Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تابلو رستاخیز زیبایی اثر مهدی فرخی با موضوع شهادت حضرت علی اصغر (ع) و با حضور محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سردار مرتضی طلایی، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، مرتضی نظری مدیرکل کانون استان تهران، سعید غلامی هنرمند و جمعی از نوجوانان علاقه‌مند به تصویرسازی دیروز (شنبه/ ۱۳ مهر) در نگارخانه شهید محمدطاها اقدامی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوجوانان نقاش کانون پیش‌قدم بودند

فرخی در این مراسم در نگارخانه شهیدمحمدطاها اقدامی (شهید حادثه تروریستی سال گذشته اهواز) گفت: سعی کردیم عناصر و نمادهایی که در تابلو رستاخیز زیبایی به کار برده شده است را توضیح دهیم از نور، طاووس و بال تا کودکان با توجه به این تمثیل‌ها نقاشی کنند. با این تفاوت که از هر رنگی که خودشان می خواهند استفاده می‌کنند تا تابلوی متفاوتی خلق شود.

وی افزود: پیش از این برای بزرگ‌سالان در رابطه با اهل‌بیت کار کرده بودم ولی همیشه دغدغه خلق اثر در این زمینه برای کودکان داشتم و فکر می‌کنم با رستاخیز زیبایی یک مفهوم عظیم را خلق کردم. روایت‌های بسیاری از عاشورا وجود دارد اما من می‌خواستم اثری خلق کنم که با روح بچه‌ها ارتباط برقرار کند. بنابراین به نمادها و سمبل‌های عاشورا رسیدم. روایتی که می‌گوید امام حسین (ع) بعد از شهادت حضرت علی اصغر (ع) خونی که از گلوی او می‌آید را به آسمان می‌افشاند ولی این خون به زمین بازنمی‌گردد و در پشت سر حضرت، طاووسی از نور پدیدار می‌شود. این‌ها تمثیل‌هایی هستند که از آن‌ها در نقاشی رستاخیز زیبایی استفاده شده تا برای بچه‌ها قابل فهم‌تر باشد.

چون تصویرسازی حافظه تصویری بچه‌ها را شکل می‌دهد، نقش مهمی در کسب اطلاعات برای آن‌ها دارد. در تمام دنیا بیشترین سرمایه‌گذاری در دوران کودکی و نوجوانی در زمینه تصویرسازی صورت می‌گیرد. امیدوار هستم این تصویرسازی به معرفی بیشتر فرهنگ عاشورایی به بچه‌ها کمک کند.

فرخی تاکید کرد که اثر «رستاخیز زیبایی» روایت‌گر نیست و با ایجاد مفهوم، ذهن کودک را وادار به تفکر و تامل می‌کند که در نهایت تلاش کودکان برای درک این تصویر منجر به ماندگاری آن در ذهن‌شان می‌شود.

سپس محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سردار مرتضی طلایی، افسون امینی مدیرکل آفرینش فرهنگی و سعید غلامی هنرمند در کنار فرخی تابلوی سه تکه‌ای رستاخیز زیبایی را در ابعاد ۳۵۰*۱۵۰ سانتی‌متر با تکنیک اکریلیک روی بوم رونمایی کردند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال جاری روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هفته ملی کودک عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوانان (قاف) زمینه و بستری مناسب را برای شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و ادامه فعالیت آنان در محیطی امن و با اهداف متعالی فراهم می‌سازد.

این باشگاه با هدف تربیت نسل نو نویسنده متعهد در حوزه کودک و نوجوان، پس از شناسایی استعدادهای برتر با برنامه‌های آموزشی و تربیتی مختلف، امر هدایت و پرورش آنان را به مدت سه سال بر عهده می‌گیرد.

برهمین اساس سوگل بازیاری از بندرگز و محمدعلی کرد از گنبدکاووس به مرحله‌ی کشوری باشگاه استعدادهای برتر «قاف» معرفی شدند.

گفتنی‌است باشگاه رویش استعدادهای ادبی (قاف) در بخش شعر، اول تا سوم آذر ۱۴۰۲ در دهکده ساحلی بندر انزلی همزمان با گردهمایی آموزشی کارشناسان ادبی سراسر کشور از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود که طی آن مائده احمدی لیوانی از کانون گلستان حضور داشت.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز