Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همزمان با ناکامی بنیامین نتانیاهو در ایجاد ائتلاف و تشکیل کابینه شرایط در حزب لیکود و نیز پرونده‌های قضایی‎اش نیز دشوارتر شده است. تاریخ انتشار: 10:23 - 14 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۵۹۱۵ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «گیدئون سار»، وزیر اسبق آموزش و پرورش کابینه رژیم صهیونیستی و از چهره‌های شناخته شده حزب «لیکود» که در سال‌های اخیر همواره به دنبال ریاست این حزب بوده، از آمادگی خود برای جانشینی «بنیامین نتانیاهو» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تایمز آو اسرائیل، گیدئون سار، اعلام کرد به محض تصمیم حزب مبنی بر تغییر ریاست، وی اعلام نامزدی خواهد کرد.
این نخستین بار است که "سار" اصلی‌ترین رقیب نتانیاهو در حزب لیکود با صراحت عزم خود را برای جانشینی نتانیاهو مطرح می‌کند.   عدم موفقیت نتانیاهو در ایجاد ائتلاف در پی پیروزی شکننده در انتخابات پارلمانی ماه آوریل و نیز ناتوانی فعلی او در پی شرایط نامساعد پس از انتخابات پارلمانی سپتامبر، موقعیتش را بسیار متزلزل کرده است.
ناکامی مجدد نتانیاهو در ایجاد ائتلاف برای تشکیل کابینه سبب بروز بحرانی سیاسی در اراضی اشغالی شده است.
«آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که عامل اصلی ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه در پی انتخابات آوریل بوده و در انتخابات سپتامبر نیز کرسی‌های سرنوشت سازی را در اختیار دارد، اظهار داشت "از نتانیاهو و «بنی گانتز» می‌خواهیم وقت را تلف نکنند و هر چه سریع‌تر کابینه ائتلافی را تشکیل دهند. "
این در حالی است که نشست ۲ حزب لیکود و «آبی و سفید» با هدف تشکیل کابینه وحدت ملی که به ترتیب ۳۲ و ۳۳ کرسی کنست را در اختیار دارند، بی حاصل بوده است؛ چرا که گانتز به عنوان رئیس حزب آبی و سفید اعلام کرده تا زمانی که نتانیاهو با پرونده قضایی روبرو است از ایجاد ائتلاف با او خودداری خواهد کرد. او امیدوار بود با "سار" یا یکی دیگر از چهره‌های اصلی لیکود برای ایجاد کابینه ائتلافی مذاکره کند.
از سوی دیگر خبر‌ها حاکی از ناتوانی وکلای نتانیاهو در رد اتهام‌های مربوط به پرونده فساد ۴۰۰۰ او در جلسه استماع روز شنبه است. نتانیاهو با سه پرونده قضایی مواجه است که همزمان با مسائل ایجاد ائتلاف و تشکیل کابینه در حال بررسی است.
براساس قوانین رژیم صهیونیستی، وزرا در صورت مواجهه با اتهام باید سمت خود را ترک کنند، اما نخست وزیر می‌تواند تا زمان اتمام مراحل قانونی در سمت خود باقی بماند. نتانیاهو پیشنهاد رئیس این رژیم مبنی بر ترک سمت همزمان با حضور در اقامتگاه نخست وزیری را رد کرد.
«روون ریولین» با ارائه این پیشنهاد تلاش داشت به درخواست گانتز برای مذاکره و در نهایت کابینه ائتلافی جامه عمل بپوشاند که با مخالفت نتانیاهو ناکام ماند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو بنی گانتز بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا

رسانه‌های عبری در گزارش هایی از مانع تراشی و سنگ اندازی وزرای کابینه نتانیاهو در موضوع تبادل اسرا به شدت انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص در یادداشتی تحت عنوان «توافق مبادله اسرا همین الان» بن گویر و اسموتریچ (وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی) را به خاطر مخالفت با توافق مبادله اسرا و تهدید به خروج از دولت، به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داده است.

این روزنامه اشاره کرد که این اوج ارزش‌های تحریف شده راست‌گرایان افراطی است که جنگ ابدی و شهرک‌سازی در غزه را بر جان اسرای اسرائیلی ترجیح می‌دهند.

هاآرتص از بنی گانتز و گادی آیزنکوت دو عضو کابینه جنگ که موافق مبادله اسرا هستند، خواسته نتانیاهو را برای پذیرش این توافق تحت فشار قرار دهند.

روزنامه هاآرتص بیان کرد که گانتز و آیزنکوت باید تهدید به خروج از کابینه جنگ کنند هرچند که این جنگ بدون آن‌ها هم ادامه خواهد داشت و این یعنی اینکه نتانیاهو و نزدیکانش اسرای اسرائیلی را به حال خود رها کردند.

بن کسبت نویسنده سیاسی سرشناس اسرائیلی هم در روزنامه معاریو نوشت که نتانیاهو با یک تراژدی دوگانه مواجه است، یکی توافق مبادله اسرا که پایه‌های دولت او را به لرزه درمی‌آورد و دیگری احتمال صدور حکم بازداشت او که کل اسرائیل را به لرزه درمی‌آورد.

آموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص نیز به موضوع مبادله اسرا پرداخته و آن را مهم‌تر خوانده و گفته سخت است نتانیاهو به خاطر پایبندی به شرکای راست‌گرای خود بتواند در مسیر تحقق این توافق گام بردارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • تشکیل پرونده برای ضاربان آمر به معروف که برای ۳دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند | آخرین وضعیت جوان باغیرت و ۲ اراذل و اوباش
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس