Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده میرجاوه از پاسخ‌های وزیر امور خارجه در مورد دیپلماسی پایدار با کشور‌های شرقی و جنوب شرقی قانع شد. تاریخ انتشار: 12:16 - 14 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۰۰۶ به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ سؤال علی کُرد از وزیر امور خارجه در دستور کار  امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  متن سوال در این سوال آمده است؛ چرا با کشورهای همسایه شرق و جنوب شرقی ایران،دیپلماسی پایدار ندارید؟   پس از ارائه پاسخ‌های وزیر امور خارجه، علی کُرد اعلام کرد به شرط پیگیری وضعیت دو گروگان ایران در پاکستان و همچنین پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند در افغانستان از پاسخ‌های وزیر قانع شده است.   پاسخ ظریف محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه  در پاسخ به نماینده میرجاوه در صحن مجلس گفت: روابط ما با پاکستان و افغانستان روابطی استراتژیک است. شاید کمتر زمانی در تاریخ جمهوری اسلامی روابط با افغانستان، پاکستان، روسیه، ترکیه و حتی قطر به خوبی امروز باشد.   وی بیان داشت: بنابراین روابط ما با پاکستان دچار سردرگمی نیست. در حال حاضر مرز ایران با پاکستان امن‌ترین مرز‌ها برای این کشور است درخواست ما این است که این مرز برای ما هم امن باشد.

وزیر امورخارجه ادامه داد: در ابتدای دولت دوازدهم اعلام کردیم روابط با همسایگان ابر اولویت جمهوری اسلامی ایران است و در حال حاضر با پاکستان در سطوح متخلف از ستاد کل فرماندهی کل قوا شخص سرلشکر باقری تا حوزه سیاسی امنیتی و اقتصادی روابط خوب و گسترده‌ای داریم.   ظریف در ادامه درباره افسران گروگان گرفته شده در مرز‌های شرقی نیز گفت: ما در رابطه با فعالیت گروه‌های ضدانقلاب فورا با هماهنگی ستاد کل وارد می‌شویم و سفر می‌کنیم و گاهی هماهنگ می‌کنیم تا سفر نظامی انجام شود و بار‌ها در سفر‌های من معاونت ستاد کل حضور داشتند. روابط ما با ارتش پاکستان بسیار خوب است و هر بار رفتیم دیدار‌های جدی داشتیم و ارتباطات خوبی داریم.

وی ادامه داد:، اما این ارتباطات نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند که گاهی نیاز به تلاش مشترک و برنامه‌ریزی مشترک دارد که وزارت خارجه در این حوزه تلاش می‌کند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده میرجاوه سوال از ظریف رود هیرمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 6096527 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد