Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین پایانی پنج پایگاه غنی سازی اوقات فراغت سنندج در پنجمین روز از برپایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان در محل این نمایشگاه در سنندج برگزار شد.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان در این مراسم اظهار داشت: ۶۰۰ پایگاه امسال برای غنی سازی اوقات فراغت تحت نظر امامان جماعت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مستقر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامل گلباغی با اشاره به اینکه در هر پایگاه حداقل ۲ کلاس آموزشی ایجاد شد، اضافه کرد: مساجدی در سطح استان داریم که ۱۲ کلاس غنی سازی اوقات فراغت را تشکیل دادند.

وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ مربی در سطح شهر و ‌روستاهای استان به طور دائم در طول سال آموزش‌های قرآنی و معرفتی را در کانون های مساجد ارائه می کنند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه یکی از وظایف ارشاد انجام امورات فرهنگی در روستاها است، گفت: در روستاهای استان به غیر از مسجد مرکز و نهادی برای برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی وهنری ندارند.

گلباغی یادآور شد: در  کلاس های کانون های مساجد استان قرآن  و معارف اسلامی به زبان مادری (کردی) آموزش داده می شود.

وی اظهار داشت: از دیگر برنامه های کلاس‌های کانون‌های مساجد ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از اساتید دانشگاه‌های استان که برای ترویج معارف اسلامی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در برنامه های این کانون مشارکت داشتند تشکر کرد.

در این مراسم از پنج نفر از  مربیان و فراگیران پنج پایگاه غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد استان تجلیل به عمل آمد.

محور موضوعی پنجمین روز از برپایی نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان، هنر و معماری است که به نام زنده‌یاد استاد علی اصغر کردستانی نامگذاری شده است.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاس های قرآنی کردستان نمایشگاه کتاب کانون فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش جماران؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه  کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود