Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@16:10:11 GMT

حذف یارانه ۷۰۰هزار نفر در گام اول

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۰۸۷۸

 محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حذف 5.5 میلیون نفر از یارانه‌بگیران گفت: مجلس به دولت اختیار داده است برای حذف یارانه سه دهک درآمدی اقدام کند که شامل 24 میلیون نفر می‌شود. در حذف یارانه نقدی افرادی که توان مالی دارند، مشکلی وجود ندارد و انجام می‌دهیم.

اخبار اقتصادی- وزیر رفاه با بیان اینکه در این دوره حدود 170هزار خانوار یعنی 700 هزار نفر از اقشار متمکن که ضریب خطای کمتری دارد، در مرحله اول در دستور حذف قرار گرفتند، گفت: هرچه به‌سمت جلو حرکت می‌کنیم، چون به افرادی می‌رسیم که به‌لحاظ درآمدی مشابهت‌هایی دارند و طبقه متوسط جامعه را تشکیل می‌دهند، باید احتیاط کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصد نداریم در این شرایط معیشتی خانوار ضریب خطا در طبقه متوسط بالا برود و بخشی از آن‌ها حذف شوند.

 شریعتمداری با بیان اینکه "با نگاه جامع و بهره‌گیری از بانک‌های اطلاعاتی بیشتر تلاش می‌کنیم به اعتراض‌ها رسیدگی کنیم"، گفت: حدود 6700 تا 6800 مورد اعتراض بعد از حذف، در سامانه ثبت شده است که رسیدگی می‌کنیم و حداقل بیش از یک ماه زمان می‌برد.

* اعتراض مدیر دولتی به حذف یارانه

وی درباره اعتراض یکی از مدیران دولتی گفت: متأسفانه اعتراض در اقشاری صورت می‌گیرد که جای تعجب است، مدیران کل برخی دستگاه‌ها و صاحبان مشاغل آزاد مثل پیمانکاران که نباید معترض باشند، اما هستند و با پالایش اطلاعات تلاش می‌کنیم افراد متمکن مشمول دریافت یارانه نباشند.

شریعتمداری با ابراز اینکه هر مقدار یارانه نقدی حذف شود از ماه اول در چرخه اقتصاد و در خزانه باقی می‌ماند، گفت: پیشنهاد ما در اولین جلسه نظارتی قانون حمایت از معلولین این بود که منابع حاصل به مددجویان داده شود که آقای جهانگیری موافقت کرد و نامه مکتوبی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد. اجرای قانون جامع حمایت از معلولان منابع زیادی می‌خواهد که اگر بخشی از منابع حذف یارانه نقدی وارد این حوزه شود، بسیار خوب است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حذف یارانه شریعتمداری یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.

یارانه نقدی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مطابق تاریخ واریزی ماه‌های قبل پرداخت می‌شود.

زمان شارژ کالا برگ اردیبهشت ماه

خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

استعلام دهک یارانه

«دهک درآمدی» عبارتی است که شاید تا پیش از عملیاتی‌شدن اجرای هدفمندی یارانه‌ها بیشتر در فضای دانشگاهی و در مقالات اقتصادی به کار برده می‌شد، اما با شروع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۸، این عبارت وارد فضای رسانه‌ای کشور و موجب طرح این سوال در میان بسیاری از قشر‌های جامعه شد که در کدام دهک یا به اصطلاح روز‌های پیش از آغاز این طرح، در کدام خوشه قرار می‌گیرند؟ شما هم اکنون با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی «www.sso.my.gov.ir» و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار می‌توانید از دهک خود مطلع شوید. همچنین در همین سایت، می‌توانید به دهک خود اعتراض کنید تا بررسی شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # یارانه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • ۴ دهه زندگی مهدی نصیری؛ از کیهان تا بی‌بی‌سی
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • ۴ دهه زندگی مهدی نصیری؛ از کیهان تا بی‌بی‌سی /با من از تغییر سخن نگو...
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • اعلام آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی
  • جزئیات یارانه اختصاص یافته به دانشجویان، طلاب و اساتید
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد