Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی با بیان اینکه یک سوم درآمد اقتصاد ملی در تهران ایجاد می شود، گفت: شهروندان تهرانی از مجلس و دولت انتظار دارند نسبت به مشکلات فراوان تهران بی تفاوت نباشند.

 

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «محسن هاشمی» در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت 14 مهر روز تهران گفت: 234 سال پیش آقا محمد خان قاجار نقش تهران را به عنوان مرکز سیاسی اقتصادی ایران ارتقا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: موقعیت جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی تهران باعث شده تا تهران به عنوان پایتخت و بزرگترین کلان شهر کشور بیش از 10 درصد جمعیت کشور را در خود جا دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: در تصور عمومی، تهران یکی از برخوردارترین مناطق کشور محسوب می شود در حالی که در واقعیت محروم ترین مردمان و مناطق ایران را می توانیم در تهران ببینیم.

 

هاشمی با بیان اینکه دانش آموزان تهرانی پایین ترین سرانه های آموزشی را دارند، افزود: حمل و نقل عمومی تهران بیشترین تقاضای محقق نشده و کمبود امکانات را نسبت به جمعیت دارد و بافت های فرسوده و حاشیه های فاقد امکانات در تهران بیش از هر شهر دیگری در تهران وجود دارد که همه اینها ناشی از عدم توجه کافی دولت و مجلس به تهران برای ایجاد حداقل شرایط زیستی برای شهروندان است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امروز که شهروندان تهرانی با انبوه مشکلات، آلودگی هوا، ترافیک و مهاجرت بی رویه مواجه هستند از مجلس و دولت انتظار دارند تا به وظایف خود در برابر پایتخت عمل کنند.

 

هاشمی با اشاره به بررسی طرح انتقال پایتخت گفت: احداث شهر کوچکی برای پایتخت سیاسی کشور با جمعیت حدود 500 هزار نفر در این طرح مطرح است که هزینه صدها هزار میلیارد تومانی را خواهد داشت، در حالی که حل مسایل تهران با بخشی از این مبلغ امکان پذیر خواهد بود.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: چرا مسئولیت های صریح دولت در حوزه حمل و نقل عمومی، نوسازی بافت های فرسوده و تزریق منابع مالی ناشی از مالیات به تهران بر زمین مانده است؟

 

رییس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یک سوم درآمد اقتصاد ملی در تهران ایجاد می شود اما یک دهم آن نیز در تهران هزینه نمی شود؛ بنابراین مناطق مرکزی شهر و بازار تهران که نقش اصلی در کسب و کار ملی دارند، بافت فرسوده هستند و فاقد حداقل سرانه های خدماتی و زیست شهری هستند.

 

هاشمی تصریح کرد: شهر تهران دارای بیشترین جاذبه های گردشگری است که حتی برای بخش قابل توجه ای از شهروندان تهرانی ناشناخته مانده است در حالی که چهره زیبای تهران توسط مشکلاتی نظیر آلودگی هوا، ترافیک و ازدحام مخدوش شده است.

 

هاشمی عنوان کرد: روز و هفته تهران بهانه خوبی است تا به نقاط قوت و چالش های تهران بپردازیم.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی اردبیل موکب اربعین ایام اربعین حسینی هفته نیروی انتظامی محسن هاشمی شهرداری تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، استاندار هرمزگان در این مراسم که در دبستان دخترانه شهید حسین الله پرست برگزار شد، گفت: برای ارتقاء کیفیت آموزشی، امسال چند مدرسه تخصصی در حوزه انرژی هسته‌ای، صنعت و تجارت در استان به بهره برداری می‌رسد.

مهدی دوستی افزود: برای افزایش امکانات رفاهی معلمان نیز، اردوگاه‌های تفریحی برای معلمان برپا می‌شود.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مدافع حقوق معلمان هستند و سعی می‌کنیم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش به مطالبات به حق معلمان پاسخ مناسبی داده شود.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این مراسم از برگزاری بیش از سه هزار و ۷۰۰ برنامه در هفته بزرگداشت معلم در استان خبر داد و گفت: در این هفته علاوه بر قدردانی از همه معلمان، به صورت ویژه از ۹ معلم نمونه استان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم/ اساتید نسبت به اتفاقات آمریکا بی‌تفاوت نباشند
  • ما با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم/ اساتید نسبت به اتفاقات آمریکا بی‌تفاوت نباشند
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم