Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@18:41:05 GMT

تقدیر ویژه از «متری شیش و نیم» در جشنواره زوریخ

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۳۰۲۰

تقدیر ویژه از «متری شیش و نیم» در جشنواره زوریخ

پانزدهمین جشنواره فیلم «زوریخ» در کشور سوئیس به کار خود پایان داد و فیلم «متری شیش و نیم» تقدیر ویژه هیات این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایمنا، هیات داوران بخش رقابتی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ به ریاست «الیور استون»، جایزه چشم طلایی بهترین فیلم بلند این رویداد سینمایی را به فیلم آمریکایی «صدای متال» به کارگردانی «داریوس ماردر» اعطاء کردند و فیلم «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روسیتایی از ایران به همراه دو فیلم «دندان شیری» ساخته «شنون مورفی» و «یک روز سفید سفید» ساخته «هلینور پالمسون» نیز به صورت ویژه مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیلم «متری شیش و نیم» به همراه  «پسر مادر» ساخته مهناز محمدی، دو نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره زوریخ ۲۰۱۹ بودند که با آثاری از کشورهایی چون سوئد، استرالیا، برزیل، فرانسه، گواتمالا، مکزیک، انگلیس، دانمارک، بوسنی و هرزگوین و آمریکا در بخش رقابتی جشنواره فیلم زوریخ برای کسب جایزه چشم طلایی بهترین فیلم جشنواره رقابت کردند. 

«متری شیش و نیم» چندی پیش در بخش افق‌های هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان تنها نماینده سینمای ایران،اولین حضور بین‌المللی خود را تجربه کرده بود. این فیلم دومین تجربه فیلمسازی بلند سعید روستایی با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، پرینار ایزدیار است و هومن کیایی، مازیار سیدی، مهدی حسینی‌نیا، علی باقری، مرجان قمری و پیمان شریعتی جمعی از دیگر بازیگران آن هستند که داستانی اجتماعی را با محوریت معضل مواد مخدر به تصویر می‌کشد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ از تاریخ ۲۶ سپتامبر تا ۶ اکتبر (۴ تا ۱۴ مهر ماه) در کشور سوئیس برگزار شد.

کد خبر 392262

منبع: ایمنا

کلیدواژه: متری شیش و نیم فیلم جشنواره شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی هنیه با السودانی/ تقدیر حماس از مواضع عراق

رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع عراق در قبال فلسطین به ویژه در مقابله با جنگ نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است، تقدیر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،جنبش حماس از تماس تلفنی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با محمد شیاع  السودانی نخست وزیر عراق خبر  داد.

تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزهگزارش هولناک سازمان ملل از شرایط غیرانسانی زنان و کودکان غزه

در این تماس تلفنی، هنیه، نخست وزیر عراق را در جریان آخرین تحولات سیاسی و میدانی مربوط به فلسطین و به ویژه نوار غزه قرار داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع عراق در قبال فلسطین به ویژه در مقابله با جنگ  نسل کشی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است، تقدیر کرد.

السودانی هم به هنیه تاکید کرد که مواضع عراق در مخالفت با تجاوزات دشمن و ایستادن در کنار ملت فلسطین و مسئله عادلانه آن ثابت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی هنیه با السودانی/ تقدیر حماس از مواضع عراق
  • پانزدهمین جشنواره گلغلتان نوزادان در امیریه دامغان انجام شد
  • چراغ های پانزدهمین جشنواره سراسری بچه های مسجد روشن شد
  • آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد
  • پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد افتتاح شد
  • آغاز به کار پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • «مهاجران» برنده اسکار انگلیس شد
  • تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان