور در منطقه ایجاد گسست بین مذاهب اسلامی ، شیعه و سنی است لذا باید با آگاهی از توطئه‌های آنها در راستای خنثی‌سازی آن گام برداشت چرا که آنها هیچگاه دست از توطئه برنمی‌دارند .

وی با بیان اینکه هر ساله افرادی از مذاهب و کشورهای مختلف در راهپیمایی اربعین حضور می‌یابند، ادامه داد: باید  از فرصت اجتماع بزرگ اربعین به عنوان‌ محلی برای نزدیکی و تقویت‌ مشترکات مردم استفاده شود. تقویت مشترکات یعنی حب همه مذاهب  نسبت به حب اهل بیت پیامبر است و  کسانی  که مسئولیت فرهنگی دارند، باید این امر را مورد توجه قراردهند.

استاندار سمنان بر لزوم توجه به فعالیت‌های فرهنگی در موکب‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: باید برای تقویت مشترکات ازظرفیت عاشقان امام حسین (ع) که با انگیزه قوی مذهبی در این اجتماع عظیم فرهنگی حضور دارند به عنوان عناصرفرهنگی استفاده شود.

وی با بیان اینکه دشمنان صرفا به دنبال شکست و گسست مذاهب اسلامی نیستند، گفت: آنها به‌دنبال ایجاد تفرقه بین قومیت‌ها و ملیت‌های مختلف ایرانی و عربی نیز هستند .

آشناگر با اشاره به همیشگی بودن شیطنت‌های دشمنان افزود: آنها ممکن است که از فرصت بی‌نظیر اربعین برای بیان مشکلات سیاسی و اقتصادی بهره بگیرند، چرا که می‌خواهند این مسئله عظیم فرهنگی را که در مقابله با توطئه‌های دشمن نقش محوری دارد، کمرنگ جلوه دهند .

این مقام ارشد اجرایی بر ضرورت ایجاد همگرایی بیشتر تاکید و خاطرنشان کرد: یکی از کارهای فرهنگی که باید زایران ایرانی مورد توجه قرار دهند بهره‌گرفتن از برنامه‌های فرهنگی موثر در راستای ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بیشتر بین‌ مردم است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اربعین ۹۸ استان سمنان استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه برهنگی یکی از مصادیق خشونت اجتماعی است بر لزوم همراهی همه نهادهای فرهنگی برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد و گفت: پلیس ضمن حفظ کرامت انسانی جامعه، با هنجارشنان مقابله می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سردار جلیل موقوفه‌ئی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خشونت روانی در عرصه بدحجابی و برهنگی آثاری عمیق گسترده و گاها نسلی در جامعه می‌گذارد که تبعات آن بر فرد، روان، روابط، خانواده و اجتماع متعلق به وی به جای خواهد ماند.

وی گفت: خشونت مفهوم و پدیده‌ای چندبعدی و گسترده است که در حوزه‌های مختلف از جمله فردی، خانوادگی و اجتماعی قابل بررسی است.

فرمانده انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: خشونت امری ضد هنجار و عاملی مخرب در فرآیند توسعه زندگی فردی و جمعی است و می‌تواند به بسیاری از روابط در حوزه‌های خرد و کلان آسیب وارد سازد.

سردار موقوفه‌ئی اضافه کرد: ولی آنچه از خشونت در افکار عمومی و ادبیات اجتماعی مطرح می‌شود غالبا خشونت فیزیکی و کلامی است که در عناوینی مثل ضرب و جرح فحاشی مزاحمت تعریف و پیگیری می‌شود و بیشتر معطوف و محدود به دو گروه زنان و کودکان در بستر خانواده و جامعه شده است.

وی به وجوه دیگر این پدیده مانند خشونت جنسی، خشونت مجازی، عاطفی که اخیرا به آن پرداخته شده است و کارشناسان و عموم جامعه این ابعاد را زیر ذره بین خود برده‌اند؛ اشاره کرد و گفت: ولی ابعاد و وجوه دیگری از خشونت نیز وجود دارد که علیرغم گستره عظیم و قدرت اثر بخشی عمیق آنها بر فرد و جامعه کمتر به آن پرداخته می‌شود.

فرمانده انتظامی استان سمنان اضافه کرد: خشونت روانی و جنسی گسترده با رواج بی‌حجابی و برهنگی در بستر جامعه و تشویش ذهن و روان جوانان ایجاد می‌شود و معمولا در پوشش آزادی فرهنگی قرار گرفته و به تبعات مخرب آن بر فرد خانواده و روابط عاطفی و خانوادگی هیچ گونه اهمیتی داده نمی‌شود و این بعد از خشونت به مراتب مخرب‌تر از خشونت‌های آشکاری است که روزانه و مستمر توسط قوای قانونی و قضایی کشور کنترل می‌شود، چرا که خشونت آشکار غالبا به درگیری مستقیم و غالبا فیزیکی دو یا چند تن معدود و محدود می‌شود ولی خشونت روانی جاری در عرصه بدحجابی و برهنگی آثاری عمیق گسترده و گاها نسلی در جامعه می‌گذارد که تبعات آن بر فرد،روان، روابط، خانواده و اجتماع متعلق به وی به جای خواهد ماند.

سردار موقوفه‌ئی گفت: از همین منظر ساختار مدیریتی جامعه همانگونه که با خشونت آشکار با جدیت مقابله می‌کند، از منظر حراست از امنیت روانی عاطفی و جنسی در جامعه موظف است با خشونت ناشی از رواج برهنگی و بی‌حجابی در جامعه نیز مقابله کند.

فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: فراجا با اجرای طرح نور مرزبانی حوزه حجاب را عهده‌دار است و مقتدرانه اجازه نمی‌دهد دشمنان خطوط قرمز فرهنگی را در نوردند و لازم است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف نیز بیدار باشند.

سردار موقوفه‌ئی گفت: طرح نور یا طرح مقابله با ساختارشکنی و هنجارشکنی حوزه حجاب و عفاف چند وقتی است در سطح کشور آغاز شده و فراجا با حضور تیم‌های مجرب و متخصص در این حوزه عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه واکنش‌ها به اجرای طرح نور در دو دسته قرار دارد؛ بخشی از جامعه موافق و حامی فراجا هستند و برخی نیز به تشریح آسیب‌های این طرح می‌پردازند گفت: پلیس در این طرح از تمام ظرفیت‌های انسانی و تجهیزاتی خود برای اجرای دقیق و کامل آن بهره می‌برد و ضمن رعایت کرامت و احترام انسانی با هنجار‌شکنی در حوزه حجاب مقابله می‌کند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با تأکید بر اینکه متولیان فرهنگی حجاب و عفاف نیز بیدار باشند گفت: اکتفا به طرح نور و حضور مجاهدانه پلیس در این عرصه تضمینی برای ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و نسل‌های آتی نخواهد بود.

سردار موقوفه‌ئی با بیان اینکه "عفاف و حجاب" اصالتی فرهنگی دارد و این عرصه عناصری آگاه، اصیل و شجاع را می‌طلبد گفت: این جبهه میدان تاکتیک‌های عمیق و تکنیک‌های دقیق و نظم و استمرار در عمل است که امیداوریم سازمان‌ها و نهادها به ویژه خانواده‌های اصیل ایرانی، اهمیت آن را درک و خود محوریت این عرصه را عهده‌دار شوند.

"حجاب"نتیجه عزت نفس در آدمی است

سرهنگ سید علی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان نیز در این نشست گفت: "حجاب"نتیجه عزت نفس در آدمی است.

وی با بیان اینکه انسان نه برای دیگران و نگاه توجه و تایید دیگران، بلکه برای خود و برای شکوفایی خویشتن زندگی می‌کند عنوان کرد:بر همین اساس حجاب به معنی بی‌نیاز به هر نگاهی جز نگاه خداوند معنی پیدا می‌کند.

میراحمدی با بیان اینکه آنچه به انسان معنا و قیمت می‌دهد، رضایت عمیق و درونی نسبت به خود است گفت: این خشنودی تنها در مسیر حرکت انسان به سمت اهداف و ارزش‌ها و نیل به قله شکوفایی محقق می‌شود.

وی گفت: چنانچه هر فردی به هر دلیلی در طول زندگی در مسیر درخشان شکوفایی قرار نگیرد به دامن لذت پناه می‌برد؛ لذت‌های کوتاه و انگیزش‌های موقت که تسکینی موقتی بر دردهای عمیق ناکامی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: انسان آگاهانه حال ناخوش زیستن در مسیر نادرست را احساس می‌کند، ولی درک شجاعت و تحمل لازم برای پذیرش آن را ندارد و بر همین اساس در مواجه با آن مکانیسم‌های غلط رفتاری را بر می‌گزیند.

میراحمدی گفت: مصرف مواد مخدر از جمله مکانیسم‌های غلطی است که هرچند تسکینی چند ساعته به دردهای وجودی و درونی انسان می‌دهد ولی آنچه می‌ماند نهایتا دردی انباشته‌تر و ترسی بسیار عمیق‌تر است.

وی افزود: از دیگر مکانیسم‌های اشتباه برای انسان، تمرکز بیش از حد بر ثروت‌اندوزی تکیه بر وجوه مختلف زندگی مادی است که این مهم در مصادیقی از جمله ظاهر، اندام، زیبایی برای جلب نگاه و توجه دیگران، افراط در روابط عاطفی و جنسی و هر چیزی که انسان را دچار فراموشی و غفلت از خویشتن کند جلوه‌گر می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان برهنگی را نیز از مکانیسم‌های دفاعی در برابر احساسات دردناک ناشی از وجود بی‌ارزش انسانی در نگاه خود انسان عنوان و تصریح کرد: از آنجا که ارزشمندی انسان به توجه و تایید دیگران گره خورده و در این نگاه، بهای انسان تعداد چشم‌هایی که او را شناخته، نگریسته و دنبال می‌کنند خواهد بود؛ بر همین اساس، ترس مواجه با درون تهی از ارزش و معنای انسان وی را ناچار می‌کند که برای ایجاد حس ارزشمندی و به تبع آن جذب افراد و نگاه آنان خود را بیاراید و جراحی کند و این مسیر را تا انتها خواهد رفت.

میراحمدی با اشاره به نفوذ این رویکرد به فضای مجازی تصریح کرد: در انتهای این مسیر به جایی خواهیم رسید که دیگر هیچ نگاهی، هیچ لایک و تحسینی و هیچ دنبال کننده و تماشاگری و حتی هیچ اندازه ثروت و شهرت و قدرتی توان ارضای نیاز شدید ما به ارزشمندی و معنا را نمی‌دهد و این پایان قطعی است.

وی با بیان اینکه باید نگاه، تمرکز و توجه ما به درون هدایت شود تصریح کرد: در صورتی که در نگاه هریک از افراد جامعه، گوهر وجودی خود ارزشمند و گرانبها شده و این ارزشمندی در نگاه به خود نهادینه شد، دیگران و نگاهشان برای افراد کم‌اهمیت می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: پس ساده زیستی و ابعاد آن، از جمله حجاب، نتیجه احساس ارزشمندی است که خاصیت انسان با معناست و نماد عزت نفس در آدمی است.

میراحمدی با اشاره به نقش مهم نهادهای فرهنگی جامعه در این مسیر مهم خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی باید جامعه را به این سمت‌وسو سوق دهند و برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب باید اقدامات ریشه‌ای فرهنگی نیز در کنار برخورد با هنجارشکی‌ها برنامه‌ریزی و اجرا شود.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند