Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:11:41 GMT

پوشش ۱۰۰ درصدی تحصیلی معلولان مازندران

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۲۸۲۹

پوشش ۱۰۰ درصدی تحصیلی معلولان مازندران

سید حسین قاسمی روزر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر معلول واجد شرایط تحصیل که از سوی آموزش و پرورش استثنایی شناسایی شده  و یا از سوی دستگاههای دیگر همچون بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) به این مجموعه معرفی شده ، زییر پوشش تحصیل قرار گرفته است.

وی در عین حال توضیح داد: البته نمی‌توان تعداد معلولان بازمانده از تحصیل در استان را صفر قلمداد کرد چون ممکن است معلول واجد شرایطی توسط والدین مخفی شده باشد و یا معلولان ذهنی ای وجود داشته باشند که قدرت یادگیری ندارد و در نتیجه از چرخه تحصیل باز مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران اظهار داشت: متاسفانه برخی از والدین به علت‌های متفاوت فرزندان معلول خود را از شناسایی و تحصیل پنهان می کنند که عمده دلیل آن خجالت زدگی یا بهره‌برداری از آنها در مشاغل مختلف است.

قاسمی همچنین اعلام کرد که از مجموع دانش آموزان معلول و با نیازهای خاص استان حدود سه هزار نفر در مدارس عادی و دولتی و ۲ هزار و ۸۶۹ نفر نیز در مدارس استثنایی در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۳ واحد آموزش استثنایی در مازندران فعال است، افزود: ۵۳ واحد از این تعداد مدرسه استثنایی و ۴۰ واحد نیز مراکز آموزش توانبخشی و یادگیری است که دانش آموزان با نیازهای خاص تر در آنها نگهداری و آموزش داده می شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی برای تحصیل معلولان در استان وجود ندارد ، گفت: والدین سعی کنند حداقل برای جلوگیری از انزوای فرزندانشان آنها را به مدرسه راهنمایی کنند.

وی با بیان اینکه معلولیت محدودیت است و نه از کار افتادگی، افزود: نباید این سرمایه ها که از شاخص‌های هوش بالایی هم برخوردار هستند، از تحصیل محروم بمانند.

تمامی خدمات تحصیلی رایگان است

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی هزینه تحصیلی برای دانش آموزان معلول رایگان است و از این لحاظ هزینه ای متوجه والدین نیست.

قلندری افزود : نه تنها هزینه ایاب و ذهاب و هزینه تحصیلی برای دانش آموزان رایگان است ، بلکه مرکز مشارکت‌های بهزیستی و دولت اغلب تجهیزات تحصیلی دانش آموزان معلول را نیز تامین می کند.

وی ادامه داد: کمک هزینه تحصیلی برای معلولان مختص به دوره دانش آموزی و مدرسه نمی شود زیرا در زمان دانشجویی نیز اغلب هزینه ها رایگان است.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران اظهار داشت: برای دانشجویان معلول دانشگاه آزاد تا ۱۰۰ درصد هزینه و در دانشگاه غیر انتفاعی نیز از ۳۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ها رایگان است.

در مازندران ۵۳ هزار معلول جسمی - حرکتی وجود دارد.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی مازندران مدارس استثنایی معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طراحی سوالات امتحانات نهایی ارزشیابی از یادگیری مورد توجه است به طوری که دانش‌آموزان از حفظیات دور باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو محسن زارعی، معاون وزیر آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار داشت: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

وی یادآور شد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یکباره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم. این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تاثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

زارعی یادآور شد: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم