Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:45:51 GMT

گله از سیستم آموزشی سنتی دانشگاه‌ها در حوز تئاتر

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۱۳۲۵

گله از سیستم آموزشی سنتی دانشگاه‌ها در حوز تئاتر

در ادامه انتقادات برخی دانشجویان از انجام نشدن تعهدات جشنواره تئاتر دانشگاهی، یکی از برگزیدگان این رویداد از سرخوردگی‌ها و بی‌انگیزگی‌هایی که این اتفاق و نیز سیستم آموزشی سنتی و قدیمی دانشگاه‌ها به وجود می‌آورد گلایه کرد.

یاسمن رسولی، فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره که اردیبهشت امسال در بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی جایزه دوم بازیگری زن را برای نمایش «است» گرفت، در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: من همانند دیگر دوستانم که در این جشنواره برگزیده شدند هنوز بعد از گذشت چند ماه جایزه خود را دریافت نکرده‌ام، اما مشکل فقط ندادن جایزه نیست و من که تازه در رشته ادبیات نمایشی فارغ‌التحصیل شده‌ام باید دنبال شغلی دیگر  باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با اشاره به نوع نگاهی که به آثار نسل جوان در دانشگاه‌ها وجود دارد و مثلا برای او نوشتن را سخت می‌کند،  گفت: دانشگاه سوره در میان دانشگاه‌هایی دیگر (رشته‌های مرتبط به تئاتر) اتمسفر خیلی خوبی دارد، اما این بیشتر بخاطر دانشجویانش است که بیشتر اهل کار هستند و خودشان خیلی وقت می‌گذارند وگرنه کلاس‌های زیادی بوده که ما زمان برگزاری آن را در حیاط گذرانده‌ایم و هیچ اتفاقی هم نیفتاده و چیزی از دست نداده‌ایم. 

وی همدلی، همکاری و پشتکار دانشجویان دانشگاه سوره را عاملی جدی در موفقیت و کار آن‌ها دانست و ادامه داد: من با وجود فارغ التحصیل شدن در رشته ادبیات نمایشی دنبال شغلی دیگر هستم، چون درآمدی از این راه نخواهم داشت؛ حتی همین جشنواره هم نشان می‌دهد آینده ای در اینجا ندارم در این سیستم نمی‌توانم کار کنم.

او با اشاره به انتقاداتی که از نبود نمایشنامه‌های خوب فارسی مطرح می‌شود و اینکه چرا از فرصت خود در رشته‌ای که تحصیل کرده استفاده نمی‌کند؟ گفت: ما اساتیدی در دانشگاه داشتیم که نوشته‌های یکی مثل مرا، باب میل خود نمی‌دانستند یا آن‌ها را نمی‌پسندیدند. این موضوع نه فقط بخاطر سلیقه بلکه ناشی از سیستم بسیار سنتی و قدیمی برخی از آن‌هاست و من اگر بخواهم کار نو و متفاوتی انجام دهم بازخورد خوبی نمی‌گیرم. این سیستم‌ آموزشی سی، چهل سال است در ایران در این وضعیت گیر کرده و من اگر ۲۰ سال قبل یا 20 سال بعد سراغ همین رشته بیایم باز وضع همین است چون بعضی از اساتید اجازه نمی‌دهند از این شرایط کَنده شویم.

رسولی در پایان به حضور سال قبلش در جشنواره اشاره کرد و افزود: سال قبل حین اجرای نمایشم یکی از اساتید داور خوابید و حتی تلاش نکرد که اگر آن را دوست ندارد یا کارم را  بی کیفیت می‌داند فقط به گوش دهد و ببیند.  این‌ها باعث بی‌انگیزگی می‌شود و کار را در این حوزه سخت می‌کند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر دانشگاهی بدعهدی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود. 

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.

موتورچی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.
 
جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 
 
وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد