Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: 15 مهرماه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر همایشی در بیرجند با حضور وزرای جهادکشاورزی، صنایع دستی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر نیرو، اقتصاد و دارایی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان، تعدادی از معاونین وزرا، مدیرعامل چندین بانک خصوصی و دولتی و 50 دستگاه اجرایی کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمدصادق معتمدیان، در گفتگوی ویژه خبری در صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار کرد: در سه ماه گذشته دو دیدار با دکتر جهانگیری در راستای بیان توانمندی‌های و مشکلات خراسان جنوبی داشتیم و از ایشان برای سفر به استان دعوت کردیم که خوشبختانه مساعدت کردند.

وی ادامه داد: 15 مهرماه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر همایشی در بیرجند با حضور وزرای جهادکشاورزی، صنایع دستی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر نیرو، اقتصاد و دارایی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان، تعدادی از معاونین وزرا، مدیرعامل چندین بانک خصوصی و دولتی و 50 دستگاه اجرایی کشور برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: هدف از این سفر بیان مشکلات روستاییان و عشایران است که اولویت ما توسعه مناطق روستایی است و برنامه ریزی کردیم که بخشی از برنامه‌های سفر جهانگیری در مناطق روستایی و عشایری اجرا شود.

معتمدیان به پروژه راه‌آهن اشاره کرد و گفت: طی پیگیری‌های انجام شده قطعه 16 از بیرجند به یونسی انجام شد و پیمانکار آن نیز مشخص شده و کلنگ زنی آن نیز در 15 مهرماه توسط معاون زیرساخت کشور انجام می‌شود.

وی گفت: تاکنون 39 پروژه آبرسانی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده که برای تکمیل آن 10 سال نیاز است که طی دیدارها و مکاتبات با جانباز، مدیرعامل آب و فاضلاب کشور مساعدتی با برنامه مالی جدید و دو هزار میلیارد ریال اعتبار با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نیرو طی دوسال این پروژه‌ها تکمیل می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی به دستاوردهای همایش روز ملی روستا و عشایر اشاره کرد و ادامه داد: 8 تفاهم‌نامه با وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی کلان کشور منعقد خواهد شد که چهار تفاهم‌نامه مختص استان است.

معتمدیان افزود: برای چهار شهرستان مرزی پروژه‌های همچون زیرساخت‌ها، اشتغال روستایی طی 8 سال تدوین و اجرا می‌شود که بخش درح شهرستان سربیشه یکی از محروم‌ترین منطقه کشور معرفی شده و کمیته امداد معین محرومیت زدایی این شهرستان خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهرستان درمیان بنیاد علوی و شهرستان زیرکوه سپاه پاسداران به عنوان معین در راستای محرومیت‌زدایی به خراسان جنوبی کمک خواهند کرد.

استاندار خراسان جنوبی از آغاز نهضت گلخانه در  خراسان جنوبی خبرداد و بیان کرد: پیش بینی ما برای ایجاد هزار گلخانه در استان است که با توجه به سند سازگاری آب عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این سفر پروژه پرورش ماهی و آبزیان طبق سند سازگاری آب انجام خواهد شد، تصریح کرد: در حاشیه این همایش ملی روز روستا نمایشگاهی از محصولات روستایی کشور برپا خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی از تاسیس صندوق بیمه اجتماعی برای اولین بار در کشور خبر داد و بیان کرد: تمامی سرپرستان خانواده‌های روستایی به صورت مشارکتی با دولت بیمه خواهند شد.

وی بیان کرد: 20 هزار تن تولید زرشک در استان داریم که تنها دو درصد آن صادرات و فراوری آن کمتر از 7 درصد انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مذاکراتی با سازمان تعاون روستایی کشور در خصوص خرید توافق درباره محصولات زرشک، زعفران و عناب انجام شده است.

معتمدیان به سفر دکتر مونسان وزیر صنایع دستی به استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما افزایش درآمد مردم خراسان جنوبی به ویژه روستاییان  بوده و در همین راستا لوح روستای ملی خراشاد رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همایش روستاییان و عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده حمل ۲۸ هزار و ۷۰۰ لیتر نفت گاز خارج از ضوابط تعیینی به ارزش ۸۶۰ میلیون تومان در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.

او افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان محکوم کرد.

محدثی نژاد بیان کرد: شعبه همچنین به دلیل اینکه ارزش وسیله نقلیه بیش از ارزش کالای قاچاق است، حکم به پرداخت ۸۵۸ میلیون تومان معادل ارزش سوخت، صادر و متهم را جمعاً به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تصریح کرد: این پرونده مربوط به محموله‌ سوختی است که مأموران نیروی انتظامی در محور قاین - بیرجند از یک دستگاه تریلی، کشف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات