Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ولایتی، روز یکشنبه در نشست خبری نهمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی، مراقبت های ویژه و سل، اظهار داشت: میزان زنده ماندن کسانی که پیوند ریه در ایران  انجام می‌دهند در حد قابل قبول و مشابه تمام کشورها است.

وی با اشاره به اینکه مراقبت بعد از پیوند خیلی مهم است، افزود: عوارضی که بعد از پیوند باید مراقب بود، پس زدن پیوند و عفونت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولایتی با اشاره به اینکه در تمام منطقه، مرکزی به جامعیت مرکز مسیح دانشوری وجود ندارد، گفت: از زمان تاسیس این بیمارستان حدود ۲ هزار جراحی نای در آن انجام شده و تنگی نای آنها برطرف شده است.

وی افزود: این مورد یکی از دستاوردهای بزرگ کشور در حوزه پزشکی است و این موضوع در دنیا کم نظیر است.

رئیس نهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل همچنین به میزان مرگ و میر ناشی از سل در ایران اشاره کرد و گفت: میزان مرگ و میر ناشی از سل در اوایل انقلاب ۴۰ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر بود که در حال حاضر به ۱۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت بسیار خوبی در مقابله با سل به دست آورده‌ایم، گفت: پیوند ریه سخت ترین پیوندها است که ما موفق به انجام آن شده‌ایم.

ولایتی افزود: تاکنون در مرکز بیمارستان مسیح دانشوری ۲۰۵ پیوند کلیه و ۲۵۷ پیوند قلب انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین یک مورد پیوند قلب و ریه و ۶ مورد پیوند قلب و کلیه در این مرکز انجام شده است

کد خبر 4738432 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اکبر ولایتی پیوند ریه بیمارستان مسیح دانشوری وزارت بهداشت اربعین 98 سالمندی پاتولوژی دارو آزمایشگاه دانش آموزان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیماری های قلبی و عروقی بیمارستان تجهیزات پزشکی بیماری های کودکان ایدز سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده

ای یار جفا کرده پیوند بریده این بود وفاداری و عهد تو ندیده   در کوی تو معروفم و از روی تو محروم گرگ دهن آلوده یوسف ندریده   ما هیچ ندیدیم و همه شهر بگفتند افسانه مجنون به لیلی نرسیده   در خواب گزیده لب شیرین گل اندام از خواب نباشد مگر انگشت گزیده   بس در طلبت کوشش بی فایده کردیم چون طفل دوان در پی گنجشک پریده   مرغ دل صاحب نظران صید نکردی الا به کمان مهره ابروی خمیده   میلت به چه ماند به خرامیدن طاووس غمزت به نگه کردن آهوی رمیده   گر پای به در می‌نهم از نقطه شیراز ره نیست تو پیرامن من حلقه کشیده   با دست بلورین تو پنجه نتوان کرد رفتیم دعا گفته و دشنام شنیده   روی تو مبیناد دگر دیده سعدی گر دیده به کس باز کند روی تو دیده کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با سعدی: دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود امروز با سعدی: کس نیست که پنهان نظری با تو ندارد امروز با سعدی: دست در خون عاشقان داری

دیگر خبرها

  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • تبریک قهرمانی فوتسال توسط استقلال خوزستان
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا