Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامزاده به خدمات‌رسانی ۱۵ موکب از مازندران به زائران اربعین اشاره کرد و گفت: امسال قریب به یک هزار نفر از خادم یاران رضوی مازندران از شهرهای مختلف به‌عنوان زائر و خادم الحسین برای خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهدا در موکب‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

«محمد اسماعیل امامزاده» امروز (14 مهرماه) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه آخر صفر نمایندگی آستان قدس در مازندران اظهار کرد: خادم یاران امام رضا (علیه‌السلام) در سراسر استان مازندران در دهه آخر صفر نسبت به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی باهدف ترویج سبک و سیره زندگی پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه واله وسلم)، امام حسن (علیه‌السلام) وامام رضا (علیه‌السلام) اهتمام ویژه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول نمایندگی آستان قدس در مازندران بابیان اینکه هرساله عاشقان و دلدادگان مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و امام حسین (علیه‌السلام) در همایش عظیم و میلیونی اربعین حضور به هم می‌رسانند، افزود: بسیاری از مردم خیر و نوع‌دوست استان‌های مختلف کشور به‌ویژه مازندران نیز در این ایام با اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی و برپایی موکب در مسیرهای پیاده‌روی زائران حسینی به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

وی گفت: امسال همانند سال‌های گذشته خادم یاران افتخاری امام رضا (علیه‌السلام) از این استان با ارسال اقلام موردنیاز برای پذیرایی از زائران حسینی و برپایی موکب در این پیاده‌روی میلیونی نقش‌آفرینی می‌نمایند.

 

امامزاده از همت خادم یاران رضوی مازندران برای تهیه و ارسال  ۵ تن برنج و تهیه و به‌کارگیری حدود ۱۵۰ تخته پتو و ۸۰۰ بالشت به موکب‌های اربعین خبر داد و اظهار کرد: امسال قریب به یک هزار نفر از خادم یاران رضوی استان مازندران از شهرهای مختلف تعدادی به‌عنوان زائر و تعدادی به‌عنوان خادم الحسین برای خدمت‌رسانی به زائرین سیدالشهدا در موکب‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

وی از جمع‌آوری ۴۰ میلیون تومان وجه نقد برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی در اربعین توسط خادم یاران رضوی استان خبر داد و افزود: مقدار قابل‌توجهی اقلام خوراکی از قبیل گوشت، مرغ، حبوبات، روغن، مواد شوینده و ... به موکب داران حسینی توسط خادم یاران رضوی این استان اهداشده است.

 

امامزاده بسته‌بندی نخود و کشمش به‌عنوان تبرک حرم رضوی و توزیع بین موکب داران عراقی در نجف و کربلا ، تهیه بور شور فرهنگی و توزیع بین زائران حسینی در اربعین، تهیه و توزیع پوستر «زیارت به نیابت یک شهید با ذکر صلوات» بین خادم یاران رضوی و زائران مازندرانی را از دیگر خدمات خادم یاران رضوی مازندران در اربعین حسنی برشمرد و یادآور شد: خادم یاران رضوی در موکب‌های اربعین به نیت امام حسین (علیه‌السلام)، شهدای کربلا، امام رضا (علیه‌السلام) و نیت اموات خیرینی که به موکب‌ها ازهرجهت کمک کردند، به زائرین امام حسین (علیه‌السلام) خدمات‌رسانی خواهند کرد.

 

وی به خدمات‌رسانی ۱۵ موکب از مازندران به زائران اربعین اشاره کرد و خاطرنشان شد: همچنین تعدادی از پزشکان و پرستاران با موکب داران که خادم الحسین و خادم یاران رضوی هستند همراهی کرده تا به زائران حسینی خدمات درمانی ارائه دهند.

 

امامزاده بابیان اینکه خادم یاران رضوی در ایام شهادت دهه آخر صفر به همت کانون مداحی آستان قدس رضوی مازندران مراسم‌های دسته روی در شهرستان‌ها برپا می‌دارند، افزود: ایستگاه هشتم به همت واحد خادم یاری در ایام شهادت در مسیر دسته‌ها و مبادی پرتردد شهرستان‌ها برپا می‌شود.

 

وی از اجرای ویژه‌برنامه جاماندگان اربعین به همت بخش فرهنگی این نمایندگی در قالب پیاده‌روی و قرائت اربعین در گلزار شهدا، امامزادگان و اماکن متبرکه استان خبر داد و گفت: مجالس عزا به همت کانون تبلیغ این نمایندگی با اعزام سخنران و مداح باهدف تشریح فلسفه اربعین، سیره پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه واله وسلم)، امام حسن (علیه‌السلام) و امام رضا (علیه‌السلام) برگزار می‌شود.

 

امامزاده از برگزاری برنامه اشک ماتم به همت کانون شعر و ادب نمایندگی آستان قدس در مازندران با موضوع پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه واله وسلم)، امام حسن (علیه‌السلام) و به‌ویژه سیره امام رضا (علیه‌السلام) خبر داد و اظهار کرد: در دهه آخر صفر مشاوره دینی، اعتقادی و تربیتی به همت کانون خانواده و بانوان در امامزادگان و اماکن متبرکه به عزاداران حسینی ارائه می‌شود.

 

وی بابیان اینکه برنامه «سایه‌سار رضوان» به همت کانون محصولات فرهنگی و نوجوانان این نمایندگی ویژه کودکان و نوجوانان در دهه پایانی صفر جهت آشنایی بیشتر با سیره پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه واله وسلم)، امام حسن (علیه‌السلام) وامام رضا (علیه‌السلام) اجرا می‌شود، افزود: طرح تولی نیز به همت کانون مداحی با محوریت برگزاری روضه‌های خانگی در منازل مستمندان، زائر اولی‌ها و خادم یاران در دستور کار قرار دارد.

 

امامزاده بابیان اینکه کانون خانواده شهدا نیز با حضور در گلزار شهدای شهرستان‌ها و تجدید پیمان با آرمان‌های امام و شهدا و راه امامان معصوم (علیهم‌السلام) اجرای برنامه میثاق را موردتوجه دارند، گفت: واحد فرهنگی نیز با اجرای طرح باب الرضا بدرقه زائرین از پایانه‌های شهرستان‌ها جهت مسافرت به مشهد مقدس را پیگیر هستند.

 

وی از برپایی موکب کتاب توسط کانون کتاب نمایندگی آستان قدس در مازندران با موضوعات مختلف و معرفی کتاب، مسابقات کتاب‌خوانی، نذر کتاب و... خبر داد و اظهار کرد: ایستگاه سلامت به همت کانون سلامت برای ویزیت رایگان و ارائه خدمات پزشکی به محرومین و نیازمندان برپا می‌شود.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد موکب اربعین هفته نیروی انتظامی زائران اربعین حسینی اقتصاد مقاومتی خطبه های نماز جمعه خادمیاران رضوی نذر کتاب موکب اربعین زائران حسینی ویزیت رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه

دریافت 40 MB کد خبر 6090924

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه