Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@13:00:55 GMT

مردم باید با دیدن پلیس احساس آرامش کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۱۴۱۰

به گزارش ایلنا، سرلشکر محمدحسین باقری در جلسه گزارش‌گیری عالی ستادی و ارزیابی میدانی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نیروی انتظامی، بیان کرد: مسئولیت نیروی انتظامی در کشور  بسیار سنگین است و این وظیفه در سایر کشورها بر عهده چند دستگاه است، ولی در کشور ما به عهده نیروی انتظامی است؛ لذا تنوع مسئولیت ها در ناجا با توجه به افزایش جمعیت و توسعه زیرساخت‌ها و پیچیدگی فرآیند جرایم روز به روز بیشتر و بر اهمیت و مسئولیت پلیس می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که نیروی انتظامی را به عنوان ظاهر و چهره حاکمیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانند، بیان کرد: مردم باید پلیس را ملجآ و پناهگاه خود بدانند و با دیدن آن احساس آرامش کنند.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه عملکرد ناجا می تواند به عنوان عملکرد نظام محسوب شود، تصریح کرد: این فرماندهی دارای ویژگی های خاصی است که ارزیابی و گزارش همکاران ما در یک ماه و نیم گذشته نشانگر این است که این استان دارای اهمیت ویژه ای است؛ چرا که سر ریز ناامنی‌ها از تهران و سایر استان ها به این استان معطوف و شاخص و آمارها امنیتی نشان می دهند که رشد قابل ملاحظه ای در سال های اخیر در این استان صورت گرفته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از جمله دلایل حضور خود در مجموعه های نیروی انتظامی را مطلع شدن از ماموریت ها و زحمات آنها عنوان و تصریح کرد: باید آسیب ها را برای این پرسنل خدوم کمتر کنیم چرا که اقتدار نیروی انتظامی، نشان دهنده اقتدار نظام است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در سال ۹۶ از این بابت خیلی امیدوار بود که جامعه را به تنش بکشد، بیان داشت: با همکاری همه دستگاه ها و با وجود تمام فشارها و مشکلات معیشتی نتوانستند ثبات و امنیت جمهموری اسلامی ایران را متزلزل کنند.

رئیس ستاد کل نیرو های مسلح با بیان اینکه کلانتری و پاسگاه ها اهمیت زیادی دارند، اظهار کرد: در نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح مسئله بازرسی و نظارت و کنترل بسیار حائز اهمیت است، خصوصا در کار سخت ناجا که در همه سطوح آن مسئولیت و بار سنگینی بر عهده سایر کارکنان می باشد و احساس نظارت است که کمک می کند از لغزش ها در این نیرو کاسته شود.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به اینکه مردم باید ارزش ها را در نیروی انتظامی ببینند، گفت: کارکنان نیروی انتظامی باید در رفتار، گفتار و عمل خود این امر را نشان داده و با رافت و مهربانی با مردم برخورد کنند.

وی صیانت از نیروها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: صیانت از کارکنان بسیار مهم بوده و وظیفه ما و فرماندهان در ناجا توجه به مشکلات و مصائب کارکنان است.

این مقام عالی رتبه نظامی با بیان اینکه تامین ۱۰۰ هزار مسکن برای نیروهای مسلح در سه سال آینده در حال انجام است، گفت: نیروی انتظامی در این خصوص اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله جانشین پروری، کادرسازی ها، فرمانده سازی ها بسیار اهمیت دارد، گفت: تربیت اخلاقی و دینی کارکنان بسیار حائز اهمیت است تا فرماندهان جوان تری بسازیم.

رئیس ستاد کل نیرو های مسلح بیان داشت: همدلی و هم افزایی با بسیج، سپاه و وزارت اطلاعات بسیار مهم است؛ چرا که حضور بسیج می تواند به عنوان بازوان و کمک نیروی انتظامی در کشور باشد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه، مشارکت ائمه جماعات و شوراهای محلی و ریش سفیدان باید توسعه پیدا کند تا ناجا از پس تمامی ماموریت ها برآید، گفت: مسئله پلیس فتا و فاوای ناجا در حوزه فناوری در جرایم جدید بسیار مهم هستند حتی در توسعه ارتباط و روش های جدید جرایم و تقویت این رده ها جهت ایجاد امنیت و آرامش کشور بسیار مهم است.

رئیس ستاد کل نیرو های مسلح در پایان با اشاره به فرمایش فرمانده کل قوا که از ناجا اظهار رضایت می کنند، از اقداماتی که در غرب استان تهران انجام شده و شاخص های انتظامی آن رو به رشد است، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به همراهی و همکاری خوب مردم فهیم و با بصیرت استان مرکزی با پلیس در اجرای طرح نور گفت: اجرای طرح نور دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از پلیس، سردار هادی رفیعی کیا در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان طرح نور هدف از برگزاری این نشست را قدردانی از فعالان و دست‌اندرکاران اجرای این طرح دانست و اظهار کرد: مردم فهیم ما همیشه ثابت کرده‌اند که قدر خدمت صادقانه خادمان خود را می‌دانند و با حضور و حمایتشان در فضای مجازی و حقیقی به پلیس در اجرای این خدمات کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف پلیس تأمین امنیت و آسایش شهروندان به شمار می‌رود افزود: پاسخ به مطالبات مردمی در مقابله با ناهنجاری‌ها تکلیف قانونی پلیس است که مأموران انتظامی برابر قانون به آن رسیدگی می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به همراهی و همکاری خوب مردم فهیم و با بصیرت استان مرکزی با پلیس در اجرای طرح نور گفت: اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است.

سردار رفیعی کیا با اشاره به اجرای مطلوب طرح نور در استان مرکزی با همراهی و همکاری خوب و شایسته مردم اظهار داشت: پلیس در اجرای طرح نور با اتکا به برنامه‌های ارشادی به تذکر پرداخته و خوشبختانه تاکنون این طرح به دور از هر حاشیه‌ای و به خوبی در حال پیگیری است.

وی گفت: اولین قدم در اجرای این طرح مطالبه گری در حوزه مسئول سازی برای پای کار آمدن همه دستگاه‌های مسئول در راستای فرهنگ سازی به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی هدف دشمن از موضوع متزلزل کردن عفاف و حجاب در جامعه را فروپاشی بنیان خانواده و ارزش‌های دینی و معنوی دانست و افزود: در چارچوب قانون و مقررات با هرگونه ناهنجاری و قانون گریزی در جامعه مقابله می‌کند.

سردار رفیعی کیا با اشاره به برنامه‌ریزی ها و اقدامات صورت گرفته از سوی فرا جا برای اجرای طرح نور گفت: پلیس در خط مقدم اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه قرار دارد.

وی با اشاره به همراهی و همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای طرح نور و مقابله با ناهنجاری‌های حوزه عفاف و حجاب گفت: خدمت به این مردم فهیم و با بصیرت بزرگترین افتخار پلیس در تأمین امنیت جامعه به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه اجرای قانون عفاف و حجاب احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همان هدف امام حسین (ع) و یاران با وفایشان در حادثه کربلا به شمار می‌رود خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از قیام عاشورا در راستای دفاع از ارزش‌های دینی و معنوی از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

کد خبر 748500

دیگر خبرها

  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است