Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمار منتشر شده توسط شورای نوردیک (شورای نوردیک متشکل از پنج کشور سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک و ایسلند و همچنین سه منطقه خود مختار و مستقل جزایر فارو، سرزمین گرینلند و جزیره آلند است)، حدود 20 درصد از کل مواد موجود در تجهیزات الکترونیکی را پلاستیک تشکیل می‌دهد و بیشتر آنها برای بازیابی و استفاده مجدد طراحی نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز، پیش‌بینی می‌شود بیش از 12 میلیون تن زباله الکترونیکی در سال آینده در اروپا تولید شود و تخمین زده می‌شود 2.5 میلیون تن از این زباله‌های الکترونیکی، پلاستیک باشد.

پلاستیک‌، برای ساختن بسیاری از اجزای مختلف محصولات الکترونیکی ضروری، اما ضایعات آن‌ مشکل‌ساز است.

بر اساس اظهارات یک شرکت سازنده محصولات الکتریکی، سازندگان می‌توانند برای پیشگیری از این مشکل، محصولات را به روشی طراحی کنند که از مواد بازیافتی ساخته شوند. آنان معتقدند که بازیافت پلاستیک نه‌فقط به کاهش فعالیت سیستم ضایعات کمک کرده، بلکه هر تن پلاستیک بازیافت شده از انتشار سه تن CO2  نیز جلوگیری خواهد کرد.

نتایج تحقیق PolyCE  نشان داد که نیمی از مصرف‌کنندگان اطلاعاتی در مورد وسایل ساخته‌شده از پلاستیک بازیافتی ندارند. این مصرف‌کنندگان بعد از اطلاع از سلامت محصول ساخته‌شده و همچنین تاثیر آن بر سلامت محیط‌زیست، خواهان خرید این محصولات شدند.

رودگر کوهر، کارشناس ضایعات از دانشگاه سازمان ملل متحد، گفت: مصرف‌کننده نقش اساسی در اقتصاد پایدار، اقتصاد مدور و سیستم تولید دارد.

اولین گام برای رسیدن به هدف کاهش ضایعات پلاستیک، جایگزینی قطعات قدیمی بازیافتی در محصولات جدید است و سپس مصرف‌کنندگان نیز باید از محصولات ساخته‌شده با پلاستیک بازیافت شده، حمایت کنند.

البته تولیدکنندگان نیز باید طراحی این محصولات را بهبود بخشند تا اجزای پلاستیکی یک محصول به‌راحتی بازیافت شود، همچنین از پلاستیک بازیافت شده در محصولات خود استفاده کرده و اطلاعاتی را برای مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

درواقع، اقتصاد مدور، تلاش مشترک بین طراحان محصول‌، تولیدکنندگان، بازیافت مواد و همچنین مصرف‌کنندگان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تولیدکننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیرعامل شرکت ملی توزیع فرآورده‌های نفتی کردستان می‌گوید: از ابتدای سال تا کنون ۶۳۸ مورد بازرسی از جایگاه‌های سوخت انجام شده است
نوکانی منطقی کردن مصرف سوخت، جلوگیری از قاچاق سوخت و بهینه سازی مصرف فرآورده‌های نفتی را از مزایای طرح پیشگیری از قاچاق سوخت بیان کرد.
اندازه گیری مخازن، محاسبه و اخذ عوارض بابت کلیه باک‌های همراه کامیون‌های ترانزیتی هنگام خروج از مرز و پلمپ باک کلیه کامیون‌های ترانزیتی عراقی، هنگام ورود به داخل بازارچه‌های مرزی از مباحث مورد بحث در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند