Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جلسه فوق‌العاده دولت عراق به ریاست عادل عبدالمهدی،‌ نخست وزیر عراق شب گذشته در پاسخ به خواسته‌های تظاهرکنندگان و عموم شهروندان عراقی و طبق متن خطبه مرجعیت دینی عالی برگزار شد که به این شرح است:

۱- اعطای زمین‌های مسکونی تخصیص یافته به اقشار کم درآمد و گروه‌های دیگر بر اساس مصوبه ویژه کابینه در تمام استان‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲- تکمیل توزیع (۱۷۰۰) قطعه زمین مسکونی برای افراد نیازمند اقشار کم درآمد در استان بصره طی دوره زمانی که فراتر از چهار هفته نباشد.

۳- آماده سازی و اجرای برنامه ملی مسکن شامل احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان‌ها و دادن اولویت به استان‌ها و مناطق فقیرتر.

۴- کل استانداران کمیته‌هایی برای آمارگیری از خانواده‌های بسیار نیازمند در سطح استان‌ها از بین مشمولان تامین اجتماعی برای توزیع زمین‌های مسکونی تشکیل می‌دهند و اسامی آنها را ظرف مدت دو هفته به دبیرخانه کابینه ارائه خواهند داد.

۵- وزارت دارایی مسؤولیت افزایش ذخیره صندوق مسکن را به منظور افزایش تعداد وام گیرندگان برعهده می‌گیرد تا آنها بتوانند واحدهای مسکونی خود را در قطعه‌ زمین‌هایی که بین شهروندان توزیع خواهد شد بسازند و آن در بودجه ۲۰۲۰ لحاظ می‌شود و طبق قانون صندوق وام‌ها بدون سود و بهره خواهد بود.

۶- به ۱۵۰ هزار تن از بیکارانی که قدرت کار کردن ندارند مقرری ماهانه معادل ۱۷۵ هزار دینار به هر فرد به مدت سه ماه جمعا به مبلغ (۷۸۵۰۰۰۰۰۰۰۰) دینار عراقی داده شود.

۷- ایجاد کیوسک‌ها یا سازه‌های تجاری جدید در مناطق تجاری بغداد و استان‌ها طی مدت سه ماه با هزینه ۶۰ میلیارد دینار به طوریکه صاحبان کیوسک‌ها متعهد می‌شوند دو فرد بیکار را به خدمت بگیرند تا دست کم ۴۵ هزار فرصت شغلی برای شهروندان تضمین شود، البته اولویت با کسانی است که کیوسک‌ها یا مغازه‌هایشان از بین رفته است.

۸- ایجاد برنامه‌های آموزشی و آماده سازی برای بیکاران قادر به کار به تعداد ۱۵۰ هزار نفر از بین جوانان فارغ التحصیل و غیرفارغ التحصیل همزمان با اعطای وامی نقدی طی دوره آموزشی سه ماهه به ارزش ۱۷۵ هزار دینار در ماه برای هر فرد و با مبلغ اجمالی (۷۸۵۰۰۰۰۰۰۰۰) دینار به منظور آماده سازی و استخدام افراد گذراننده دوره‌های آموزشی در شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعال در عراق.

۹- اعطای بالاترین میزان وام به کسانی که دوره‌های آموزشی را با موفقیت سپری کنند جهت تاسیس طرح‌های متوسط و کوچک از طریق صندوق وام وزارت کار و امور اجتماعی یا اعطای وام‌هایی از طریق بانک مرکزی بالغ بر یک تریلیون دینار به جوانان.
۱۰- طبق قانون خدمات صنایع به افراد بیکار شرکت کننده در برنامه‌های آموزشی قطعه زمینی برای راه اندازی پروژه‌های صنعتی‌شان داده شود در حالی که از تمام امتیازات طبق قانون برخوردار باشند.

۱۱- وزارت دفاع زمینه جذب جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله را از طریق درگاهی اینترنتی یا مراکز جذب‌گیری در استان‌های از ۱۰/۱۵/ ۲۰۱۹ فراهم می‌کند.

۱۲- وزارت دفاع و کشور تدابیر اصولی را برای ملغی کردن قراردادهایشان در تمام استان‌های اتخاذ می‌کنند.

۱۳- وزارت آموزش مسؤولیت اتخاذ تدابیر لازم برای عقد قرارداد با کارشناسان داوطلب و درج تخصیصات مالی مناسب در قالب بودجه ۲۰۲۰ طبق نیازها و تخصصات را برعهده می‌گیرد.

۱۴- وزارت کشاورزی تدابیر اصولی برای معافیت کشاورزان از پرداخت مبالغ مربوط به زمین‌های کشاورزی استیجاری‌شان را که قبلا بر آنها مترتب بوده تا نهایت ۱۲/۳۱/ ۲۰۱۹ اتخاذ می‌کنند.  

۱۵- استانداران با هماهنگی حوزه‌های تامین اجتماعی وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی لیست‌های خانواده‌های محروم را برای برخورداری از بیمه تامین اجتماعی و به تعداد ۶۰۰ هزار خانوار برعهده می‌گیرند.

۱۶- قربانیان از بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی شهدا محسوب و مشمول قانون اجرایی شده و به خانواده‌هایشان حقوق و امتیازاتی در نظر گرفته می‌شود.

۱۷- وزارت بهداشت موظف به ارائه خدمات درمانی به زخمی‌های تظاهرکننده و نیروهای امنیتی است و در صورت لزوم اگر آنها نیاز به درمان در خارج از کشور بیابند باید تمام هزینه‌های آن را دولت بپردازد.

خبرگزاری واع گزارش داد، کابینه به وزیران و طرف‌های مربوطه دستور داده این مصوبات را براساس حوزه‌های فعالیتی‌شان اجرا کنند.

کابینه همچنین "بسته دوم" مصوبات مربوط به اصلاحات و درخواست‌های تظاهرکنندگان را در جلسه آینده بررسی خواهد کرد و تصمیمات لازم در جلسات بعدی گرفته خواهند شد.

بغداد و استان‌های جنوبی عراق از هفته گذشته شاهد تظاهرات‌هایی با درخواست برای مبارزه با فساد، انجام اصلاحات و بهبود شرایط معیشتی است.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت حمل و نقل این کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که احمد جاسم الاسدی، مدیر کل شرکت حمل و نقل دریایی عراق به منظور فعال سازی حمل و نقل مسافران بین دو کشور از طریق اروند رود در نشست مشترکی با نمایندگان بنادر جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد.

در این اطلاعیه آمده است که این دیدار بر اساس دستورات «رزاق محیبس السعداوی» وزیر حمل و نقل عراق انجام شده و فعال سازی این خط برای تسهیل تردد مسافران بین دو کشور به ویژه در ایام مناسبت های مذهبی برای کاهش ازدحام در گذرگاههای زمینی ضروری است.

وزارت حمل و نقل عراق در این اطلاعیه با اشاره به اینکه شرکت حمل و نقل دریایی عراق از اسکله آماده برای حمل و نقل راحت مسافران برخوردار است، افزود: قایق های دو کشور ایران و عراق برای جابجایی مسافران، پیشرفته و ایمن و مجهز به وسایل امداد و نجات هستند.

وزارت حمل و نقل عراق اضافه کرد که برای سهولت حمل و نقل دریایی با قایق های موجود، تردد بین بنادر خرمشهر و اسکله «العشار» در ساحل اروند رود خواهد بود.

پیشتر مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی عراق برقراری و فعال شدن خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره و برعکس را از اولویت‌های مهم و اساسی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد و گفت: به دنبال "صفر" کردن تعرفه سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره هستیم.

احمد جاسم نعیم دیروز دوشنبه در نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره که در بندر خرمشهر برگزار شد گفته بود که هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم.

جاسم نعیم خاطرنشان کرد: آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت: سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت راهبردی خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

کد خبر 848395 برچسب‌ها بندر خرمشهر خلیج فارس کویت بندر امام خمینی عراق ایران

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان